معرفی انیمیشن Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again

در سال ۲۰۰۶ میلادی کارگردان شاون لوی (Shawn Levy) بیننده‌ها را به جهان جادویی، زیبا و مهیج شب در موزه (Night at the Museum) معرفی کرد. این فیلم،‌ داستان لری دیلی با بازی بن استیلر (Ben Stiller) را دنبال می‌کند که به عنوان نگهبان شب در موزه تاریخ طبیعی در شهر نیویورک مشغول به کار می‌شود.

معرفی انیمیشن Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again

در سال 2006 میلادی کارگردان شاون لوی (Shawn Levy) بیننده‌ها را به جهان جادویی، زیبا و مهیج شب در موزه (Night at the Museum) معرفی کرد. این فیلم،‌ داستان لری دیلی با بازی بن استیلر (Ben Stiller) را دنبال می‌کند که به عنوان نگهبان شب در موزه تاریخ طبیعی در شهر نیویورک مشغول به کار می‌شود.

لری دیلی به زودی متوجه می‌شود که به لطف یک لوح جادویی مصری، تمام بخش‌ها و نمایشگاه‌های موزه زنده می‌شوند و همین نیز باعث شکل‌گیری دوستی او با چندین نفر همچون تدی روزولت با بازی رابین ویلیامز (Robin Williams)، ساکاجاوی با بازی میزو پک (Mizuo Peck) و فرعون اخمنرا با بازی رمی مالک (Rami Malek) می‌شود.

فیلم «شب در موزه» در گیشه بسیار موفق عمل کرد و تقریبا پنج برابر بودجه 110 میلیون دلاری خود فروش داشت و سرآغازی بر فرنچایز جذاب و تماشایی بود. دنباله‌ای برای این فیلم در سال 2009 میلادی تحت عنوان شب در موزه: نبرد اسمیتسونین (Night at the Museum: Battle of the Smithsonian) ساخته شد.

در سال 2014 میلادی نیز با فیلم شب در موزه: راز مقبره (Night at the Museum: Secret of the Tomb) این سه‌گانه تکمیل شد و پایانی احساسی و دلنشین را برای این ماجراجویی‌های مهیج رقم زد. با اینکه این فیلم به عنوان پایان این فرنچایز شناخته می‌شود اما حالا دیزنی انیمیشن شب در موزه: کامونرا دوباره بر می‌خیزد (Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again) را ساخته است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

عوامل سازنده انیمیشن Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again

با اینکه شاون لوی (Shawn Levy) در این انیمیشن روی صندلی کارگردانی قرار ندارد اما همچنان به عنوان تهیه‌کننده در ساخت این اثر تاثیرگذار است. این فیلمساز اخیرا به ستایش این انیمیشن و وفادار باقی ماندن آن به اصالت و هویت این فرنچایز پرداخته بود. مت دانر (Matt Danner) سکان کارگردانی انیمیشن «شب در موزه» را در دست دارد و نویسنده‌های سریال انیمیشنی والدین عجیب (Fairly OddParents) یعنی ری دلارنتیس (Ray DeLaurentis) و ویلیام شیفرین (William Schifrin) و میلان ترنک (Milan Trenc) فیلم‌نامه این اثر را قلم زده‌اند.

داستان انیمیشن Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again

همانند فیلم‌های قبلی این مجموعه، انیمیشن «شب در موزه: کامونرا دوباره برمی‌خیزد» نیز به داستان خودش در عنوان اشاره کرده است. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای این انیمیشن بدین شرح است:

«نیک دیلی از اینکه به عنوان نگهبان شب موزه شروع به کار کند، تردید دارد و در همین حین نیز کامونرا بار دیگر باز می‌گردد تا جهان را فتح کند.»

همانطور که از عنوان این انیمیشن می‌توان متوجه شد، شخصیت شرور کامونرا که در فیلم «شب در موزه: نبرد اسمیتسونین» معرفی شده بود، بار دیگر تلاش دارد تا برنامه خودش را اجرایی کند. در این انیمیشن، به جای هنک آزاریا (Hank Azaria)، صداپیشگی این شخصیت را جوزف کمال (Joseph Kamal) برعهده دارد.

در انیمیشن «شب در موزه: کامونرا دوباره بر می‌خیزد»، نیک که اکنون بزرگ شده، ظاهرا هیچ علاقه‌ای ندارد تا همانند پدر خودش به عنوان نگهبان شب موزه فعالیت کند و می‌خواهد تا در زندگی خودش کاری متفاوت انجام بدهد. با اینکه این انیمیشن بر محوریت داستان نیک است اما شخصیت لری نیز در آن حضور خواهد داشت که صداپیشگی آن را زکری لیوای (Zachary Levi) برعهده دارد.

صداپیشه‌های انیمیشن Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again

همانطور که در بالا ذکر شده بود، جاشوا باست (Joshua Bassett) صداپیشگی شخصیت نیک دیلی را برعهده دارد و در کنار او نیز جوزف کمال (Joseph Kamal) صداپیشه شخصیت شرور کامونرا خواهد بود. صداپیشگی شخصیت‌های پدر و مادر نیک را نیز به ترتیب زکری لی‌وای و جیلیان جاکوبز (Gillian Jacobs) برعهده دارند.

از جمله دیگر صداپیشه‌های حاضر در انیمیشن «شب در موزه: کامونرا دوباره بر می‌خیزد» نیز می‌توان به توماس لنون (Thomas Lennon) در نقش رئیس جمهور تدی روزولت، استیون زان (Steve Zahn) در نقش کابوی مینیاتوری جبدیا، جک وایت‌هال (Jack Whitehall) در نقش لژیونر رومی اکتیویوس،‌ کایرن سکویا (Kieran Sequoia) در نقش راهنمای تاریخی ساکاگاوی، الکساندر سالامات (Alexander Salamat) در نقش فاتح آتیلا هان، کلمته میسیپکا (Kelemete Misipeka) در نقش رئیس ایستر آیلند و جیمی دمتریو (Jamie Demetriou) در نقش متصدی موزه دکتر مک‌فی اشاره کرد.

تاریخ پخش انیمیشن Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again

انیمیشن سینمایی «شب در موزه: کامونرا دوباره برمی‌خیزد» محصولی از کمپانی دیزنی است که روی پرده سینماها اکران نخواهد شد و به صورت انحصاری روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه می‌شود. پخش این انیمیشن برای تاریخ 9 دسامبر سال 2022 میلادی (جمعه 18 آذر 1401) روی سرویس دیزنی پلاس برنامه‌ریزی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان