طراحی کانسپت ویژن ۷۴ با الهام از پونی کوپه هیوندای

هیوندای کانسپت پونی کوپه را در سال ۱۹۷۴ در نمایشگاه خودروی تورین در ایتالیا رونمایی کرد. هدف از ساخت این کانسپت نمایش هیوندایی به عنوان یک خودروساز جدی در صنعت خودرو بود. ماشین توسط جورجتو جوجارو، طراح مشهور ایتالیایی طراحی شد که همزمان اولین مدل هیوندای به نام پونی را هم طراحی کرده بود.

طراحی کانسپت ویژن 74 با الهام از پونی کوپه هیوندای

هیوندای سال آینده با الهام از کانسپتی که در دهه هفتاد میلادی ساخته شده یک ماشین جدید خواهد ساخت. خودروساز کره‌ای در این پروژه با طراحی همکاری می‌کند که حدود چهار دهه پیش کانسپت اصلی را طراحی کرده بود.

هیوندای کانسپت پونی کوپه را در سال 1974 در نمایشگاه خودروی تورین در ایتالیا رونمایی کرد. هدف از ساخت این کانسپت نمایش هیوندایی به عنوان یک خودروساز جدی در صنعت خودرو بود. ماشین توسط جورجتو جوجارو، طراح مشهور ایتالیایی طراحی شد که همزمان اولین مدل هیوندای به نام پونی را هم طراحی کرده بود.

هیوندای کانسپت ویژن 74 را با الهام از پونی کوپه طراحی کرده است

هیوندای کانسپت ویژن 74 را با الهام از پونی کوپه طراحی کرده است

قرار بود براساس کانسپت پونی یه مدل کوپه برای بازار آمریکا و اروپا ساخته شود. اما پروژه در سال 1979 و در مراحل پایانی متوقف شد. در طول سال‌های بعد ماشینی که برای نمایشگاه تورین ساخته شده بود هم از بین رفت.

هیوندای حالا قصد دارد با همکاری استودیوی که آقای جوجارو و پسرش تاسیس کرده‌اند، ماشین را دوباره بسازد. هیوندای به تازگی یک مدل الکتریکی به نام آیونیک‌5 و یک کانسپت به نام ویژن 74 را با الهام از پونی کوپه طراحی کرده است و به احتمال زیاد کانسپت جدید مبنای ساخت یک خودروی تولید انبوه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان