طرز تهیه شیرینی کعک عربی با طعم لذیذ

طرز تهیه شیرینی کعک بسیار ساده است، شما می توانید در این بخش دستور تهیه فوق العاده ای از این شیرینی را مطالعه کنید. این شیرینی عربی برای مهمانی های شما مناسب خواهد بود.

طرز تهیه شیرینی کعک عربی با طعم لذیذ

یکی از انواع شیرینی های اصلی عربی که شما می توانید در خانه تهیه کنید، شیرینی کعک بوده که طعم فوق العاده ای دارد. شما می توانید در این بخش طرز تهیه شیرینی کعک را مطالعه کنید.

مواد اولیه شیرینی کعک

برای داشتن انواعی از شیرینی های بین المللی تنها کافی است دستور پخت ان ها را در اختیار داشته باشید. در این مطلب ضمن آموزش تهیه شیرینی کعک می توانید با پخت شیرینی جبنیه و شیرینی کنافه نیز آشنا شوید. این نوع شیرینی ها برای پذیرایی در مهمانی مناسب هستند.

مواد لازم

  • آرد سفید: 3 پیمانه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • پودر هل: 2 قاشق چای خوری
  • روغن مایع: 1 پیمانه
  • کنجد: به میزان لازم

طرز تهیه شیرنی کعک

طرز تهیه شیرینی کعک متفاوت

اولین گام برای آماده کردن این شیرینی تهیه خمیر آن می باشد. ابتدا تخم مرغ، شکر، پودر هل را با یکدیگر ترکیب نماید. مواد را با همزن زده و تا زمانی ادامه دهید که مواد شما کشدار و کرمی شود. حالا باید مقداری روغن مایع را به مواد تخم مرغی خود اضافه کنید. مواد را مجدد ترکیب کرده تا کاملا یکدست شود.

حالا نوبت به افزودن مواد خشک خواهد شد. آرد را به همراه مقداری بکینگ پودر در سه مرتبه الک کنید. مواد را به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه نمایید. در نهایت یک خمیر یکدست باید حاصل شود. مواد را به خوبی ترکیب کرده و ورز دهید تا خمیر جمع شود.

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی کعک باید خمیر را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید. خمیر را از فریزر خارج کرده و به اندازه یک گردو از آن بردارید تا خمیر تمام شود. خمیرها را درون کنجد بغلتانید. حالا خمیرها را درون سینی فر که از قبل چرب شده است، قرار دهید. شیرینی ها را با فاصله از یکدیگر قرار دهید.

حالا نوبت به پخت شیرینی ها شده و می توانید، سینی را در فر دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. مدت زمان پخت برای این شیرینی 15 دقیقه است. حالا شیرینی ها را خارج کرده و زمان دهید تا خنک شود. شیرینی ها را می توانید در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

شیرینی کعک مجلسی

این شیرینی را می توانید به همراه چای و انواع نوشیدنی های گرم سرو نمایید. این شیرینی فوق العاده را می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها استفاده کنید. همچنین می توانید برای رنگی تر شدن سینی خود از ترکیب پودر کاکائو و زعفران نیز استفاده نمایید. در این شیرینی الک کردن موجب نرم شدن بافت خمیری خواهد شد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان