طرز تهیه عدس پلو شکم پر خوش طعم و خوش عطر

طرز تهیه عدس پلو شکم پر بسیار ساده است. شما می توانید در این بخش یک رسپی ساده را مطالعه کنید. این غذا با عدس پلو و ترکیبی از مواد گوشتی تهیه می شود که طعمی فوق العاده دارد.

طرز تهیه عدس پلو شکم پر خوش طعم و خوش عطر

تهیه یک عدس پلوی متنوع و خوشمزه کاری بسیار ساده ای است. شما می توانید در این بخش طرز تهیه عدس پلو شکم پر را مطالعه کنید. این نوع پلو مزه فوق العاده ای داشته و می توانید یک غذای جدید و متنوع را با این پلو تجربه کنید.

طرز تهیه عدس پلو شکم پر

برای آماده کردن انواعی از پلوهای خوشمزه و متنوع تنها کافی است در آرگا رسپی های جدید را مطالعه کنید. شما می توانید در آرگا  علاوه بر آموزش پخت عدس پلو شکم می توانید دستور تهیه عدس پلو مجلسی و عدس پلو گیلانی را نیز مطالعه نمایید.

مواد لازم

  • عدس: 1 پیمانه
  • برنج: 2 پیمانه
  • کشمش پلویی: 100 گرم
  • هویج: 2 عدد
  • گوشت چرخی: 100 گرم
  • زعفران: به میزان لازم
  • پودر دارچین، فلفل، نمک، پودر هل، تخم گشنیز، زیره و پودر گل سرخ: به میزان لازم

مواد لازم عدس پلو شکم پری

طرز تهیه عدس پلو شکم پر

برای تهیه این غذای خوشمزه و متنوع باید ابتدا پیازها را رنده کرده و مقداری روغن درون تابه بریزید. بعد از تفت خوردن پیازها و طلایی شدن، باید گوشت های چرخی را اضافه کرده و کمی تفت دهید. در این مرحله مقداری ادویه اضافه کنید. ادویه های ذکر شده در بالا را اضافه کرده و بعد از بلند شدن عطر آن زیر حرارت را کم کنید.

هویج ها را شسته و پوست کرده به همراه مقداری روغن درون تابه تفت دهید. برای تفت دادن می توانید از مقداری کره نیز استفاده کنید. کمی آب و زعفران نیز اضافه نمایید. بعد از تفت دادن باید هویج ها کمی نرم شود. کشمش پلویی را نیز از قبل کمی خیس کنید. کره را درون تابه ای ریخته و کشمش ها را بعد از آبکش کردن در آن تفت دهید.

هویج و کشمش های تفت خورده را نیز به مواد گوشتی اضافه نمایید. مجدد مواد را کمی تفت داده و با یکدیگر ترکیب کنید. عدس هایی که از قبل خیس کرده اید را به همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید تا عدس ها پخته شود. برنج را نیز شسته و خیس کنید.

در این مرحله از طرز تهیه عدس پلو شکم پر برنج را روی حرارت بگذارید و بعد از نرم شدن آن را آبکش نمایید. کف قابلمه را از هر ته دیگی که دوست دارید، قرار دهید. حالا عدس های پخته شده را به برنج ها ترکیب کرده و درون قابلمه روی حرارت متوسط بگذارید. وسط مواد را کمی گود کرده و از مواد گوشتی تهیه شده درون قابلمه بریزید. روی مواد را نیز مقداری برنج ریخته و به مدت 40 دقیقه روی حرارت بگذارید تا دم بکشد.

مواد لازم عدس پلو شکم پری

در پایان در صورتی که علاقمند به پخت انواع پلو هستید پیشنهاد می کنیم از آموزش های قرار داده شده در این لینک استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان