آموزش دوخت اسکرانچی کراواتی زیبا

کش مو از جمله اکسسوری های جذاب و پراهمیت در آرایش و زیبایی مو به شمار آمده که اسکرانچی یکی از انواع آن بوده و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای دوخت اسکرانچی نیاز به وسایل و ابزار زیادی ندارید و تنها با در دسترس داشتن یک تکه پارچه می توانید کش مویی زیبا و خاص برای خود بدوزید.

آموزش دوخت اسکرانچی کراواتی زیبا

یکی از انواع اکسسوری های پرکاربرد که اغلب در مدل ها و طرح های متنوعی تولید شده انواع کش مو بوده که هر کسی بنا به سلیقه ای که دارد به انتخاب مدل خاصی از آن می پردازد و یا در صورت تمایل می توان با داشتن کمی مهارت در خیاطی طرح زیبا و جذابی از آن را در منزل درست کرد و استفاده نمود. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت اسکرانچی به روشی راحت بپردازیم.

آموزش ساده دوخت اسکرانچی

اسکرانچی در واقع به انواع کش موهای پارچه ای گفته می شود که جزء اکسسوری های ترند شده 2021 بوده و با بهره مندی از آن می توان مدل موی دم اسبی را خاص و متفاوت نمود. این کش مو به عنوان یک اکسسوری دست خاص برای دور مچ نیز کارایی داشته که امروزه افراد برای داشتن استایلی به روز از آن استفاده می کنند. نحوه دوخت اسکرانچی بسیار ساده بوده که اگر به این اکسسوری زنانه علاقه مند هستید می توانید با کمک یک الگوی ساده به آسانی یک مدل زیبا از آن برای خود بدوزید و استفاده نمایید.

روش دوخت کش موی پارچه ای

اسکرانچی یکی از انواع کش مو می باشد که هیچ نوع صدمه ای به بافت موها وارد نخواهد کرد. این مدل کش مو را می توان با پارچه های مختلفی درست کرد تا با سبک شما همخوانی داشته باشد. هر جنس پارچه ظاهر منحصر به فردی را به اسکرانچی کامل شده می دهد. می توانید از هر مدل پارچه ای که مدنظر دارید همچون کتان، حریر، ساتن، مخمل و … برای این کار استفاده نمایید. همچنین می توانید در انتخاب طرح و رنگ پارچه خلاقیت بکار ببرید و آن را به گونه ای انتخاب کرده که با سایر اجزای استایلتان ست و هماهنگ باشد.

آموزش دوخت اسکرانچی

وسایل لازم

  • کاتر چرخشی یا قیچی
  • پارچه دلخواه
  • چرخ خیاطی
  • سوزن ته گرد
  • اتو
  • کش
  • سنجاق
  • خط کش
  • تشک برش

مراحل دوختن

برای انتخاب پارچه می توانید از کش بافتنی یا کش بافته استفاده نمایید که هر یک برای اسکرانچی کارایی دارند. پارچه های بافته شده سبک تا متوسط برای افراد مبتدی و تازه کار راحت تر عمل می کنند. پارچه پنبه بسیار مناسب می باشد. به منظور داشتن حسی متفاوت یک پارچه مخمل کشسان یا مخمل سبک وزن را امتحان نمایید ولی به جهت پارچه دقت کنید.

در گام بعدی یک تکه کش 8 اینچی بلند برش بزنید. با کمک یک کاتر چرخشی یا قیچی مخصوص پارچه نواری پارچه ای به اندازه 3 اینچ در 22 اینچ برش بزنید. هر کدام از انتهای پهن 3 اینچی را زیر 1.4 اینچ با دو سمت اشتباه بفشارید تا یک چین برای دوخت نهایی به وجود آید.

در صورتی که تمایل دارید یک کراوات تزیینی دلخواه بر روی اسکرانچی اضافه نمایید باید یک نوار 3 اینچ در 8 اینچ از پارچه موردنظر برش بزنید. بعد آن را از نصفه تا زده و اندازه بگیرید و از محل تا شده به ابعاد یک و 1.2 اینچ از لبه تا نشده برش بزنید تا یک نقطه در هر انتها ایجاد شود.

نحوه دوخت اسکرانچی

سپس نوار 3 اینچ 22 اینچی را از نصفه طرف راست به طرف هم تا بزنید، ضلع های بلند و طرف راست را با یکدیگر هماهنگ نموده و چین 1.4 اینچی را که فشار داده اید از هم باز نمایید. کش را در یک انتهای کوتاه سنجاق زده به طوری که با کناره های خام همخوانی داشته باشد. با کمک عدد یک محل درز 4.4 اینچی انتهای کوتاه را که کش سنجاق شده است دوخت بزنید و بعد در گوشه چرخش بدهید. پس از آن لبه بلند را دوخت زده و دوخت را در ابتدا و انتهای درز پشت دوخت یا قفل نمایید و کش را محکم کنید. این عمل از جداسازی بخیه در زمان کش آمدن کش ممانعت می کند.

طریقه درست کردن کش موی پارچه ای

یک سنجاق ایمنی را به قسمت انتهایی شل الاستیک متصل نمایید. لوله را به طرف راست از انتهای باز چرخانده و با کمک یک چاپستیک انتهای صاف یک خودکار یا مداد و یا در صورت در دسترس بودن از یک لوله تراش قسمت انتهایی چسب دار لاستیک را از انتهای باز خارج کنید.

در زمان چرخاندن می توانید قسمت انتهایی کش را نگه داشته یا آن را به سطحی اطمینان دار متصل کرده و پارچه را از طرف راست به طرف خارج بچرخانید. در صورتی که در زمان چرخاندن لوله برای نگه داری الاستیک با مشکل رو به رو شدید در ابتدا لوله را به طرف راست چرخانده و بعد از سنجاق ایمنی برای هدایت کردن الاستیک توسط اسکرانچی استفاده نمایید. بعد در زمان حرکت دادن پارچه را به طرف پایین بفشارید.

آموزش درست کردن اسکرانچی

در گام بعدی قسمت انتهایی شل کش را براساس تصویر به قسمت انتهایی بسته اسکرانچی دوخت زده و کش را به عقب و جلو دوخت بزنید. در صورتی که پیش از آن این عمل را انجام نداده اید سنجاق ایمنی را برداشته و انتهای باز اسکرانچی را در راستای خط چین به طرف داخل تا بزنید.

آموزش درست کردن اسکرانچی

سپس پارچه را صاف کرده تا اطمینان پیدا کنید که درز و شکاف در کل قسمت های اسکرانچی در یک وضعیت قرار دارد. انتهای باز کش مو را با کش بیرونی از انتهای آن به طور مستقیم دوخت بزنید و قسمت ابتدایی و انتهایی آن را به پشت دوخت بزنید.

مراحل درست کردن اسکرانچی

در این قسمت باید قطعه کراوات اضافی را دوخت بزنید. این بخش کاملا اختیاری بوده ولی ظاهر زیبایی در کش مو ایجاد می کند. برای این کار نوار 8 اینچی را با انتهای نوک تیز از قسمت وسط تا بزنید و طرف راست در نزدیک هم بگذارید. با کمک محل درز 1.4 اینچی از یک نقطه به طرف مرکز کار دوخت بزنید و بعد توقف نمایید. از نقطه دیگر به طرف مرکز دوخت زده و بعد توقف کنید و یک فاصله یک الی 2 اینچی برای چرخش دادن باقی نگه دارید. درزها را در نقاط گوشه کوتاه کرده تا حجم آن کاهش یابد و بعد کراوات را به طرف راست چرخانده و بفشارید.

طریقه دوخت کش موی پارچه ای

محل درز را به طرف داخل تا زده و دهانه آن را بدوزید. می توانید این عمل را با کمک دست و دوخت شلاقی انجام بدهید با این که برای زودتر به پایان رسیدن دهانه چرخ خیاطی خود را با دوخت نزدیک به 1.16 اینچ از چین های شکاف دوخت بزنید. این شکاف بعد از قرارگیری بر روی اسکرانچی به خوبی خود را نشان داده و بدین ترتیب احتیاجی به تکمیل بودن آن نیست.

در مرحله بعدی قطعه اضافی را به دور اسکرانچی بر روی شکاف محلی که کش بر روی هم قرار می گیرد ببندید. زدن یک گره محکم به اندازه لازم کار را خوب نگه می دارد. این تکه به منزله یک قطعه تزیینی جالب و همینطور کاوری برای پوشش دادن آن محل عمل می کند. در اینجا مراحل دوخت کش موی شما به پایان رسیده و می توانید از آن استفاده نمایید.

نحوه دوخت کش موی پارچه ای

در مطلب ارائه شده با مراحل و نحوه دوخت اسکرانچی به صورت گام به گام آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین شما برای دوخت دستمال سر و دوخت هدبند می توانید از این مطالب آموزشی بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان