بهترین خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا انتخاب شد

اونجر اولین مدل الکتریکی جیپ است که کارخانه آمریکایی می‌گوید با توجه به نیاز‌ مشتریان اروپایی ساخته شده است. ماشین یک شاسی‌بلند کوچک است و جیپ می‌گوید با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

بهترین خودروی سال 2023 اروپا انتخاب شد

جیپ اونجر (Avenger) با رای خبرنگاران خودرو به عنوان بهترین ماشین سال 2023 اروپا انتخاب شد. در این رای‌گیری پس از جیپ، فولکس‌واگن الکتریکی آی‌دی.باز (ID.Buzz) و نیسان الکتریکی آریا دوم و سوم شدند.

اونجر اولین مدل الکتریکی جیپ است که کارخانه آمریکایی می‌گوید با توجه به نیاز‌ مشتریان اروپایی ساخته شده است. ماشین یک شاسی‌بلند کوچک است و جیپ می‌گوید با هر بار شارژ تا 400 کیلومتر حرکت می‌کند.

اونجر به اندازه مدل‌های دیگر جیپ امکان حرکت در جاده‌های ناهموار را ندارد و بیشتر برای رانندگی در شهر است. با این حال جیپ امکاناتی به آن اضافه کرده تا از رقیبانش عملکرد بهتری در جاده‌های ناهموار داشته باشد.

جیپ که اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی استلانتیس است، اعلام کرده همه مدل‌هایش در اروپا از سال 2030 الکتریکی خواهد بود. این کارخانه همچنین می‌خواهد تا سال 2030 نیمی از مدل‌هایش در آمریکا هم الکتریکی باشد.

رقابت برای انتخاب ماشین برتر اروپا امسال شصت ساله شد. به دلیل حمله به اوکراین رای خبرنگاران نشریات روسیه شمرده نشد و ماشین برتر با رای 57 خبرنگار از 22 کشور انتخاب شد. هر داور 25 امتیاز داشت که آنها را بین هفت ماشینی که به مرحله پایانی رسیده‌اند تقسیم می‌کند.

جیپ در رای گیری 328 امتیاز گرفت. فولکس‌واگن آی‌دی.‌باز با 241 امتیاز دوم و نیسان آریا با 211 امتیاز سوم شدند. کیا نیرو، رنو آسترال، پژو 408 چهارم تا ششم شدند. سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X، شاسی‌بلند الکتریکی که به طور مشترک توسط دو کارخانه ژاپنی ساخته می‌شود هفتم شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان