این ماشین الکتریکی شارژ نمی‌خواهد!

یک شرکت سوئیسی به نام نانوفلوسل قصد دارد ماشین‌ الکتریکی بسازد که به جای استفاده از باتری‌های معمول از فرایندی متفاوت برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند.

این ماشین الکتریکی شارژ نمی‌خواهد!

ماشین الکتریکی متفاوت

یک شرکت سوئیسی به نام نانوفلوسل قصد دارد ماشین‌ الکتریکی بسازد که به جای استفاده از باتری‌های معمول از فرایندی متفاوت برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند.

کوانتینو 25 از فن‌آوری متفاوت برای ذخیره الکتریسیته استفاده می‌کند

کوانتینو 25 از فن‌آوری متفاوت برای ذخیره الکتریسیته استفاده می‌کند

تکنولوژی که نانو فلوسل برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند «باتری جریان» نام دارد. در این فن‌آوری الکتریسیته در مایعی ذخیره شده و در دو باک جدا نگهداری می‌شود، سپس در یک فرایند شیمیایی آزاد شده و به موتور فرستاده می‌شود.

باک‌ کوانتینو را می‌توان در چند دقیقه پر کرد

باک‌ کوانتینو را می‌توان در چند دقیقه پر کرد

در حال حاضر ماشین‌های الکتریکی برای شارژ باتری‌هایشان نیاز به زمان طولانی دارند. اما ماشین‌هایی که از «باتری جریان» استفاده می‌کنند مانند ماشین‌های بنزینی و گازوییلی در چند دقیقه سوخت‌گیری می‌کنند. موادی هم که در این فن‌آوری استفاده می‌شود از باتری‌های کنونی ارزان‌تر است و محیط زیست را کمتر آلوده می‌کند. نانو فلوسل در سال 2016 چند کانسپت را که با این فن‌آوری ساخته بود در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داد. یکی از این مدل‌ها ماشین اسپرتی به نام کوانتینو 25 است که دو باک 150 لیتری در کف ماشین دارد. ماشین با هر بار پر کردن این باک‌ها تا 2000 کیلومتر حرکت می‌کند. حداکثر سرعت ماشین 250 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش زیر سه ثانیه اعلام شده است.

کوانتینو 25 پانصدهزار کیلومتر در جاده آزمایش شده است

کوانتینو 25 پانصدهزار کیلومتر در جاده آزمایش شده است

بزرگ‌ترین نقطه ضعف فن‌آوری «باتری جریان» تعداد کم ایستگاه‌های سوخت‌گیری است. درباره کارایی این باتری‌ها هم تردیدهایی مطرح شده است. اما دو سال پیش نانو فلوسل اعلام کرد که 500 هزار کیلومتر آزمایش کوانتینو 25 نشان داده این فن‌آوری قابل اتکا است و تعمیر و نگهداری ماشین هم ساده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان