هر آنچه باید درباره اقامتگاه های سنتی شیراز بدانید!

شیراز، یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی دنیا است که به عنوان پایتخت فرهنگی ایران نیز شناخته می شود. این شهر توریستی که در فهرست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده، جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است

هر آنچه باید درباره اقامتگاه های سنتی شیراز بدانید!

شیراز، یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی دنیا است که به عنوان پایتخت فرهنگی ایران نیز شناخته می شود. این شهر توریستی که در فهرست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده، جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. از این رو هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از تاریخ و تمدن ایران به شهر شیراز سفر می کنند. به همین دلیل اقامتگاه های سنتی زیبایی در این شهر وجود دارند که آماده میزبانی از مسافران هستند. اما کدام اقامتگاه را انتخاب کنیم؟

اگر قصد سفر به شهر زیبای شیراز را دارید، تا انتهای متن همراه ما باشید تا بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز را معرفی کنیم.

بهترین اقامتگاه های سنتی شهر شیراز کدام است؟

شیراز یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است. این شهر در زمان هخامنشیان به عنوان پایتخت انتخاب شده، به همین دلیل آثار تاریخی و باستانی بسیاری در آن وجود دارد. از طرفی، شیراز با وجود حافظیه و سعدیه به شهر شعر و ادب پارسی نیز شهرت پیدا کرده است. تنوع اقامتگاه های سنتی این شهر گردشگری نیز به قدری زیاد است که گردشگران به راحتی می توانند متناسب با بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند. در ادامه با چند مورد از پرطرفدارترین اقامتگاه های سنتی شیراز آشنا می شوید.

اقامتگاه ایرانمهر

یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های شهر شیراز با بیش از 200 سال قدمت، اقامتگاه ایرانمهر است. حیاط بسیار زیبا و چشم نواز این اقامتگاه به همراه اتاق های کلاسیک آن، میزبان مسافران و گردشگران این شهر است. اقامتگاه ایرانمهر شیراز در پشت بازار وکیل قرار گرفته و حمام وکیل و مدرسه خان نیز از جاذبه های گردشگری نزدیک آن است. هزینه رزرو اتاق های این مجموعه گران بوده ولی اقامت در آن، یکی از خاطره انگیزترین لحظات سفر شما خواهد بود.

اقامتگاه سنتی سپهری

اقامتگاه سپهران یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز است. این مجموعه، 7 واحد اقامتی سنتی و زیبا را به همراه آشپزخانه ای مشترک، در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد. حمام اختصاصی، توالت فرنگی، یخچال، کتری برقی و … از امکاناتی هستند که در اتاق های این اقامتگاه وجود دارد. البته مسافران باید به صورت مشترک از سرویس بهداشتی ایرانی داخل حیاط استفاده کنند. اقامتگاه سپهری روبروی آرامگاه بی بی دختران واقع شده و حرم شاه چراغ، حافظیه، باغ جهان نما و باغ ارم از جاهای دیدنی نزدیک به آن هستند.

اقامتگاه ماه منیر

ماه منیر یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز است. تاریخچه بنای این اقامتگاه به حدود 120 سال پیش و اواخر دوره قاجار می رسد. این مجموعه 6 واحد اقامتی و یک کافی شاپ و رستوران برای پذیرایی از مسافران دارد. اقامتگاه ماه منیر در خیابان زند قرار گرفته و نارنجستان قوام، خانه زینت الملک، مسجد جامع عتیق، مسجد نصیرالملک، مجموعه وکیل و ارگ کریم خانی نیز از جاذبه های نزدیک آن است.اگر می خواهید تجربه یک سفر خاطره انگیز به شهر شیراز را داشته باشید، به راحتی می توانید بلیط هواپیما شیراز و رزرو اقامتگاه های سنتی آن را از فلای تودی انجام دهید.

اقامتگاه سنتی سهراب

این اقامتگاه سنتی نیز بیش از 2 قرن قدمت داشته و در خاطره خود بسیاری از وقایع تاریخی گذشته را ثبت کرده است. اگر به معماری سنتی علاقه دارید، حتما در برنامه سفر خود رزرو این اقامتگاه را قرار دهید. اقامتگاه سنتی سهراب، 9 واحد اقامتی داشته که برخی از آنها حمام و سرویس بهداشتی ندارد. این مجموعه در محله سنگ سیاه شیراز قرار گرفته و مسجد جامع عتیق، نارنجستان قوام، مسجد و بازار وکیل و خانه زینت‌ الملک از جمله جاذبه های تاریخی نزدیک به این اقامتگاه هستند.

اقامتگاه سنتی بی بی شهر شیراز

اگر دوست دارید از اتاق هایی قدیمی با دکوراسیون کلاسیک و پنجره های رنگی، به حیاطی زیبا و با صفا نگاه کنید، حتما چند روزی را در اقامتگاه سنتی بی بی بگذرانید. این اقامتگاه به حرم مطهر شاه چراغ نزدیک بوده و در خیابان دستغیب شهر شیراز قرار گرفته است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که اتاق های این اقامتگاه حمام و سرویس بهداشتی جداگانه نداشته و شما باید به صورت مشترک از سرویس داخل حیاط استفاده کنید. نارنجستان قوام، ارگ کریم خانی و خانه زینت الملک از جاذبه های گردشگری است که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد.

اقامتگاه سنتی فروغ مهر

یکی دیگر از اقامتگاه‌ های نزدیک حرم مطهر شاه چراغ، اقامتگاه سنتی فروغ مهر است. این مجموعه 18 واحد اقامتی با امکانات رفاهی عالی و طراحی جذاب دارد. نکته جالب توجه این است که تمام اتاق های این اقامتگاه دارای حمام و توالت فرنگی هستند؛ اما سرویس بهداشتی ایرانی به صورت مشترک بوده و گردشگران برای استفاده از آن باید به حیاط اقامتگاه مراجعه کنند. اقامتگاه فروغ مهر در ابتدای بلوار دستغیب قرار گرفته و بنای دیدنی و مشهور خانه فروغ‌ الملک در فاصله نزدیکی از آن است.

سخن پایانی

همانطور که به آن اشاره کردیم؛ تمدن غنی و جاذبه های گردشگری شهر شیراز، طرفداران بسیاری در بین گردشگران ایرانی و خارجی دارد. در سال های اخیر با رونق گردشگری و افزایش مسافران در این شهر، اقامتگاه های سنتی بسیاری برای اقامت مهمانان در شیراز ساخته شده است. شما می توانید بر اساس بودجه و امکانات رفاهی مورد نظرتان، اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنید.

در نهایت، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو بهترین هتل های شیراز، به فلای تودی مراجعه کنید. از طریق این سایت، به بلیط های انواع شرکت های هواپیمایی، رزرو هتل های لوکس و اقامتگاه های اقتصادی این شهر دسترسی خواهید داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان