همه چیز درباره کارناوال ونیز

هر ساله در ماه فوریه، خیابان‌ها، میادین و کانال‌های شهر ونیز ایتالیا به محل برگزاری یکی از باشکوه‌ترین کارناوال‌های جهان تبدیل می‌شوند

همه چیز درباره کارناوال ونیز

هر ساله در ماه فوریه، خیابان‌ها، میادین و کانال‌های شهر ونیز ایتالیا به محل برگزاری یکی از باشکوه‌ترین کارناوال‌های جهان تبدیل می‌شوند. در کارناوال ونیز (Venice Carnival) مردم با لباس‌های تاریخی مجلل رژه می‌روند، شیرینی‌پزی‌ها طیف گسترده و زیادی از شیرینی‌های مجلل را تولید می‌کنند و فرش‌های رنگارنگ روی سنگ‌فرش‌ها پهن می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به بیشتر با کارناوال ونیز آشنا شوید.

کارناوال ونیز چیست؟

کارناوال ونیز چیست؟

قدمت کارناوال ونیز که در زبان ایتالیایی به عنوان Carnevale شناخته می‌شود، به اواخر قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد و در آن زمان، این کارناوال به عنوان دوره‌ای از زیاده‌خواهی، بیهودگی و لذت‌گرایی قبل از شروع روزه 40 روزه بوده است. در این جشن، نقش‌های اجتماعی و گاهی جنسیتی زیر و رو می‌شدند و ماسک‌ها نیز به ایجاد فضایی شاد، آزاد و حتی فریبنده کمک می‌کردند.

کارناوال زمانی بوده که مردم می‌توانستند بدون هیچ گونه محدودیتی از غذاها و نوشیدنی‌ها لذت ببرند و همین نیز سبب شده تا این جشن به رویدادی بسیار دلپذیر و پر از غذاهای خوشمزه تبدیل شود. پوشش ناشناس سبب شده تا همه بتوانند از این جشن بدون هیچ محدودیتی لذت ببرند تا اینکه در سال 1797 میلادی این رویداد غیرقانونی اعلام شد. با این حال، در سال 1979 میلادی، دولت ایتالیا در راستای احیای فرهنگ و تاریخ ونیز، بار دیگر اجازه برگزاری این رویداد را صادر کرد.

کارناوال ونیز چه زمانی برگزار می‌شود؟

کارناوال ونیز چه زمانی برگزار می‌شود؟

جشن‌های برگزار شده در کارناوال ونیز کمی بیش از دو هفته طول می‌کشند و در مکان‌ها و میدان‌های مختلف جریان دارند. کارناوال سال 2023 میلادی از تاریخ 4 فوریه شروع می‌شود تا 21 فوریه ادامه خواهد داشت. شش روز پایانی این کارناوال، از شانزدهم تا روز سه‌شنبه توبه در تاریخ بیست و یکم ماه، به عنوان نقطه اوج این جشن شناخته می‌شود و هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده برای دیدن یا شرکت در این کارناوال به ونیز سفر می‌کنند.

در کارناوال ونیز چی بخوریم؟

کارناوال ونیز در قدیم به عنوان آخرین فرصت برای پرخوری بوده و در همین راستا نیز غذاهای غنی و شیرینی پخته و خورده می‌شد. در این موقع از سال از کنار هر شیرینی‌پزی که رد بشوید، به خوبی عطر سرخ کردنی فریتل یا فریتول را احساس خواهید کرد که ملکه شیرینی‌های این کارناوال به شمار می‌رود.

این نوع دونات توپی شکل با بیرونی ترد و درونی کرکی است که با کشمش طعم‌دار شده یا داخل آن با خامه پر شده است. برخی از بهترین نمونه‌های این شیرینی خوشمزه را نیز می‌توان در موسه ونیزی Pasticceria Tonolo، شیرینی‌پزی Rosa Salva یا Pasticceria Rizzardini و مواردی دیگر پیدا کنید.

تفریحات و جاذبه‌های کارناوال ونیز

تفریحات و جاذبه‌های کارناوال ونیز

با اینکه ونیز به عنوان مقصد گردشگری بسیار گرانی شناخته می‌شود اما بسیاری از رویدادهای تاریخی در این کارناوال رایگان هستند. در اولین روز از جشن، رژه شبانه تماشایی‌ای در کانال بزرگ (Grand Canal) با نمایش نور و اجراهای موسیقی برگزار می‌گردد. روز پس از آن نیز برگزاری سواره‌نوردی آبی دیگری با قایق‌های سنتی ونیزی همراه با یک موش شناور غول پیکر معروف به پانتگانا در دستور کار قرار دارد.

نمایش خیابانی کارناوال در چند روز مختلف و با نمایش‌های خیابانی در میدان‌های مختلف مرکز تاریخی شهر و جزایر دور برگزار می‌شود. جشن Festa delle Marie به عنوان یک رژه عروس برای توزیع جهیزیه آغاز و در ادامه به یک مسابقه زیبایی تاریخی تبدیل شد که در روز 11 فوریه شروع می‌شود. در این جشن، دوازده زن محلی با لباس‌های تاریخی در اطراف شهر رژه می‌روند و زیباترین فرد نیز در روز سه‌شنبه توبه تاج‌گذاری می‌شود.

یکی از رویدادهای بسیار مورد انتظار در کاناوال ونیز، رویداد Volo dell’Angelo یا پرواز فرشته است. در این رویداد، زنی با لباس تئاتر در امتداد یک کابل از برج ناقوس در سراسر میدان سن مارکو (Piazza San Marco) ‌پرواز می‌کند. البته امسال به دلیل انجام تعمیرات در برج ناقوس، این مراسم سنتی برگزار نخواهد شد. در بین این رویدادهای مختلف، بهترین راه برای تجربه کارناوال ونیز به بهترین شکل ممکن، گشت و گذار در خیابان‎ها و لذت بردن از لباس‌های زیبا و عجیب غریب است.

کارناوال ونیز تا چه اندازه شلوغ می‌شود؟

ونیز به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار مشهور همیشه شلوغ است و این در حالی است که در طی این کارناوال شلوغ‌تر نیز می‌شود. در سه سال گذشته این کارناوال به دلیل محدودیت‌های کرونا برگزار نشده بود و حالا پس از این مدت، کارناوال ونیز در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و از همین رو، انتظار می‎رود جمعیت بسیار زیادی در آن شرکت کنند.

اگر قصد دارید تا از جمعیت بسیار زیاد دوری کنید، بهتر است کارناوال ونیز را در یکی از جزایر شهر تجربه کنید. از جمله مناطق ارزان و همچنین آرام به هنگام کارناوال نیز می‌توان به منطقه Castello و Dorsoduro اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان