بررسی انواع پانل ساندویچ

انواع ساندویچ پانل + ورق پانل + فوم پانل + کاربردها + مزیت ها

وب گردی ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۳۶ ۳۹۲۲۵۰۹

ساندویچ پانل متریالی از پیش ساخته شده است که دارای چند لایه بوده که به دو سمت یک هسته با وزن سبک اتصال پیدا می‌کند و در اکثر موارد برای راه‌اندازی دیوار یا بعنوان پوشش سقف در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی این روزها خرید ساندویچ پانل به جهت اینکه جایگزین فوق العاده عالی برای مصالح آجری و سیمانی است، به طرز چشم‌گیری افزایش یافته و از مهم‌ترین مزیت‌های بکارگیری این نوع ساندویچ‌ها می‌توان به نصب بسیار سریع و بدون دغدغه و همچنین قیمت جذاب اشاره کرد.

البته توجه داشته باشید که لایه‌های ساندویچ پانل به دلیل داشتن خاصیت‌‌های مختلف فیزیکی و مکانیکی برای موقعیت‌های متفاوت کاربردی هستند که به طور کلی خرید ساندویچ پانل در دو نوع پانل دیواری و پانل سقفی انجام می‌شود.

بررسی انواع پانل ساندویچ

 دسته‌بندی پانل ساندویچ از لحاظ کاربرد

 ساندویچ پانل دیواری

این نوع ساندویچ پانل همانطور که مشخص است به جهت پوشش دیوارهای انواع سازه‌ها مانند سردخانه، سوله، کارخانه و... بکار گرفته می‌شود. از مشخصه‌های این نوع پانل می‌توان به عدم داشتن فراز و نشیب اشاره کرد که برای بخش میانی‌شان نیز از فوم بکار گرفته خواهد شد. ضمناً دقت داشته باشید که در زمان خرید ساندویچ پانل دیواری حتماً با توجه به نوع کاربری، ضخامت آن را نیز به درستی تعیین کنید. برای نمونه اگر این نوع ساندویچ‌ پانل را برای سردخانه تهیه می‌کنید، ضخامت 10 سانتی‌متر مناسب است.

ساندویچ پانل سقفی

پر واضح است که برای پوشش سقف سازه‌های مختلف، از این نوع پانل استفاده می‌شود که از مهم‌ترین ویژگی‌های ساندویچ پانل سقفی می‌توان به عدم اجازه ورود آب به داخل سازه اشاره کرد که طبیعتاً اگر برای روزهای بارانی به برپایی نمایشگاه و مواردی از این دست نیاز باشد به راحتی می‌توان از این مدل سقف ساندویچ پانل بهره‌مند شد. ضمناً ناگفته نماند که لایه‌های بیرونی این نوع پانل‌ها دارای جنس آلومینیوم، گالوانیزه و... و لایه‌های درونی نیز معمولاً از جنس پشم سنگ یا پلی اورتان هستند.

دسته‌بندی پانل ساندویچ از لحاظ ساختار

ساندویچ پانل پلی یورتان

از باکیفیت‌ترین فوم‌هایی که می‌توان از آن در تهیه ساندویچ پانل بکار گرفت، پلی یورتان است. به طور کلی با توجه به اینکه کیفیت این نوع فوم به نسبت سایر ساندویچ پانل‌ها بیشتر است، کاربرد قابل توجه‌تری دارد. ضمناً در نظر داشته باشید که این فوم در لایه‌ی میانی پانل قرار داده می‌شود که طبیعتاً مقاومت سازه را فوق العاده خواهد کرد.

ساندویچ پانل اکس‌پی‌اس

پر واضح است که از فوم xps برای تهیه این نوع پانل ساندویچی استفاده می شود و خرید ساندویچ پانل اکس‌پی‌اس به دلیل مقاومت بسیار عالی که دارد به کرات اتفاق می‌افتد. البته ناگفته نماند اگر چه این نوع پانل از عایق نسبتاً عالی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار است اما به دلیل آنکه از نظر کیفیت به پای دیگر پانل‌های ساندویچ نمی‌رسد، ترجیح داده می‌شود که کمتر استفاده شود.

ساندویچ پانل پلی استایرن

این نوع پانل در انواع سقفی و دیواری عرضه می‌شود که فوم عایق پلی استایرن در این محصولات استفاده شده تا عایق مناسبی برای صوت و برودت باشد. البته با همه‌ی ویژگی‌های مثبتی که این نوع ساندویچ پانل دارد به دلیل آنکه عایق ایده‌آلی در برابر حرارت و گرما نیست، معمولاً کمتر بکارگیری می‌شود و یا در موقعیت‌های نصب خواهد شد که گرمای بیش از اندازه‌ای در کار نباشد.

 انواع ساندویچ پانل تولید شده کارخانه آریا بارون

بررسی انواع ورق ساندویچ پانل

ورق آلومینیوم

این نوع ورق‌ها به دلیل اینکه فوق العاده منعطف هستند و بسیار راحت خم می‌شوند، گزینه‌ بسیار عالی برای ساخت ساندویچ پانل به شمار می‌روند. ضمناً ورق‌های آلومینیوم به علت نرم بودن به سادگی اطراف اجسام پیچیده شده و با توجه به اینکه قابلیت ضدزنگ و ضدخوردگی دارند، در تولید ساندویچ‌های پانلی بکارگیری می‌شوند که در حال حاضر با توجه به کیفیت این نوع پانل‌ها از گزینه‌های خرید ساندویچ پانل خواهند بود.

ورق گالوانیزه

ممکن است در بعضی از موارد ساندویچ‌های پانل نیاز به اتصال قوی داشته باشند که در این صورت از ورق‌های گالوانیزه بکارگیری می‌شود. ضمناً این نوع ورق‌ها از خاصیت ضدخوردگی برخوردار بوده و دارای وزن نسبتاً سبکی هستند که آماده استفاده در ساندویچ‌های پانلی خواهند بود. همچنین ناگفته نماند که ورق گالوانیزه از جنس فولاد آهن بوده که غوطه‌ور شدن آنها در فلز روی از دیگر ویژگی‌های این نوع ورق محسوب می‌شود.

ورق آلوزینک

این ورق از ترکیب ورق‌هایی مانند آلومینیوم، سیلیکون و روی تهیه شده است که از مشخصه‌های اصلی آن، مقاومت فوق العاده عالی در برابر زنگ‌زدگی است. به طور کلی با توجه به اینکه ورق‌های آلوزینک طول عمر قابل توجهی دارند و معمولاً در بازار به شکل‌های رنگی و خام عرضه می‌شوند، گزینه‌ مناسبی برای تهیه انواع ساندویچ پانلی است.

بررسی انواع فوم ساندویچ پانل

فوم عایق پلی یورتان

این نوع فوم با استفاده از دو ماده‌ی پلی‌ال و ایزوسیانات تهیه می‌شود و به طور کلی از جمله عایق‌های پرمصرف به حساب می‌آید که بیشتر کیفیت فوق العاده‌ آن مدنظر خریداران است. اگر خرید ساندویچ پانل باکیفیت را انتظار دارید، توصیه می‌کنیم از پانل ساندویچی تهیه شده با استفاده از این فوم بهره‌مند شوید که در کنار کیفیت، دارای قیمت‌های مناسب‌تری نیز است.

فوم عایق پلی استایرن

این نوع فوم در چهار نوع وجود دارد که از جمله می‌توان به نوع معمولی، انبساطی، مقاوم و اکسترود شده اشاره کرد. گفتنی است که مقاومت عالی در برابر رطوبت، قابلیت بازیافت، وزن بسیار سبک و مقاومت در برابر قارچها از ویژگی‌های این نوع فوم عایق هستند که هر کدام کیفیت این نوع فوم عایق پانل‌های ساندویچی را به طرز قابل توجهی افزایش داده است و افراد با خیال راحت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

فوم عایق پشم سنگ

اگر به دنبال فوم سازگار با محیط زیست هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این نوع فوم را بکارگیری نمایید. در کنار این مورد، فوم پشم سنگ دارای مزایای عایق آتش‌سوزی، عایق صدا و... است که سبب شده خرید ساندویچ پانل عایق پشم سنگ بیشتر از گذشته انجام شود.

بهترین کاربردهای ساندویچ پانل

همانطور که می‌دانید پانل‌های ساندویچی از مصالح بااهمیت در صنعت ساختمان‌سازی هستند و به دلیل اینکه این مصالح مزیت‌های خاصی دارند، در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته‌اند. به طور کلی به دلیل سبک وزن بودن و یا نصب بسیار ساده‌ پانل سقفی یا حتی پانل دیواری و بخصوص اینکه عمر این سازه‌ها مفید است، در اکثر موارد از ساندویچ پانل استفاده می‌شود که ما در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره می‌کنیم:

  • تولید کانکس‌های از پیش تولید شده

  • تولید انواع سالن‌های ورزشی

  • تولید انواع سردخانه‌ها و صنایع برودتی

  • تولید انواع جایگاه‌های سوخت

  • برپایی انواع نمایشگاه‌ها

  • برپایی انواع سرویس‌های بهداشتی و درمانگاه‌ها

  • برپایی انواع آشیانه‌ فرودگاهی

  • ساخت انواع اتاق‌های ایزوله

  • ساخت انواع بیمارستان‌های صحرایی و سیار

  • و...

به طور کلی خرید ساندویچ پانل در انواع و اقسام انجام می‌شود که طبیعتاً باید بنا به نیاز افراد تهیه و استفاده شود که سعی کردیم به پرمصرف‌ترین این موارد اشاره کنیم.

مزایای ساندویچ پانل‌ ها نسبت به مصالح ساختمانی

مزیت‌های استفاده از ساندویچ پانل

اینکه این نوع سازه‌ها برای موقعیت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود، بدین معناست که ساندویچ‌های پانل از مزایای شگفت‌انگیزی برخوردار هستند که سبب می‌شود روال کارها با سرعت و کیفیت بیشتری طی شود. حال به طور کلی برای دلایل بکارگیری پانل‌های ساندویچی، می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  1. ساندویچ‌های پانل قابلیت استفاده در آب و هواهای مختلف را دارند.

  2. این سازه‌ها با توجه به اینکه قابلیت جابجایی دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

  3. امکان تهیه این پانل‌ها در رنگ‌های مختلف و دلخواه وجود دارد.

  4. ساندویچ‌های پانل نصب آسان و بدون دردسری دارند.

  5. خرید ساندویچ پانل و استفاده در اکثر پروژه‌ها قابل انجام است.

  6. این سازه‌ها جلوگیری از انتقال رطوبت به درون سازه و همچنین کاهش دهنده‌ی صورت است.

  7. این پانل‌ها قابل شستشو بوده و از بهداشت مناسبی برخوردار هستند.

  8. پانل‌های ساندویچی به محیط زیست دوست بوده و قابلیت بازیافت دارند.

  9. مقاومت و استحکام این نوع پانل‌ها قابل توجه هستند.

  10. پانل‌ها نگهداری ساده و هزینه‌های فوق العاده پایین دارند که قابل توجه است.

چرا تعویض ساندویچ پانل بهتر از تعمیر آن است

افراد یا مجموعه‌هایی که از انواع ساندویچ پانل استفاده می‌کنند با این دغدغه مواجه هستند که در زمان‌های از دست رفتن کیفیت این سازه‌ها بهترین اقدام چه می‌تواند باشد. بعضی از افراد اعتقاد دارند که باید تعمیر سازه در دستور کار قرار بگیرد اما گروهی تعویض این نوع محصولات را بهتر می‌دانند. حال ما در این بخش قصد داریم به روشنی، پاسخ این دغدغه را عنوان کنیم.

همانطور که می‌دانید در صورتی که پنل‌های ساندویچ دچار ایراد شوند، گاهاً لازم است فوم داخلی یا حتی ورق‌های فلزی با جنس بهتری تعویض شوند چرا که هزینه‌های آب‌بندی یا رنگ‌آمیزی به هزینه‌های تعمیر ورق ساندویچ نیز افزوده می‌شود. در واقع اگر حساب و کتاب ساده‌ای انجام دهید، تقریباً می‌توان گفت که با هر مشکل ایجاد شده در ساندویچ‌های پنل، هزینه‌ تعمیر به هزینه‌های تعویض بسیار نزدیک است.

جمع‌ بندی

این روزها خرید ساندویچ پانل از مهم‌ترین اقدامات بسیاری از مجموعه‌هاست. برای این منظور، استفاده از خدمات بهترین تولیدکننده پانل، اهمیت ویژه‌ای دارد که البته بسیاری از افراد بی‌توجه به این موضوع، اقدام به خرید این نوع سازه‌ها می‌کنند و شانس‌شان را برای برخورداری از بهترین ساندویچ پانلی از دست می‌دهند. حال برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که از مرکز حرفه‌ای آریا بارون بهره‌مند شوید تا در کنار کیفیت، از قیمت‌های مناسبی نیز برخوردار شوید. گفتنی است که برای هر گونه ارتباط با این مجموعه تخصصی، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در انتهای مقاله استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان