همکاری ال‌جی و جگوار لندرور در توسعه سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو

جدیدترین گرایش‌ها و ترندها در زمینه رانندگی بیشتر مربوط به ارائه تجربیات منحصربه‌فردی است که هر کدام از خودروها می‌توانند برای راننده‌ها به ارمغان بیاورند. این به معنای آن است که مصرف‌کننده سفر را بخشی بسیار مهم از سبک زندگی روزانه خودش می‌داند و برای آن ارزش قائل می‌شود.

همکاری ال‌جی و جگوار لندرور در توسعه سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو

جدیدترین گرایش‌ها و ترندها در زمینه رانندگی بیشتر مربوط به ارائه تجربیات منحصربه‌فردی است که هر کدام از خودروها می‌توانند برای راننده‌ها به ارمغان بیاورند. این به معنای آن است که مصرف‌کننده سفر را بخشی بسیار مهم از سبک زندگی روزانه خودش می‌داند و برای آن ارزش قائل می‌شود.

در سال 2022 میلادی، ساخت خودرویی که بتواند راحتی و همچنین تجربیات رانندگی جدیدی را ارائه بدهد، در این بازار رقابتی در دستور کار همه تولیدکنندگان قرار داشت. یکی از این فناوری‌ها در ارائه تجربیات جدید به راننده‌ها، سیستم «اطلاعات سرگرمی داخل خودرو» نام دارد که به صورت مختصر به نام سیستم IVI نامیده می‌شود.

سیستم IVI ترکیبی از کلمات «اطلاعات» (شامل ناوبری، سرعت سنج و غیره) و «سرگرمی» (شامل فیلم، موسیقی، بازی و شبکه‌های اجتماعی) است. بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو راه‌های سرگرم‌کننده و جالبی را برای بهبود تجربه رانندگی معرفی می‌کنند که فراتر از اعلان‌های ساده است.

از سوی دیگر، این سیستم به عنوان تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) نقطه تماس اولیه بین خودرو و مشتری محسوب می‌شود و استفاده راحت، سرعت بالا و رابط بصری خوب این سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همین نیز سبب شده تا ال‌جی الکترونیکس (LG) سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای را توسعه بدهد که ارزش‌های جدیدی را برای رانندگان و مسافران به ارمغان می‌آورد.

در سال 2020 میلادی، سیستم Pivi Pro IVI که به صورت مشترک توسط ال‌جی و شرکت جگوار لندرور (JLR) توسعه یافته بود، توانست جایزه SMARTBEST 2020 که توسط مجله غیر انتفاعی و مشهور خودرو در اروپا یعنی Autobest ارائه می‌شود را دریافت کند.

از آن زمان نیز ال‌جی دائما سیستم‌های IVI خودش را که با مشارکت جگوار لندرور تولید کرده، بهبود بخشیده تا به بصری‌ترین و یکپارچه‌ترین حالت ممکن برسند. برای اینکه به خوبی بتوانید استثنایی بودن این سیستم‌ها را درک کنید، در ادامه به بررسی پنج مزیت اصلی سیستم LG IVI در لندرور دیفندر می‌پردازیم.

اتصال چند دستگاه

بر خلاف سییستم‌های صوتی، تصویری و ناوبری (AVN) که تنها از یک اتصال پشتیبانی می‌کنند، فناوری اطلاعات سرگرمی ال‌جی پشتیابی دو اتصال همزمان را می‌تواند انجام بدهد که به مسافران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند از طریق هات‌اسپات، تلفن‌های هوشمند خود را به خودرو متصل کنند و کارهای جداگانه‌ای را روی صفحه صوتی تصویری خودرو و صفحه نمایش گوشی خود انجام بدهند.

پس از اتصال دستگاه به سیستم AVN خودروی دیفندر، مسافران می‌توانند در داخل خوردو به موسیقی گوش بدهند و در عین حال، در داخل تلفن هوشمند خود به تماشای ویدیویی جداگانه از داخل یوتیوب بنشینند. در حقیقت، راننده می‌تواند موسیقی پخش کند و مسافر نیز می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب باشد. سیستم AVN نیز عملیات چند وظیفه‌ای همانند اجرای به‌روزرسانی نرم‌افزار خودرو و همچنین ارتباط با اپ ناوبری روی تلفن هوشمند را می‌تواند پشتیبانی کند.

صفحه نمایش شخصی برای هر نفر

به هنگام سفر، اغلب اوقات متوجه می‌شویم که این فضای داخل خودرو را با خانواده یا همکاران خود شریک شده‌ایم و این در حالی است که هرکدام از این افراد اولویت‌های متفاوتی را دارند. به همین دلیل است که سیستم LG IVI به شما این اجازه را می‌دهد تا چندین حساب کاربری در سیستم صوتی، تصویری و ناوبری (AVN) خودرو ایجاد کنید تا هر کس بتواند در صفحه نمایش روبه‌روی خودش محتواهای مورد علاقه‌اش را مشاهده کند.

پس از انتخاب یک حساب کاربری، تصویر زمینه شخصی، پلی‌لیست و همچنین مقاصد اخیر روی صفحه نمایش به تصویر کشیده می‌شوند. این ویژگی برای خودروهایی که بیش از یک نفر با آن‌ها رانندگی می‌کند، بسیار ایدئال است.

استفاده بسیار راحت

در هر صفحه نمایش، کابران می‎‌توانند برنامه‌های گوشی هوشمند خود را راه‌راندازی کنند و همین کار باعث می‌شود تا دسترسی به رسانه‌های آنلاین ذخیره شده در Cloud آسان‌تر باشد. علاوه بر این، رابط کاربری آسان دارای فونت‌های منحصربه‌فرد، منویی با طرح‌بندی بصری خوب و ساختار بهینه‌سازی شده است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا امکان دسترسی راحت و فوری به منو را داشته باشد. ویرایش برنامه‌ها آسان‌تر و شهودی‌تر است و این به معنای آن است که طرح و ترتیب برنامه‌ها می‎‌تواند به دلخواه کاربر تغییر کند.

ورود یکباره دردسر ورود چندین باره به برنامه‌های مختلف را از بین می‌برد و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا یک بار برای دسترسی کامل به برنامه‌ها وارد شوند و در ادامه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. این نمونه‌ای عالی از تجربه یکپارچه به شمار می‌رود که در آن، تجربه یکپارچه تلفن هوشمند به داخل خودرو نیز تعمیم داده شده است.

امنیت بالا

زمانی که خودروی خودتان را در اختیار پیشخدمت قرار می‌دهید تا آن را پارک کند یا از پارک بیرون بیاورد، وارد شدن به داخل اکانت در سیستم AVN باعث می‌شود تا آن شخص به اطلاعات حساسی از جمله آدرس خانه و مخاطبین شما دسترسی داشته باشد که یک خطر امنیتی جدی محسوب می‌شود.

برای اینکه از اطلاعات شخصی مصرف‌کننده محافظت شود، حالت Valet Mode در صفحه نمایش با داشتن رمز عبور فعال می‌شود تا از اطلاعات شما محافظت ‌کند و از دسترسی ناخواسته جلوگیری شود. همین نیز باعث می‌شود تا شما با خیالی راحت بتوانید راننده استخدام کنید یا خودروی خود را به یک دوست قرض بدهید.

صفحه نمایش کلاستر قابل تنظیم

کلاستر یا جلوآمپر خودرو اطلاعات مهم مانند سرعت‌سنج، نشانگرهای هشداردهنده، نقشه‌ها و سایر اطلاعات مربوط به رانندگی را ارائه می‌دهد. راننده می‌تواند هر کدام از این نشانگرها را بزرگ کند تا دید بهتری به هنگام رانندگی داشته باشد یا اینکه چیزی خاص را در حالت تمام صفحه به نمایش بگذارد.

سیستم IVI که توسط ال‌جی الکترونیکس برای خودروهای جگوار لندرور توسعه یافته را می‌توان در مدل‌های مختلف، هم مدل‌های احتراق داخلی و هم خودروهای الکتریکی مشاهده کرد. هدف ال‌جی آن است که با ارائه سیستم‌های «اطلاعات سرگرمی داخل خودرو» خودش به خودروسازان برتر، دسترسی به مزایای این سیستم را به مصرف‌کننده‌های بیشتری در سراسر جهان فراهم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان