طرز تهیه پیراشکی پفکی یک شیرینی عالی خانگی

در این مقاله می توانید با طرز تهیه پیراشکی پفکی خانگی آشنا شوید. این پیراشکی طعم فوق العاده داشته و دستور تهیه آن نیز ساده است. این نوع پیراشکی برای کودکان مناسب می باشد.

طرز تهیه پیراشکی پفکی یک شیرینی عالی خانگی

پیراشکی و دونات همیشه یادآور کودکی ما هستند. یک شیرینی دلچسب که انواع مختلفی در بازار دارند. شما در این بخش طرز تهیه پیراشکی پفکی که نوع خوشمزه و متنوعی از این شیرینی است را آموزش می دهیم.

تهیه انواع شیرینی های خانگی بسیار ساده است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه پیراشکی خرما و پیراشکی شکری که پیراشکی های متنوعی هستند، آشنا شوید که برای پذیرایی در مهمانی ها نیز مناسب هستند.

 مواد اولیه پیراشکی پفکی

مواد اولیه:

  • شیر پر چرب: 2 پیمانه
  • آرد: 4 و نیم لیوان
  • شکر دانه ریز: 2 و نیم لیوان
  • مخمر خشک فعال: 2 قاشق چای خوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • تخم مرغ بزرگ: 2 عدد
  • کره پاستوریزه: 6 قاشق چای خوری
  • پودر قند: 1 پیمانه
  • روغن گیاهی: به میزان لازم

پیراشکی پفکی مجلسی

طرز تهیه پیراشکی پفکی:

برای آماده کردن این نوع پیراشکی خوشمزه با یک فیلینگ مخصوص باید ابتدا یک کاسه بزرگ را چرب کرده و کنار بگذارید. حالا یک پیمانه شیر گرم را با یک چهارم فنجان شکر ترکیب کرده و زمان دهید تا شکر درون شیر حل شود.

در این گام باید مخمر را به مواد اضافه کنید. زمان داده تا مخمر پف کرده و 8 دقیقه برای این زمان کافی است. برای اینکه یک خمیر پیراشکی عالی و مرغوب تهیه کنید، داخل یک کاسه متوسط نمک و آرد را ترکیب نمایید. مواد را کنار گذاشته و باقی مانده شکر، تخم مرغ، وانیل و کره پاستوریزه را با یک همزن دستی بزنید.

مخلوط مخمر را اضافه کرده و هم زده تا یکدست ترکیب شود. حالا نوبت به ترکیب کردن مواد خشک می رسد. آرد و نمک را به آرامی با مواد ترکیب کنید. بهتر است برای ترکیب کردن از یک قاشق چوبی استفاده نمایید. این کار موجب شده خمیر شما بافت بهتری داشته باشد.

طرز تهیه پیراشکی پفکی

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی پفکی خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده قرار داده و خوب ورز دهید. زمانی که خمیر حالت کشسانی پیدا کرد و چسبناکی خود را از دست داد، ورز دادن تمام شده و باید کنار بگذارید. خمیر را درون کاسه ای که از قبل چربه کرده اید، گذاشته و روی آن را یک سلفون بکشید.

خمیر باید به مدت 2 ساعت در محیط گرم قرار بگیرد. بعد از استراحت خمیر شما حجیم و دو برابر می شود. خمیر را روی سطح آردپاشی شده با وردنه باز کرده و به قطر 3 سانتی برش بزنید. برای قالب گیری می توانید از یک لیوان هم استفاده کنید. پیراشکی های قالب زده را روی سینی فر قرار داده و 40 دقیقه استراحت دهید.

یک قابلمه برداشته و درون آن را با روغن پر کنید. بعد از داغ شدن روغن خمیرها را در ظرف روغن سرخ نمایید. بعد از طلایی شدن آن را خارج کرده و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. برای روکش پیراشکی نیز می توانید از ترکیب شیر، پودر قند و وانیل استفاده کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان