۰ تا ۱۰۰ دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری (پاسپورت)

اگر می‌خواهید گذرنامه بهشت کارائیب را دریافت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید! یک سرمایه گذاری امن به همراه مزایای بی شمار در بهشت کارائیب!

0 تا 100 دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری (پاسپورت)

اگر می‌خواهید گذرنامه بهشت کارائیب را دریافت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید! یک سرمایه گذاری امن به همراه مزایای بی شمار در بهشت کارائیب!

شما می‌توانید پاسپورت دومینیکا را به روش های مختلفی دریافت کنید. این روش ­ها شامل تولد یا تبار، تابعیت پس از هفت سال اقامت در کشور، و یا ازدواج هستند.

اما سریع ترین، بهترین و جذاب ترین گزینه اخذ پاسپورت دومینیکا، سرمایه گذاری دولتی به روش های مختلف است. زمان صدور نهایی پاسپورت این کشور، بین 3 تا 6 ماه است که در ادامه صفر تا صد اخذ شهروندی این کشور را با تمامی جزئیات برای شما بازگو می‌نماییم:

 شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا چیست؟ چه افرادی واجد شرایط اخذ گذرنامه این کشور هستند؟

قبل از هرچیزی، بیایید تا شرایط اولیه برای درخواست شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری را باهم مرور کنیم. معمولا برای اینکه متقاضی، بتواند برای درخواست پاسپورت دومینیکا اقدام نماید، در ابتدای امر باید دارای شرایط زیر باشد.

  • باید حداقل 18 سال سن داشته باشد،
  • سابقه کیفری یا بیماری حاد نداشته باشد،
  • داشتن حداکثر سن 30-18 سال برای فرزندان وابسته (دانشجو و یا در حال تحصیل در یک موسسه آموزشی باشد و تحت حمایت مالی خانواده زندگی کند).

در مرحله بعدی، اسناد و مدارک مربوط به وضعیت مالی و کسب و کار متقاضی ارائه می‌شود تا منشا اصلی سرمایه گذاری به تایید دولت برسد. این مدارک شامل اظهارات، گزارش­ها و قرارداد ها و غیره می‌شود. سپس تقاضای شهروندی توسط واحد سرمایه­ گذاری بررسی شده و امکان صدور نامه تابعیت و پاسپورت دومینیکا برای متقاضی تایید خواهد شد.

سرمایه گذاران می‌توانند هم برای اخذ شهروندی خود و هم اعضاء خانواده خود اقدام کنند. در چارچوب و شرایط زیر، افراد وابسته اضافه می‌شوند:

  • همسر متقاضی،
  • فرزندان زیر 30 سال و فرزندان معلول،
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ بالای 65 سال متقاضی اصلی و همسر .

این درخواست شامل بستگان متقاضی اصلی و همسران آنها می­شود. اعضای بزرگسال خانواده باید ثابت کنند که از لحاظ مالی توسط متقاضی حمایت می‌شوند. در غیر این صورت آن ها نمی‌توانند در پرونده بوده و پاسپورت دریافت کنند.

میزان سرمایه ­گذاری مورد نیاز برای اخذ شهروندی دومینیکا 

برنامه شهروندی دومینیکا دارای دو گزینه سرمایه ­گذاری با عناوین مشارکت دولتی (کمک بلاعوض) و خرید املاک است.

مبلغ کمک بلاعوض به دولت از 100.000 دلار شروع می­‌شود که این مبلغ تنها برای متقاضی اصلی مجرد در نظر گرفته شده است. هر چه خانواده بزرگتر باشد، سهم پرداختی نیز افزایش می‌­یابد.

 میزان کمک بلاعوض به دولت

ترکیب خانواده حداقل سرمایه­گذاری
متقاضی اصلی مجرد 100.000 دلار آمریکا
متقاضی اصلی و همسر 150.000 دلار آمریکا
متقاضی اصلی و  2 عضو خانواده 175.000 دلار آمریکا
به ازای اضافه شدن هر وابسته به پرونده بالای 18 سال 50.000+ دلار آمریکا
به ازای اضافه شدن هر وابسته به پرونده زیر 18 سال 25.000+ دلار آمریکا

دارائی این صندوق صرف توسعه پزشکی، زیرساخت‌­ها، آموزش و انرژی سبز می­‌شود.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات:

سرمایه گذاران می‌توانند در بخش املاک و مستغلات این کشور به ارزش حداقل مبلغ 200.000 دلار در چارچوب برنامه شهروندی دومینیکا سرمایه گذاری نموده یا این املاک را خریداری نمایند. سرمایه گذاران می­‌توانند این املاک را که مورد تایید دولت هستند، پنج سال بعد از تاریخ اخذ تابعیت بفروشند. قیمت آن‌ها ثابت است و بستگی به تعداد و سن اعضای خانواده ندارد.

هزینه‌های جانبی و دولتی نیز در زمان مشارکت در صندوق دولتی یا خرید یا سرمایه گذاری املاک، محاسبه می‌شود. این هزینه ­ها در راستای بررسی دقیق، پردازش اطلاعات، صدور گذرنامه و گواهی‌های تصدیق، و پرداخت خدمات حقوقی دریافت می­شوند. مبلغ کل دریافتی بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد.

علاوه بر مبلغ مورد نیاز برای سرمایه ­گذاری در املاک، متقاضیان باید هزینه های دولتی شامل موارد زیر را پرداخت نمایند:

  • 25.000 دلار برای متقاضی اصلی.
  • 35.000 دلار برای متقاضی اصلی و حداکثر 3 نفر وابسته.
  • 50.000 دلار برای متقاضی اصلی و حداکثر 5 نفر وابسته.
  • 25.000 دلار به ازای هر وابسته دیگر که به پرونده اضافه شود.

 نمونه هایی از پروژه های بی‌نظیر برای سرمایه ­گذاری در املاک دومینیکا

بعنوان یکی از از پروژه های مورد تایید دومینیکا می‌توان به پروژه های لوکس ساحلی (مجموعه هتل هیلتون) اشاره نمود. این پروژه، یکی از بی‌نظیر ترین پروژه های ساحلی واقع در این کشور است که با مناظر خیره کننده و تفریحگاه بی نظیر خود، به یکی از پرطرفدار ترین پروژه های این منطقه تبدیل گشته است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه 220.000 دلار آمریکا است. یکی از هتل های زیرمجموعه پروژه هیلتون که یکی از زیباتین و خیره کننده ترین پروژه هایی که تلفیقی از هنر معماری انسان و طبیعت را به تصویر کشیده است، مجموعه ساحلی آرامش یا Tranquility Beach Resort است. سرمایه گذاری در این پروژه نیز با حداقل مبلغ 220.000 دلار آمریکا انجام می‌شود.

مجموعه هتل های هیلتون

گزینه بعدی که یکی از فرصت های استثنایی سرمایه گذاری جهت دریافت پاسپورت دومینیکا است، پروژه هتل و ویلاهای لوکس 6 ستاره (Secret Bay) در یک منطقه ساحلی بی نظیر همانند بهشت است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه نیز 218.000 دلار آمریکا بوده که شامل 42 ویلای قابل خرید به صورت سهام یا مالکیت قطعی کل ملک است. شما با سرمایه گذاری در این پروژه، امکان فروش سهام را به طور متوالی خواهید داشت.

همچنین سود سهام تمامی پروژه ها از زمان افتتاح پروژه، بین 3 تا 7 درصد برای سرمایه گذاران خواهد بود.

مراحل اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه­ گذاری

برای این که با کمترین دردسر، در سریع ترین زمان ممکن و راحت ترین و امن ترین روش پاسپورت این کشور را دریافت کنید، بهتر است تا از وکلا و مشاورین یک شرکت معتبر در این زمینه مشاوره دریافت کنید. یکی از بهترین شرکت های اخذ پاسپورت و اقامت از طریق سرمایه گذاری که به صورت تخصصی در زمینه سرمایه گذاری فعالیت می‌نماید، شرکت کراس بوردر فریدم است.

در مرحله اول می‌توانید به راحتی با مشاورین کراس بوردر فریدم (CBF Iran) ارتباط گرفته و با مشاوره متخصصان شرکت کراس بوردر فریدم، بهترین و مناسب ترین گزینه سرمایه گذاری را برای شما تعیین نموده و درخواست شما را ثبت و پیگیری نمایند.

در مرحله دوم، دولت دومینیکا، مدارک و اسناد شما را بررسی نموده و در صورت احراز شرایط لازم، نامه  پذیرش شما صادر خواهد شد.

در مرحله سوم، مبلغ سرمایه ­گذاری توسط شما پرداخت شده و در مرحله­ی بعدی، گواهی تابعیت برای شما صادر می­گردد.

پس از آن، پاسپورت خود را دریافت می­نمایید و شهروند دومینیکا محسوب خواهید شد.

یکی از شرایط مهمی که متقاضی باید به آن توجه کند، عدم داشتن ویزای رد شده در 10 سال گذشته (هم متقاضی و هم وابستگان) از حوزه شنگن، انگلستان و آمریکا است.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم پاسپورت دومینیکا را به روش سرمایه گذاری دریافت کنم؟

سرمایه گذار بالای 18 سال دارای درآمد قانونی، بدون سابقه کیفری یا بیماری های جدی می­‌تواند درخواست اخذ شهروندی دومینیکا را ارائه نماید. در این حالت نام همسر، فرزندان زیر 30 سال و والدین متقاضی نیز در این درخواست عنوان می‌­شوند.

برای اخذ شهروندی دومینیکا، متقاضیان باید به یکی از نمایندگان دارای مجوز برنامه مراجعه نمایند. نماینده مدارک مورد نیاز را از متقاضی دریافت کرده و فرآیند Due Diligence یا همان پیشینه متقاضی و افراد وابسته را انجام می‌­دهد. پس از دریافت تأییدیه، ممکن است متقاضی کمک بلاعوض به دولت جهت شرکت در توسعه ملی یا خیریه (که غیرقابل استرداد است) را در کشور دومینیکا درخواست کند. انتخاب دیگر نیز که محبوب ترین روش سرمایه گذاری در این کشور است، سرمایه گذاری در پروژه های املاک و مستغلات مورد تایید دولت دومینیکا است.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه ­گذاری از طریق مشارکت در صندوق 100.000 دلار و مبلغ 220.000 دلار برای گزینه سرمایه گذاری در املاک است. لازم به ذکر است متقاضی پس از سرمایه گذاری در املاک و تایید، پس از 5 سال می‌تواند سهام خود را بفروشد و یا نگهداری نماید.

چقدر طول می­کشد تا شهروندی دومینیکا را دریافت کنم؟

معمولاً 3 تا 6 ماه برای اخذ تابعیت دومینیکا لازم است. طولانی­ترین مرحله در اقدامات یاد شده، بررسی پیشینه متقاضی و وابستگان است که توسط واحد CBI انجام شده و بین 1 تا 2 ماه زمان می‌برد. زمانی که این مرحله انجام شد، متقاضی تا 30 روز فرصت دارد تا تمامی هزینه های جانبی و دولتی را پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت نیز یک مهلت کوتاه دیگر به ایشان داده می‌شود تا پرداخت های نهایی را انجام دهد.

 هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا چقدر است؟

هزینه های مرتبط با اخذ شهروندی دومینیکا بستگی به گزینه انتخابی و ترکیب خانواده دارد. سرمایه ­گذار می­تواند گزینه کمک بلاعوض به یک صندوق دولتی را انتخاب نموده و یا سهام پروژه های مورد تایید این کشور را خریداری کند. همچنین مبلغی بعنوان خدمات حقوقی و هزینه‌­های دولتی از متقاضی اخذ می‌شود.

حداقل مبلغ سرمایه­ گذاری یک متقاضی مجرد برای استفاده از گزینه مشارکت در صندوق دولتی 100.000 دلار است. این مبلغ برای خانواده سه نفره 175.000 دلار می‌­باشد.

همچنین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مورد تایید دولت، با مبلغ حداقل 220.000 دلار آمریکا انجام می‌شود. در این حالت سرمایه­ گذاری فوق برای کل خانواده در نظر گرفته می­شود. سرمایه­گذار باید مبلغ 25.000 تا 70.000 دلار نیز برای هزینه‌­های دولتی و جانبی پرداخت نماید. مبلغ مربوط به هزینه­‌های قانونی بر اساس تعداد اعضای خانواده متقاضی تعیین و اخذ می­شوند.

کل هزینه مورد نیاز برای هر فرد متناسب به صورت جداگانه محاسبه می­شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر و اطلاع از مبالغ سرمایه گذاری به ازای اعضای خانواده، به وبسایت cbfiran.com مراجعه کنید.

 پاسپورت دومینیکا چقدر ارزشمند است؟

اخذ شهروندی دومینیکا به شما اجازه می­دهد به بیش از 144 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید. برخی از این کشورها بریتانیا و کشورهای شنگن هستند.  بنابراین، پاسپورت دومینیکا بسیار ارزشمند و قدرتمند است. پاسپورت دومینیکا در بین 50 پاسپورت برتر جهان قرار دارد.

 مزایای شهروندی دومینیکا چیست؟

کسانی که پاسپورت این کشور را در دست دارند، از مزایای زیر بهره مند خواهند شد:

  • سفر بدون ویزا به بیش از 144 کشور، از جمله منطقه شنگن، انگلستان، سنگاپور، چین و هنگ کنگ،
  • معاف از مالیات بر ارث، هدیه یا سود سرمایه،
  • حق و حقوق شهروندی،
  • آزادی زندگی و کار و تحصیل،
  • حق داشتن چند تابعیت،
  • دریافت تابعیت مادام العمر.

 آیا می توان تابعیت دومینیکا را با سرمایه­ گذاری در بخش املاک اخذ کرد؟

سرمایه­ گذاران می توانند سهام املاک مورد تایید دولت را جهت اخذ شهروندی دومینیکا خریداری نمایند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه­گذاری  220.000 دلار است. ممکن است مجوز فروش املاک 5 سال پس از اخذ شهروندی ارائه شوند.

 چگونه پاسپورت دومینیکا را تمدید کنیم؟

معمولاً پاسپورت دومینیکا به مدت 10 سال اعتبار دارد. این مدت برای کودکان زیر 16 سال پنج سال است. وقتی اعتبار پاسپورت منقضی شود، سرمایه گذار باید جهت تمدید گذرنامه خود به نمایندگی­های مجاز برنامه مهاجرت مراجعه کنند و یا تمام مراحل اخذ یا تمدید پاسپورت را می‌توانید به تیم سی بی اف ایران بسپارید.

همچنین متقاضی مبلغی بابت تحویل مدارک، کمیسیون بانکی و سایر هزینه­ها پرداخت می­کند. معمولاً مراحل تمدید پاسپورت دومینیکا حدود چهار هفته زمان لازم دارد.

 آیا می­توانم پاسپورت دوم را با پرداخت مبلغ کمتری غیر از مبالغ اعلام شده دریافت کنم؟

خیر، چنین امری ممکن نیست. حداقل مبالغ سرمایه گذاری در این مقاله اعلام شد و اگر پیشنهاد های دیگری با مبالغ بسیار کمتر به شما ارائه شد، بدانید که یک جای کار می‌لنگد و یک کلاهبرداری بزرگ در راه است!

ما سعی نموده ایم در این مطلب، از آخرین و بروزترین اطلاعات 2023 و طبق اعلام رسمی دولت دومینیکا استفاده کنیم تا با خیال راحت یک سرمایه گذاری امن و لذتبخش را تجربه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید به وبسایت کراس بوردر فریدم مراجعه کرده و از آخرین اخبار و اطلاعات نحوه دریافت پاسپورت دومینیکا باخبر شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان