در سفر به نپال کجا بریم؟

چه برای فتح کوه اورست و چه بازدید از زادگاه بودا، سفر به نپال (Nepal) می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد و گردشگران بسیار زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. این کشور در میان رشته کوه هیمالیا و بین چین و هندوستان در جنوب آسیا قرار گرفته و مناظری بسیار زیبا و تماشایی دارد و از فرهنگی غنی برخوردار است. در ادامه همراه با ما باشید.

در سفر به نپال کجا بریم؟

چه برای فتح کوه اورست و چه بازدید از زادگاه بودا، سفر به نپال (Nepal) می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد و گردشگران بسیار زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. این کشور در میان رشته کوه هیمالیا و بین چین و هندوستان در جنوب آسیا قرار گرفته و مناظری بسیار زیبا و تماشایی دارد و از فرهنگی غنی برخوردار است. در ادامه همراه با ما باشید.

10. لومبینی

Lumbini

Lumbini

لومبینی (Lumbini) زادگاه سیدارتا گوتاما بودا به شمار می‌رود و در هر گوشه و کنار آن می‌توان زائران بودایی را مشاهده کرد. این مکان افسانه‌ای با توجه به یافته‌های باستان‌شناسی قدمتی بسیار طولانی دارد که به حدود 550 پیش از میلاد باز می‌گردد و همین نیز باعث شده تا دانشمندان و بازدیدکننده‌های کنجکاو به اینجا بیایند. در اینجا بوده که مادر بودا به نام مایا دِوی در زیر درختی درون باغ فرزندش را به دنیا آورده و امروزه در آنجا معبدی به نام این مادر دایر است.

9. شهر جاناکپور

Janakpur

Janakpur

شهر جاناکپور (Janakpur) در جنوب مرکزی نپال و در دشت‎‌های ترای قرار دارد و زمانی، پایتخت پادشاهی‌ای هندی به نام میثیلا بوده است و امروزه نیز همچنان فرهنگ قدیمی این پادشاهی در اینجا به چشم می‌خورد. هندوها جاناکپور را به عنوان جایگاه لرد رام ود سیتا یا همان جاناکی می‌شناسند و سالانه افراد بسیار زیادی به اینجا سفر می‌کنند. در اینجا ساختمانی مرمرین متعلق به قرن نوزدهم میلادی قرار دارد که سه طبقه است و 60 اتاق دارد و به عنوان بزرگترین معبد در نپال شناخته می‌شود.

8. شهر ناگارکوت

Nagarkot

Nagarkot

شهر ناگارکوت (Nagarkot) برای مسافران و گردشگرانی که می‌خواهند از زیبایی‌ها و جادوی هیمالیا لذت ببرند و تمایلی به سختی‌های فیزیکی آن ندارند، مقصدی ایدئال به شمار می‌رود. این شهر بیشتر برای نماهای بسیار زیبا و تماشایی خودش از کوهستان‌ها و دره کاتماندو (Kathmandu Valley) شناخته می‌شود. این شهر کوچک تنها 4500 نفر جمعیت دارد ولی با این وجود، انواع هتل‌های بسیار خوب با قیمت‌های مختلف را می‌توان در آنجا پیدا کرد.

7. منطقه خومبو

Khumbu

Khumbu

هر ساله هزاران نفر که قصد فتح قله اورست را دارند، به منطقه خومبو (Khumbu) می‌آیند، منطقه‌ای که در جنوب شرقی نپال قرار دارد و از آنجا کوهنوردان می‌توانند به اردوگاه ابتدایی کوه اورست بروند. این منطقه عمدتا درون پارک ملی ساگارماتا (Sagarmatha National Park) قرار دارد و در آنجا روستایی وجود دارد که ساکنین آن به کوهنوردان برای صعود کمک می‌کنند. دورترین معبد بودایی در این کشور نیز صومعه تنگبوچه (Tengboche Monastery) نام دارد که در این منطقه قرار گرفته است.

6. پارک ملی چیتوان

Chitwan National Park

Chitwan National Park

یکی از بهترین مقاصد در قاره آسیا برای تماشای حیات وحش، پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park) است که در جنوب مرکزی نپال قرار گرفته و در آنجا می‌توان انواع حیوانات نادر و در خطر انقراض را مشاهده کرد که شامل ببر بنگال و کرگدن‌های تک شاخ می‌شود. علاوه بر این موارد، حیوانات دیگری نیز در این پارک ملی سکونت دارند که شامل فیل، پلنگ، گاومیش کوهان‌دار هندی و خرس می‌شود.

5. شهر پخارا

Pokhara

Pokhara

پخارا (Pokhara) با دریاچه‌های زیبا، سواحل فوق‌العاده و مناظر کوهستانی خودش به مقصدی ایدئال تبدیل شده و گردشگران از سراسر جهان برای گذراندن تعطیلات خودشان به اینجا سفر می‌کنند. این شهر در منطقه شمال غربی نپال قرار گرفته و تفریحات بسیار زیادی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که شامل قایق‌سواری در دریاچه می‌شود. این دریاچه به نام فیوا (Phewa Lake) شناخته می‌شود و پیرامون آن را رستوران‌ها، بارها، فروشگاه‌ها و هتل‌های لوکس فرا گرفته‌اند.

4. شهر پاتان

Patan

Patan

شهر پاتان (Patan) در آن سوی رودخانه باگماتی (Bagmati River) قرار گرفته و بیشتر برای صنعت‌گرانش شهرت دارد. این شهر نمایشی خیره‌کننده از معماری نیواری به شمار می‌رود و برجسته‌ترین جاذبه آن نیز پاتان دوربار نام دارد که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و شامل کاخ‌ها، حیاط‌ها و معابد می‌شود.

3. شهر باکتاپور

Bhaktapur

Bhaktapur

شهر باکتاپور (Bhaktapur) یکی از سه پایتخت باستانی دره کاتماندو به شمار می‌رود و با وجود آسیب‌های بسیار زیادی که در زلزله سال 2015 میلادی به آن وارد شد، همچنان به خوبی پابرجا باقی مانده است. معابد و عبادتگاه‌های بسیار زیادی در سطح شهر وجود دارند و به همین دلیل نیز به این شهر عنوان شهر فدایی‌ها داده شده است. مطمئنا گشت و گذار در میان خیابان‌ها و بازدید از ساختمان‌های قدیمی این شهر می‌تواند اوقات بسیار دلنشین و خوشی را برای شما رقم بزند.

2. مدار آناپورنا

Annapurna Circuit

Annapurna Circuit

مدار آناپورنا (Annapurna Circuit) در شمال غربی نپال قرار دارد و تجربه‌ای بی‎‌نظیر را به کوهنوردان ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توان شاهد مناظر بسیار زیبا و تماشای منطقه آناپورنا بود و مسیرهای مختلفی نیز از آنجا به هیمالیا ختم می‌شوند. این مسیرها به هنگام عبور از دره‌ها و پرتگاه‌های بسیار زیبا و تماشایی، از کنار مکان‌های مذهبی و روستاهای آرام عبور می‌کند که جالب‌توجه هستند.

1. شهر کاتماندو

Kathmandu

Kathmandu

شهر کاتماندو (Kathmandu) به عنوان پایتخت فرهنگی نپال شناخته می‌شود و مکانی است که بسیاری از گشت و گذارها در داخل این کشور شروع می‌شود و تقریبا تمام پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه این شهر فرود می‌آیند. این کلان شهر بسیار بزرگ بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و ترکیبی پر از هرج و مرج از فروشگاه‌ها، آژانس‌های کوهنوردی، هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های مذهبی را می‌توان در خیابان‌های آن مشاهده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان