نقد انیمیشن Puss In Boots: The Last Wish

انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss In Boots: The Last Wish) اجازه درخشش به شخصیت اصلی خودش را می‌دهد اما کاراکترهای بسیار زیاد و همچنین نبود احساسات کافی سبب شده تا این فیلم نتواند به پتانسیل کامل خود دست پیدا کند. در ادامه با نقد این انیمیشن همراه با ما باشید.

نقد انیمیشن Puss In Boots: The Last Wish

انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss In Boots: The Last Wish) اجازه درخشش به شخصیت اصلی خودش را می‌دهد اما کاراکترهای بسیار زیاد و همچنین نبود احساسات کافی سبب شده تا این فیلم نتواند به پتانسیل کامل خود دست پیدا کند. در ادامه با نقد این انیمیشن همراه با ما باشید.

گربه چکمه‌پوش یکی از کاراکترهای محبوب به شمار می‌رود که بار دیگر در انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» به تصویر کشیده شده است. این انیمیشن تازه دنباله‌ای برای فیلم اول به شمار می‌رود که توسط جوئل کراوفورد و یانوئل مرکادو کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن را نیز پل فیشر و تامی سوردلو قلم زده‌اند. این اثر نسبت به فیلم قبلی، بهتر است و عمق بیشتری دارد اما مشکلاتی نیز در آن وجود دارند.

داستان انیمیشن Puss in Boots 2

در این انیمیشن تازه، گربه چکمه‌پوش با صداپیشگی آنتونیو باندراس ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته و در نبردهای مهیجی شجاعانه مبارزه کرده و همین نیز باعث شده تا جان‌های او به آخر برسند. حالا که او اکثر 9 جان خودش را از دست داده و بیگ بد ولف با صداپیشگی واگنر مورا به دنبال او است، سعی دارد تا با پیدا کردن آخرین آرزو، جان‌های خود را باز پس بگیرد.

او برای انجام این کار نیز از دوست قدیمی خودش کیتی پنجه نرم با صداپیشگی سلما هایک و سگی به نام پرو با صداپیشگی هاروی گویلن کمک می‌گیرد. اما او برای به موفقیت رسیدن باید با افراد دیگری رقابت کند و آن‌ها را شکست بدهد که شامل گلدیلاکس با صداپیشگی فلورنس پیو، سه خرس با صداپیشگی اولیویا کولمن، ری وینستون و سامسون کایو و جک هورنر با صداپیشگی جان مولینی می‌شود.

طنز و انیمیشن‌سازی عالی

انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» طنز زیادی دارد و همین نیز باعث شده تا این اثر بسیار خنده‌دار باشد. از سوی دیگر، سبک انیمیشن‌سازی آن نیز تماشایی است و یکی از بهترین انیمیشن‌های سال محسوب می‌شود و باید گفت که تغییر سبک انیمیشن نسبت به فیلم اول، تصمیم بسیار خوبی بوده است. مطمئنا سازندگان این اثر از انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) و دنیای انیمه برای ساخت انیمیشن‌های این فیلم الهام گرفته‌اند. همین نیز باعث شده تا سبک انیمیشن جذاب‌تر و منحصربه‌فرد باشد و دنیایی غنی را خلق کند.

داستان بسیار مناسب

مضامین فیلم نیز فوق‌العاده هستند چراکه شخصیت اصلی با فناپذیر بودن دست و پنجه نرم می‌کند و سعی دارد تا تنها جانی که برایش باقی مانده را به درستی استفاده کند. هر چند، این کار باعث شده تا برخی از ویژگی‌های شخصیت اصلی تغییر پیدا کنند گرچه این موارد به داستان کمک کرده‌اند. حالا گربه چکمه‌پوش می‌داند که همیشه نباید به تنهایی با همه مشکلات مواجه شود و کسانی هستند که به او اهمیت می‌دهند. همین نیز درس بسیار خوبی را به بیننده‌ها انتقال می‌دهد.

عدم احساسات و عواطف

یکی از نواقص انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو»، عدم احساسات و عواطف درون آن است. این فیلم تمرکز خود را روی ماجراجویی‌های مهیج قرار داده و همین نیز سبب شده تا زمان کافی برای توسعه مناسب کاراکترهای مکمل نداشته باشد و لحظات پایانی داستان خالی از احساسات به نظر برسند.

توسعه نامناسب کاراکترهای فرعی

در انیمیشن تازه، کاراکترهای بسیار زیادی وجود دارند و همین نیز باعث شده تا اکثر آن‌ها نتوانند تا پایان در کنار شخصیت اصلی و سفر او باشند و کمتر توسعه پیدا کنند. علاوه بر کاراکترهای متعدد نیز داستان‌های فرعی فراوان موجود در این اثر سبب شدند تا نتیجه نهایی پُف کرده و درهم به نظر برسد. از سوی دیگر، شخصیت شرور داستان ناامیدکننده و غیرضروری احساس می‌شود و نتوانسته آن حس خطر واقعی را در بیننده القاء کند.

سخن پایانی

در پایان باید گفت که انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» بدون شک بیننده‌های جوان را سرگرم خواهد کرد. انیمیشن‌سازی بسیار زیبا، داستان خنده‌دار و سرگرم‌کننده و همچنین ماجراجویی‌های مهیج مطمئنا اوقات خوشی را برای بیننده‌های جوان رقم می‎‌زند.

با این حال، این اثر برای بیننده‌های بزرگسالان چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. شخصیت‌های مکمل ضعیف و همچنین داستانی بیش از اندازه و عدم احساسات باعث شده تا این انیمیشن نتواند به پتانسیل بسیار بالای خودش دست پیدا کند.

امتیاز منتقد: 5 از 10

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان