پورشه ۹۱۱ داکار برای رانندگی در جاده‌های ناهموار

ارتفاع ۹۱۱ داکار را می‌توان تا هشت سانتی‌متر افزایش داد و فنربندی و شاسی طوری تغییر داده شده تا بتواند با سرعت روی جاده‌های شنی و سنگلاخ حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ داکار ۳.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

پورشه 911 داکار برای رانندگی در جاده‌های ناهموار

پورشه در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس مدل جدیدی از 911 رونمایی کرد که برای رانندگی در جاده‌های ناهموار ساخته شده است. این ماشین 911 داکار نام دارد و 2500 دستگاه از آن ساخته می‌شود.

ارتفاع 911 داکار را می‌توان تا هشت سانتی‌متر افزایش داد و فنربندی و شاسی طوری تغییر داده شده تا بتواند با سرعت روی جاده‌های شنی و سنگلاخ حرکت کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 911 داکار 3.5 ثانیه است و حداکثر سرعتش به 240 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

2500 دستگاه از پورشه 911 داکار ساخته خواهد شد

2500 دستگاه از پورشه 911 داکار ساخته خواهد شد

ماشین را می‌توان در دو حالت رالی و آف‌رود تنظیم کرد. در حالت رالی بیشتر بر سرعت بالا در جاده ناهموار تمرکز شده و در حالت آف‌رود تمرکز اصلی افزایش گشتاور و چسبندگی ماشین به جاده ناهموار و لغزنده است. پورشه می‌گوید برای اطمینان از عملکرد ماشین آن را بیش از 483 هزار کیلومتر در “شرایط بسیار دشوار” آزمایش کرده است.

حداکثر سرعت پورشه 911 داکار 240 کیلومتر در ساعت است

حداکثر سرعت پورشه 911 داکار 240 کیلومتر در ساعت است

انتخاب نام داکار اشاره به قهرمانی تیم پورشه در رالی پاریس-داکار در سال 1984 است. مشتریان می‌توانند ماشین را به همان رنگ سفارش دهند. لوازم جانبی از جمله چادر، باربند، جعبه و چراغ روی سقف هم می‌توان سفارش داد.

قیمت 911 داکار در آلمان 222 هزار و 20 یورو (حدود 230 هزار دلار) است. 911 مشهورترین مدل پورشه است. در سال‌های گذشته شرکت‌های زیادی ماشین‌ سفارشی براساس 911 ساخته‌اند که قیمت گرانی دارد و تقاضا برایش زیاد است. این استقبال باعث شده تا خود پورشه هم بخواهد با مدل‌های خاص که در تعدادی کم تولید می‌شود سهمی از این بازار به دست آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان