طرز تهیه ته تالی (تتالی) کباب مخصوص و سنتی ایرانی

در این مقاله می توانید با طرز تهیه ته تالی خوشمزه که یک کباب فوق العاده اراکی است، آشنا شوید. این کباب طعم بی نظیری داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها مناسب است.

طرز تهیه ته تالی (تتالی) کباب مخصوص و سنتی ایرانی

یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ای که می توانید در این بخش دستور تهیه آن را مطالعه کنید، ته تالی می باشد. طرز تهیه ته تالی بسیار ساده است و یک غذای مخصوص و اصیل ایرانی می باشد.

مواد اولیه ته تالی

تهیه انواعی از کباب های اصیل ایرانی در خانه کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در این مطلب با پخت ته تالی، لوه کباب و کباب مشتی آشنا شوید. که بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند.

مواد لازم

  • گوشت چرخی: 400 گرم
  • گوجه فرنگی: 3 عدد
  • سیب زمینی: 2 عدد
  • پیاز: 2 عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ته تالی کباب

طرز تهیه کباب ته تالی عالی

ته تالی یک غذای اراکی بوده که بسیار خوشمزه است و می توانید در بسیاری از مهمانی های خود این غذا را تهیه کنید. ابتدا پیازها را رنده کرده و بعد از اینکه آب اضافی آن را گرفتید، درون یک کاسه بریزید. گوشت چرخی را به همراه مقداری فلفل و نمک و زردچوبه به موادتان اضافه کنید.

مواد را با دست چند دقیقه ای ورز دهید. بعد از اینکه بافت مواد کمی منسجم شد، مواد را کنار بگذارید تا کمی استراحت کند. حالا پیاز دیگر را نگینی کرده و درون تابه ای با مقداری روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیازها کمی سبک و طلایی شد، مقداری فلفل، زردچوبه و نمک اضافه کنید. مواد را مجدد تفت دهید.

مقداری رب گوجه فرنگی در تابه بریزید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود. حالا به اندازه بک نارنگی از مواد گوشت چرخی برداشته و گرد کنید و در تابه بچینید. در ادامه این مرحله از طرز تهیه ته تالی باید سیب زمینی و گوجه فرنگی ها را ورقه ای کنید.

مواد را روی تکه های گوشت قرار داده و 2 پیمانه آب جوش نیز اضافه نمایید. درب تابه را گذاشته تا مواد به آرمی بپزد و روغن بیندازد. این غذا آماده بوده و می توانید، سرو کنید. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و شما در 45 دقیقه می توانید یک غذای ساده و فوق العاده داشته باشید.

مواد لازم ته تالی

این ته تالی را می توانید در کنار پلو نیز سرو کنید. سرو این غذا با نان و سبزی نیز فوق العاده می شود. شما می توانید در کنار این غذا از ترشی و پیاز هم استفاده کنید تا طعم بهتری را تجربه نمایید. این کباب خوشمزه مخصوص شهر زیبای اراک می باشد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان