وبلاگ مشرق

فاتحه‌خوانی مصطفی معین برای محارب معدوم/ عمامه‌گذاری روی سر اشرار خیابانی!

یک فعال اصلاح‌طلب اخیراً مدعی شده است لفظ "محارب" برای نظام جمهوری اسلامی کاربرد ندارد چون این نظام مانع مردم است و اجازه اعتراض نمی‌دهد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"دانشجویان فحاش" چگونه حمید قره‌حسنلو می‌شوند!؟

فاتحه‌خوانی مصطفی معین برای محارب معدوم/ عمامه‌گذاری روی سر اشرار خیابانی!

دکتر محسن ایمانی نائینی، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا به پدیده "دانشجویان فحاش" اشاره کرده و گفته است:

"دانشجویان می‌توانند برای تجمع خود مجوز بگیرند و بگویند که می‌خواهند چه نکاتی را مطرح کنند. در این مدت گاهی این موارد رعایت نشد و نشان داد که عده‌ای تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه باورشان شده که نظام در حال از بین رفتن است و آخرین حرف‌های زشتی که می‌توانستند، بزنند را زدند و آخرین کارهایی که می‌توانستند را انجام دادند، ولی باید گفت نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مستحکم است. "

او همچنین می‌افزاید: کشور ما مانند خانه ماست، مگر کسی خانه خودش را آتش می‌زند؟ اعتراض باید مسیر خودش را طی کند و نباید به دیگری آسیب بزند. گاهی در بیان اعتراضات اخیر از بدترین فحش‌ها استفاده می‌کردند. من یادم نیست در زمان شاه که بدترین فرد جامعه بود و مشکلات اخلاقی داشت، مردم فحش بسیار رکیک داده باشند و من خودم چنین الفاظی را نشنیدم و مردم ما خیلی مودبانه انقلاب کردند و از حوزه اخلاق خارج نشدند.[1]

*اغلاط آشکار و بی‌منطقی محرز رخ داده در حرکت "دانشجویان فحاش" به حدی است که این واقعه و عوامل آنرا به یکی از منفورترین فصل‌های رخ داده در جریان اغتشاشات 70 روزه بدل کرد و امروز هیچکس نیست که از چنین حرکت رذیلانه‌ای دفاع کند.

بماند که به زعم برخی محافل تحلیلی، عدم برخورد مناسب با این حرکت رذیلانه در دو سطح امنیتی و تبیینی؛ می‌تواند موجبات ادامه یافتن آن و تندتر شدنش را فراهم آورد.

پر واضح است که ثمره ادامه یافتن چنین پدیده خطرناکی به تربیت امثال "حمید قره‌حسنلو" خواهد انجامید. پزشکی با درآمد 100 میلیونی که البته جزو قتله شهید عجمیان است در وسط بزرگراه توقف می‌کند تا به همراه همسرش در ضرب و شتم یک بسیجی شرکت کند. [2]

***

قاتلان و اغتشاشگران محارب نیستند چون نظام مقصر است!

عمامه‌گذاری روی سر اشرار خیابانی

فاتحه‌خوانی مصطفی معین برای محارب معدوم/ عمامه‌گذاری روی سر اشرار خیابانی!

محمدعلی ایازی که رسانه‌های اصلاح‌طلب از وی با عنوان آیت‌الله و استاد یاد می‌کنند، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به مبحث محاربه و اخافه گفته است: محاربه آن جایی است که حرب اتفاق بیافتد. یعنی جنگی اتفاق می‌افتد و کسی عمل مسلحانه‌ای را انجام می‌دهد نه آنکه فقط کسی معترض باشد یا حتی مثلا گاهی زد و خوردی انجام دهد!

او می‌افزاید: آنطور که در قرآن کریم تعبیر به محاربه شده آنجایی است که جنبه جنگیدن دارد نه آنکه حکومتی زمینه‌های اعتراض را ببندد و مانع شود و مردم سعی کنند این حق خود را اعمال کنند. حالا ممکن است اعتراض هم گاهی متاسفانه همراه با خشونت باشد. فقهای ما وقتی محاربه را تعریف کردند، کاملا تعریف مشخصی از آن ارائه دادند و گفتند محاربه آن است که این قیود باشد تا محاربه صدق کند.[3]

*این حرف‌های عوامانه که به زعم ما می‌تواند مصداق تبلیغ علیه نظام باشد؛ یادآور همان حرف معروف است که مدرک تحصیلی و عقلانیت دو گزینه متفاوت هستند و مدرک تحصیلی (در حوزه یا دانشگاه) مساوی با برخورداری از عقلانیت و فهم اصولی نیست.

آقای ایازی که پیش از این افاضات دیگری از قبیل "امر به معروف و نهی از منکر شامل عرف است نه واجب و حرام" و "امام خمینی(ره) در سال‌های آخر تغییر کرده بود" نیز داشته است؛ عملا در این تحلیل جدید خود، محارب اصلی را نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده است!

در همین حال، فردی به نام "آیت‌ا... رحمت" که گفته شده عضو دفتر استفتائات بیت امام(ره) بوده نیز به شرق اینطور گفته است که طبق نظر امام(ره) در صورتی که جرم محارب ارعاب و ترساندن باشد، حکم آن نفی بلد یا قطع دست و پای مخالف است نه اعدام.! [4]

این حرف در حالی است که امام راحل بعنوان یک فقیه و فیلسوف که حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانست؛ یکبار حتی برای یک مصاحبه رادیویی که در آن احساس توهین به شعائر شده بود نیز مسئله اعدام را مطرح کرد. +

فلذا اینکه فرد ادعا شده با سمت عضویت در دفتر استفتائات امام تا این حد از آرای امام(ره)، منطق امام برای حفظ حکومت و امنیت مردم و نیز خوانش تاریخ دور است جای بسی تعجب دارد!

باید دانست که جولان حرف‌های غلط و انکار بدیهیات در هنگامه انزوای نخبگان و ضعف خواص یک جامعه در عرصه "جهاد تبیین" رخ می‌دهد.

این پدیده در کوفه نیز رخ داد...

***

در بیانیه رسمی یکی از "بانیان آشوب" عنوان شد:

فاتحه‌خوانی مصطفی معین برای محارب معدوم

فاتحه‌خوانی مصطفی معین برای محارب معدوم/ عمامه‌گذاری روی سر اشرار خیابانی!

مصطفی معین، فعال چپ و از وزرای دولت اصلاحات اخیراً به بهانه اعدام یک محارب، مطالبی را مطرح کرد که کانال تلگرامی امتداد (ارگان رسانه‌ای حزب چپ اتحاد ملت) آنها را منتشر کرد.

معین اظهار کرده است:

"در این ساعات غمبار عصر جمعه ابتدا به خانواده داغدار جانباخته مظلوم محسن شکاری تسلیت می‌گویم و از اجرای حکم اعدام این جوان شجاع و معترض به ظلم، فساد، تبعیض و تباهی ابراز انزجار می‌نمایم!

چون امکان حضور در مراسم تشییع و تدفین زنده‌یاد "محسن شکاری" نداشتم، با خواندن سوره حمد برای آرامش و سربلندی روحش دعا می‌کنم!

اینگونه بنظر می‌رسد که تقدیر الهی بر آن قرار گرفته که دادخواهی و آرمان‌های آزادی‌ خواهانه جوانان پاک نهاد و ملت صبور ایران مرحله به مرحله دارد به دست بی‌کفایت ستمگران حاکم به تحقق خود نزدیک‌تر شود.

پس از قتل مظلومانه مهسا امینی، همه اقدامات سرکوبگران از تهدید و ضرب و جرح، بازداشت و سرکوب جنبش اعتراضی زنان و جوانان تا جانباختن صدها تن از آنان و اکنون اعدام محسن شکاری، هر کدام نقطه آغازی در جهت رسوایی بیش از پیش اینگونه ساختارهای استبدادی و ضد مردمی و شیوه غیر دموکراتیک حکمرانی در سطح ایران و جهان شده است"!

*اظهارات معین و حمایت رسمی او از یک محارب معدوم در کنار قتل نامیدن درگذشت تصادفی مهسا امینی و متهم کردن بدون سند نظام اسلامی به ستمگری؛ شاهدی است بر تحلیلی که می‌گوید آدرس "بانیان آشوب" را باید در ستاد اصلاحات جستجو کرد.

مردانی پیر که جوانانه به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند و سنگر گرفته در پشت جهل عده‌ای فریب‌خورده؛ یک روز فتنه 88 را علم می‌کنند، یک روز پروژه شوم سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی را کلید می‌زنند، روز دیگر آدرس خیابان را به مردم می‌دهند، دست به تحریم انتخابات می‌زنند و مزوّرانه در اتاقک‌های هدایت عملیات؛ تقلا می‌کنند تا اغتشاشات لکه‌ای را به سمت ایجاد "فتنه اقتصادی"‌ سوق بدهند.

دشمنانی که خارجی نیستند، از سفره بیت‌المال ارتزاق کرده‌اند و وامدار امنیت و پیشرفتی هستند که جمهوری اسلامی ایران برای آنها به ارمغان آورد اما اکنون به سان افعی‌های مار خورده اینچنین به نظام اسلامی که ثمره مجاهدت‌ها و سربازی‌های فداکارانه است، می‌تازند و همانند دشمن‌ترین دشمنان؛ بصورت رسمی از محاربه با نظام اسلامی دفاع می‌کنند و آنرا می‌ستایند.

خواص و مسئولان باید بدانند که "سکوت" در مقطع فعلی به معنی همراهی با اینان است و مردان و زنان شجاعی باید که به صحنه بیایند و با دفاع از ساحت عقلانیت و منطق؛ ‌ سینه سپر کنند و با استدلال و سند همچون مقام معظم رهبری اعلام و اثبات کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار و مباهات برای اسلام و عقلانیت است.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1305429

2_ mshrgh.ir/1441884

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307641

4_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-864127

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان