سالگرد ساخت اولین پورشه

پورشه در سال ۲۰۲۳ دو سالگرد مهم را جشن می‌گیرد. امسال شصتمین سال ساخت پورشه ۹۱۱ و هفتاد و پنج سالگی ساخت اولین مدل اسپرت پورشه به نام ۳۵۶ است. به همین مناسبت پورشه از کانسپتی رونمایی کرد که با الهام از این مدل کلاسیک طراحی شده است.

سالگرد ساخت اولین پورشه

پورشه در سال 2023 دو سالگرد مهم را جشن می‌گیرد. امسال شصتمین سال ساخت پورشه 911 و هفتاد و پنج سالگی ساخت اولین مدل اسپرت پورشه به نام 356 است. به همین مناسبت پورشه از کانسپتی رونمایی کرد که با الهام از این مدل کلاسیک طراحی شده است.

پورشه نام کانسپت را ویژن 357 نامیده است. ماشین بر روی پلتفرم پورشه 718 کیمن GT4 RS ساخته شده که یکی از اسپرت‌ترین ماشین‌های حال حاضر جهان است.

پورشه 357 با الهام از اولین مدل کارخانه طراحی شده است

پورشه 357 با الهام از اولین مدل کارخانه طراحی شده است

مایک مائر، مدیر طراحی پورشه می‌گوید ظاهر ماشین ترکیبی از گذشته، حال و آینده کارخانه است. خطوط اصلی ماشین یادآور مدل 356 است که در سال 1948 پای پورشه را به ساخت ماشین‌های اسپرت باز کرد.

پورشه 356 در اولین نمایشگاه خودرو در آلمان که پس از جنگ جهانی در سال 1950 در برلین برگزار شد

پورشه 356 در اولین نمایشگاه خودرو در آلمان که پس از جنگ جهانی در سال 1950 در برلین برگزار شد

356 توسط فردیناند (فری) پورشه، فرزند بنیانگذار کارخانه طراحی شد. با اینکه ماشین در مسابقات موفق بود، اما خارج از اتریش و آلمان توجه زیادی جلب نکرد و در دو سال تنها پنجاه دستگاه از آن ساخته شد.

پیروزی در مسابقات استقامت لومان در سال 1950 سرنوشت 356 را تغییر داد و شهرتی جهانی برایش به ارمغان آورد. تا سال 1965 که تولید 356 متوقف شد حدود 76 هزار دستگاه از آن تولید شده بود.

بهترین معیار برای نمایش پیشرفت پورشه در هفتاد و پنج سال گذشته، مقایسه موتور دو ماشین است. 356 موتور یک لیتری چهار سیلندر با قدرت 35 اسب بخار داشت. 357 موتور شش سیلندر چهار لیتری با قدرت 500 اسب بخار دارد.

پورشه 357 در نمایشگاهی به مناسبت 75 سالگی تولید مدل 356 نمایش داده می‌شود

پورشه 357 در نمایشگاهی به مناسبت 75 سالگی تولید مدل 356 نمایش داده می‌شود

آقای مائر می‌گوید که پورشه مخصوصا از قوای محرکه الکتریکی استفاده نکرده تا این تصور ایجاد نشود که این کانسپت قرار است مبنایی برای ساخت یک مدل جدید باشد. به گفته او 357 بدون در نظر گرفتن قوانین دست و پاگیر ساخت یک ماشین تولید انبوه طراحی شده و صرفا یک هدیه تولد برای کارخانه است.

با این حال ایده‌هایی از این ماشین ممکن است در مدل‌های آینده پورشه دیده شود. از جمله چراغ‌ها که لامپ‌هایی ال‌ئی‌دی است که در سوراخ‌هایی در بدنه قرار دارند. مجموعه این لامپ‌ها فرم چراغ جلوی گرد مشهور پورشه را شکل داده است.

پورشه ویژن 357 در نمایشگاهی که به مناسبت 75 سالگی ساخت 356 در برلین برگزار می‌شود نمایش داده خواهد شد. این کارخانه می‌گوید 357 تنها ماشینی نیست که به این مناسبت ساخته و مدل‌های دیگری از این کارخانه در ماه‌های آینده نمایش داده خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان