بررسی کامل محصول جدید بی وای دی اف ۳ ( BYD F۳ ) + قیمت

در جریان نمایشگاه خودرو تهران که اخیرا برگزار شد شرکت کارمانیا به عنوان نماینده رسمی بی وای دی (BYD) در ایران از محصولات جدید خود رونمایی کرد. یکی از این خودروها، بی وای دی اف ۳ (BYD F۳) جدید است که به عنوان یک سدان اقتصادی در ایران مونتاژ خواهد شد. در ادامه بیشتر با این خودروی چینی آشنا می شویم، با کاربلد همراه باشید... .

BYS_F3_Carbalad_1

 

BYS_F3_Carbalad_2

 

طراحی ظاهری بی وای دی اف 3 (BYD F3) جدید

 

خطوط طراحی بی وای دی اف 3 جدید تا حد زیادی ساده به نظر می آید. ولی نگاهی دقیق تر نشان می دهد که حرکت طراحان BYD به سمتی بوده که نظر جوانان را در کنار خانواده ها به سمت خود بکشاند. اصول طراحی BYD F3 تا حد زیادی بروز به چشم می آید. در بخش جلو بی وای دی اف 3 شاهد آن هستیم که چراغ ها با دقت بالایی طراحی شده اند و از طرفی زیبایی خوبی به خودرو داده اند. نوع سپرهای BYD F3 و عقب نیز به شکلی طرحای شده که خطوط اسپرت روی آن دیده شود. مثلا زیر سپرها از خطوط تیزی استفاده شده که تا حدی حس اسپرت را به کالبد خودرو تزریق می کند. طراحی عقب بی وای دی اف 3 را می توان ساده و به نسبت زیبا دانست. در بخش عقب خودرو خبری از خطوط زیاد و چراغ های عجیب نیست. بلکه با طراحی ساده ای همراه هستیم که کمتری نقص در آن دیده می شود. از نمای جانبی BYD F3 شاهد آن هستیم که رینگ های براق و تراش خودرو حس اسپرت را به خودرو القا می کنند از سادگی طرح بدنه به واسطه رینگ های جذاب کاسته می شود.

 

BYS_F3_Carbalad_3

 

BYS_F3_Carbalad_4

 

BYS_F3_Carbalad_5

 

BYS_F3_Carbalad_6

 

BYS_F3_Carbalad_7

 

طراحی کابین بی وای دی اف 3 (BYD F3) جدید

 

با وارد شدن به کابین بی وای دی اف 3 ، می بینیم که با توجه به قانوق طراحی قرینه، جایگیری و اگونومی خوبی در کابین وجود دارد. جای دکمه های شیشه بالابر و تنظیمات آینه دقیق انجام شده است و از طرفی غربیلک فرمان زاویه مناسبی را با دست راننده برقرار می کند. در برخی خودروهای چینی شاهد آن هستیم که زوایه فرمان به سبکی است که اکثر راننده های ایران با آن به مشکل می خورند. تنظیم سیستم صوتی و تهویه در جای خوبی قرار دارد و راننده و شاگرد می توانند به راحتی آن را تنظیم کنند. در نسخه دنده ای BYD F3 از جایگیری دنده در نقطه نامناسب خبری نیست و تعویض دنده باعث سخت شدن دسترسی به برخی دکمه ها نمی شود.

 

BYS_F3_Carbalad_8

 

BYS_F3_Carbalad_9

 

BYS_F3_Carbalad_10

 

BYS_F3_Carbalad_11

 

مشخصات فنی بی وای دی اف 3 (BYD F3) جدید

 

موتوری که کمپانی BYD برای بی وای دی اف 3 در نظر گرفته یک نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر است. این موتور که توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد، با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه اتوماتیک 6 دنده دو کلاچه با قابلیت تیپترونیک ترکیب شده و می تواند سدان چینی را به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برساند.

با این پیشرانه BYD F3  از مصرف سوخت مناسبی برخوردار بوده و در هر صد کیلومتر ترکیبی به 5.9 لیتر سوخت نیاز دارد. 

 

BYS_F3_Carbalad_12

 

امکانات بی وای دی اف 3 (BYD F3) جدید

 

از جمله امکانات BYD F3 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

طبق گفته کارمانیا، BYD F3 ویژگی‌های زیر به صورت استاندارد دارد:

  • سانروف دوحالته
  • درب برقی صندوق
  • سنسور پارک عقب
  • آینه تاشو برقی با گرمکن
  • آینه الکتروکرومیک عقب
  • دوربین عقب / دوربین جانبی
  • 2 ایربگ (راننده و سرنشین جلو)
  • ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز
  • نویگیشن سفارشی / 6 اسپیکر / بلوتوث
  • دکمه‌های چندکاره روی فرمان / تنظیم دستی ارتفاع فرمان
  • دی‌لایت / اتولایت / چراغ هالوژنی جلو / مه‌شکن جلو و عقب
  • صندلی تاشو عقب با پشت‌سری قابل تنظیم / قابلیت نصب صندلی کودک
  • صندلی 6 حالته راننده با تنظیم دستی / صندلی 4 حالته سرنشین جلو با تنظیم دستی

 

BYS_F3_Carbalad_13 

ایمنی بی وای دی اف 3 (BYD F3) جدید

 

بی وای دی F3 New به دو کیسه هوا در تمام نسخه ها مجهز است. در نسخه فول آپشن آن امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل هرزگردی، کنترل شروع حرکت در سربالایی و ترمز اضطراری وجود دارد. همچنین چهار چرخ دیسکی این خودرو به سامانه ABS و EBD مجهز است. با توجه به رده قیمتی F3 New و رقبای آن در بازار ایران، می توان این خودرو را مانند آن ها ارزیابی کرد و در این بحث ویژگی رقابتی در F3 New مشاهده نکرد. 

 

BYS_F3_Carbalad_14

 

قیمت بی وای دی اف 3 (BYD F3) جدید

 

بیوادی اف 3 در دو نسخه‌ی دندهای و اتوماتیک وارد ایران می‌شود که نسخه‌ی دنده‌ای قیمتی در حدود 52 میلیون تومان خواهد داشت و قیمت نسخه‌ی اتوماتیک 59 میلیون تومان خواهد بود.

 

نظر کاربلد

 

هیچ محصولی را از یک کمپانی نمی‌توان یافت که در آن همه برگ‌های برنده برای موفقیت یک خودرو جمع شده باشند. این یک سیاست در هر شرکت تولیدی صنعتی است تا همیشه جای بهتر شدن و به‌روز‌شدن در یک محصول وجود داشته باشد. خودرو BYD F3 NEW در کلاسی رقابت خواهد کرد که خودرو‌هایی همچون چری آریزو5، امجی 360، جک J5، پژو 301، برلیانس H330 و... حضور دارند. این خودرو از نظر موتوری ضعیف‌تر از برخی ‌رقبایش است اما طراحی خارجی زیبا در کنار طراحی و کیفیت خوب داخلی و همچنین وجود گیربکس خودکار دو‌کلاچه 6 سرعته در فهرست تجهیزات سفارشی آن، می‌تواند از آن یک برنده در این رقابت‌ها بسازد.


مطالب مرتبط


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان