داروهای گیاهی برای کنترل قند خون موثرند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امروزه درمان دیابت، تنها کنترل قند خون نیست، بلکه کنترل فشارخون، کنترل چربی خون، قطع سیگار و دخانیات، افزایش فعالیت فیزیکی و ورزش و همچنین داشتن تغذیه صحیح است.

داروهای گیاهی برای کنترل قند خون موثرند؟

به گزارش خبرآنلاین دکتر هاله چهره گشا با حضور در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما بیان کرد: برای کنترل قند خون یکسری از درمان ها دارویی است و دسته دیگر هم، تزریق انواع انسولین ها است، در این بین یک سری مواد نیز به کنترل قند خون کمک می کنند که آنها را به عنوان داروهای گیاهی می شناسیم.استفاده از داروهای گیاهی، هرگز نمی‌تواند جایگزین درمان های اصلی شود بلکه در کنار درمان‌های دارویی به کنترل قند خون کمک می کند.

این متخصص غدد تاکید کرد؛ هدف ما در بیماری دیابت، کنترل قند خون است چه با داروها و چه با کمک انسولین، وقتی قند خون فرد کنترل شود از عوارض بیماری جلوگیری خواهد شد. گاهی بیماران اصرار دارند که داروها را قطع کنند و تنها با مصرف داروهای گیاهی به کنترل قند خود بپردازند؛ که کاملاً اشتباه است.

چهره گشا گفت: تزریق انسولین بهترین درمان دیابت است و افراد نباید به بهانه ترس از سوزن این درمان موثر و مهم را کنار بگذارند، در حال حاضر سر سوزن های سرنگ انسولین بسیار کوتاه و نازک هستند سوزن های اندازه 4 و 5 میلیمتر باید به طور عمودی تزریق شوند اما سوزن های 6 و 8 میلیمتری باید مایل تزریق شوند تا احتمال تزریق عضلانی آنها از بین برود، تزریق انسولین حتماً باید زیر جلدی انجام شود زیرا تزریق عضلانی، اثر کنترلی کمتر و با احتمال افت یا افزایش قند خون بیشتری همراه است.

این متخصص غدد، استفاده به کرات از هر سر سوزن را باعث کندی تزریق و درد هنگام تزریق دانست و گفت: در استفاده مکرر از سر سوزن، ممکن است تکه ای از آن وارد پوست شود و ایجاد التهاب کند، به همین دلیل تعداد دفعات استفاده از یک سر سوزن را به 1 الی 2 بار منحصر کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان