خواص جادویی گیاه جینسینگ برای سلامتی

گیاهان خواص بی‌شماری دارند و برخی از آنها سال‌های زیادی است مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب با گیاهی آشنا می‌شوید که علاوه بر خواص زیادی که دارد به درمان دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

خواص جادویی گیاه جینسینگ برای سلامتی

جینسینگ به ریشه یک نوع گیاه اشاره دارد که بومی مناطق شرق آسیا و شمال آمریکاست که برای هزاران سال به عنوان یک گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می‌شد و طبقات بالای جامعه از آن استفاده می‌کردند. جینسینگ خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

1. افزایش انرژی بدن: جینسینگ آمریکایی حاوی پلی ساکارید و الیگوپپتید است. این ترکیبات با کاهش استرس و خستگی انرژی بدن را افزایش می‌دهند. جینسینگ علاوه‌بر تحریک فعالیت بدنی فعالیت ذهنی را نیز تحریک می‌کند.

2. کاهش استرس و اضطراب: جینسینگ آسیایی حاوی آداپتوژن‌هایی است که با تنظیم سطح هورمون‌های بدن به کاهش استرس و اضطراب کمک بسیاری می‌کند.

3. کاهش التهاب: گلیکوزیدهای موجود در جینسینگ به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا و بهبود بیماری‌هایی مثل آرتریت روماتوئید نقش دارد.

4. بهبود عملکرد مغز: همان‌طور که گفته شد، جینسینگ فعالیت مغز را نیز تحریک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در جینسینگ از تجمع رادیکال‌های آزاد در مغز جلوگیری می‎کنند؛ در نتیجه از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می‌کند و قدرت تحلیل، تفکر و حافظه افزایش می‌یابد.

5. بهبود عملکرد دستگاه گوارش: جینسینگ تولید پپسین را در معده افزایش می‌دهد؛ در نتیجه هضم غذا بهبود پیدا می‌کند و مشکلاتی مثل نفخ درمان می‌شود؛ همچنین استرس می‌تواند در عملکرد دستگاه گوارش اختلال ایجاد کند که جینسینگ با کاهش استرس به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بیشتربخوانید:

خواص بی‌نظیر ماسک جینسینگ برای زیبایی پوست

6. بهبود وضعیت خون: جینسینگ آسیایی خاصیت آرام‌بخشی دارد. یکی از مهم‌ترین علل نوسانات فشار خون استرس و اضطراب است. جینسینگ با کاهش استرس فشار خون را تنظیم می‌کند؛ همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف جینسینگ در کاهش کلسترول خون موثر است. از طرف دیگر جینسینگ با خاصیت دیورتیک (ادرارآور) خود به بهبود عملکرد کلیه کمک می‌کند؛ در نتیجه بر سم‌زدایی خون موثر است.

7. بهبود عملکرد قلب: همان‌طور که گفته شد، جینسینگ به کاهش کلسترول خون و در نتیجه سلامت قلب کمک می‌کند؛ همچنین ریشه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که در بهبود عملکرد قلب نقش دارند.

8. بهبود عملکرد ریه: جینسینگ می‌تواند عفونت‌های باکتریایی ریه را بهبود ببخشد؛ همچنین اگر دچار بیماری مزمن انسدادی ریه هستید، جینسینگ به بهبود علائم این بیماری کمک می‌کند.

9. لاغری: جینسینگ بر کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و هضم صحیح غذا موثر است؛ در نتیجه اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید، مصرف جینسینگ با سرکوب حس گرسنگی به شما کمک می‌کند.

10. درمان دیابت: جینسینگ به تولید انسولین طبیعی در بدن کمک می‌کند؛ در نتیجه در درمان دیابت نوع 2 بسیار موثر است.

بیشتربخوانید:

خواص درمانی جینسینگ

خواص جادویی و درمانی گیاه «جینسینگ» برای سلامتی

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان