وسایلی که برای کوهنوردی باید به همراه داشته باشید

یکی از بزرگترین جذابیت‌های یک کوهنوردی و گردش خوب، دور شدن از شهر و همه شلوغی‌هایش است. اما دوری از جامعه به صورت موقت باعث می‌شود تا شما به سرعت نتوانید به همه چیز دسترسی داشته باشید یا برای نیازهای خود به فروشگاه بروید

وسایلی که برای کوهنوردی باید به همراه داشته باشید

یکی از بزرگترین جذابیت‌های یک کوهنوردی و گردش خوب، دور شدن از شهر و همه شلوغی‌هایش است. اما دوری از جامعه به صورت موقت باعث می‌شود تا شما به سرعت نتوانید به همه چیز دسترسی داشته باشید یا برای نیازهای خود به فروشگاه بروید. پس همراه داشتن وسایل مورد نیاز از الزامات گردش در طبیعت به شمار می‌رود. در ادامه همراه با ما باشید تا با وسایلی آشنا شوید که برای کوهنوردی و گردش نیاز دارید.

10 ملزومات هر گردش

«10 ملزومات» در ابتدا توسط سازمان غیرانتفاعی حفاظت و آموزش کوهنوردان در طول دوره‌های کوهنوردی خود در دهه 1930 میلادی ایجاد شد. با وجود اینکه نزدیک به صد سال از این فهرست می‌گذارد اما همچنان درست و کاربردی هستند و بسیاری از کسانی که در فضای باز گردش می‌کنند، از جمله اعضای انجمن کوهنوردی آمریکا از این فهرست برای تهیه وسایل خود استفاده می‌کنند. این فهرست نیز شامل موارد زیر است:

کفش مناسب:

به هنگام پیاده‌روی و کوهنوردی، پاهای شما مهم‌ترین ابزار به شمار می‌روند و تا زمانی که آن‌ها توان داشته باشند، سفر می‌تواند ادامه پیدا کند. پس حتما با توجه به شرایط پیاده‌روی خود، کفش مناسب بپوشید. علاوه بر این، استفاده از جوراب مناسب را نیز فراموش نکنید.

نقشه، قطب نما یا جی‌پی‌اس:

با پیشرفت تکنولوژی، نقشه و قطب‌نما و دیگر موارد جهت‌یابی همگی درون گوشی‌های هوشمند جای گرفته‌اند و علاوه بر آن‌ها نیز اپ‌های بسیار کاربردی‌ای ساخته شدند که به صورت آفلاین نیز کار می‌کنند. با این حال، همراه داشتن تلفن هوشمند کفایت نمی‌کند و باید احتمال تمام شدن شارژ باتری یا عدم سرویس آن را در نظر داشته باشید و به همراه خود نقشه مناسب و قطب‌نما یا جی‌پی‌اس ماهواره‌ای بیاورید.

آب:

حفظ آب بدن یکی از مواردی است که همیشه و به خصوص به هنگام پیاده‌روی و کوهنوردی باید آن را رعایت کرد. رایج‌ترین توصیه آن است که برای هر دو ساعت پیاده‌روی شما باید یک لیتر آب را بنوشید اما در صورت نیاز، می‌توانید آب بیشتری به همراه خود بیاورید. علاوه بر این، اگر به سفری چند روزه می‌روید، به آب بیشتری نیاز خواهید داشت که حمل آن ممکن است دشوار باشد، پس فیلتر قابل حمل یا محلول تصفیه‌کننده این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از منابع آب طبیعت بدون نگرانی از مریض شدن استفاده کنید.

غذا:

گرسنگی می‌تواند پیاده‌روی را برای شما به تجربه‌ای ناخوشایند تبدیل کند، پس غذاهایی پر کالری برای سفر به همراه داشته باشید تا با مصرف آن‌ها بتوانید انرژی کافی بدست بیاورید. مطمئنا به همراه داشتن یک یا دو وعده اضافی در کوله‌پشتی هیچ گاه ضرر ندارد.

تجهیزات شرایط بارانی:

پیش‌بینی آب‌وهوا دشوار است و مطمئنا به همراه داشتن وسایل بیشتر در کوله‌پشتی ممکن است در شرایط نامساعد آب‌وهوایی بسیار کارآمد باشد. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای شرایط بارانی باید داشته باشید، یک کت بارانی همه کاره و سبک است. علاوه بر آن‌ها نیز می‌توانید از انواع لباس گرم و سبک استفاده کنید.

موارد ایمنی:

موارد ایمنی به طور کلی به عنوان نور، آتش و سوت شناخته می‌شوند. یک چراغ قوه کوچک برای پیاده‌روی یک روزه کفایت می‌کند و کسانی که سفری چند روزه می‌روند نیز باید چراغ‌قوه‌های بزرگتری به همراه داشته باشند. آتش نیز می‌تواند در شرایط خاص به شما کمک کند اما توجه داشته باشید که باید از شرایط محیطی برای روشن کردن آتش آگاه باشید چراکه ممکن است باعث آتش‌سوزی در جنگل شوید.

جعبه کمک‌های اولیه:

حوادث همیشه رخ می‌دهند و شما باید خود را برای آن‌ها آماده کنید. پس حتما موارد ضروری همچون چسب زخم، بانداژ و موارد از این دست را به همراه بیاورید تا به هنگام بروز حادثه آمادگی لازم را داشته باشید.

چاقو یا ابزار چندکاره:

مطمئنا داشتن چاقو یا ابزار چندکاره به هنگام پیاده‌روی یا کوهنوردی می‌تواند بسیار مفید باشد. شما می‌توانید با این ابزار به تعمیرات وسایل خود بپردازد یا از آن برای آشپزی، بریدن و مواردی از این دست استفاده کنید.

ضد آفتاب:

داشتن ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی مناسب باعث می‌شود که در برابر اشعه‌های نور خورشید ایمن باشید. لازم به ذکر است که حتی در هوای زمستانی و ابری نیز داشتن این موارد می‌توانند مفید باشند.

پناهگاه:

احتمال اینکه در پیاده‎‌روی یا کوهنوردی یک روزه سرگردان و گم شوید، بعید به نظر می‌رسد اما اتفاق‌ها غیر قابل پیش‌بینی هستند. برای سفر کوتاه نیازی به چادر نیست اما می‌توانید از کیسه خواب یا پتوی نجات استفاده کنید.

نکته مهم:

به هنگام گشت و گذار در دل طبیعت، تا جای امکان سعی کنید از خود ردی به جای نگذارید و به طبیعت آسیبی وارد نکنید. پس حتما به همراه خود پلاستیک زباله داشته باشید تا بتوانید آشغال‌های خود را جمع‌آوری کرده و از طبیعت خارج کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر