طرز تهیه کباب علی نازیک به سبک سرآشپزهای ترک

کباب علی نازیک نوعی کباب بسیار خوشمزه و اصالتا ترکی می باش که به راحتی در خانه تهیه و به همراه برنج سرو می گردد. این کباب با استفاده از گوشت چرخ کرده و دیگر مواد اولیه که به آن طعم خوبی میدهند تهیه می شود.

طرز تهیه کباب علی نازیک به سبک سرآشپزهای ترک

کباب علی نازیک یکی از کباب های ترکی می باشد که در ایران هم محبوبیت بسیاری کسب کرده. در تهیه کباب علی نازیک از انواع ادویه، گوشت چرخ کرده و سیر که به آن طعم خاص و بسیار خوبی میدهد استفاده می شود. این کباب را معمولا همراه برنج و در پیش غذا یا غذای اصلی سرو می کنند. در این مطلب طرز تهیه کباب علی نازیک با بهترین طعم و عطر قرار گرفته است.

پس از پخت کباب علی نازیک می توان برنج آبکشی شده و یا کته تهیه کرد و برنج را در ظرفی ریخت، سپس مقداری از کباب علی نازیک را بر روی برنج و یا در کنار ظرف بریزید. برای تزئین از انواع سبزیجات ساده از جمله نعناع و جعفری استفاده کنید که این بستگی به سلیقه خودتان دارد.

کباب علی نازیک خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • بادمجان 3 عدد
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • نعناع خشک 1 قاشق مرباخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده 10 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • جعفری و فلفل قرمز به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

کباب علی نازیک همراه برنج

طرز تهیه کباب علی نازیک لذیذ

ابتدا برای تهیه کباب علی نازیک یک عدد پیاز را پوست کرده و با رنده ریز رنده کنید. سپس یک ماهی تابه مناسب بردارید و کمی روغن بریزید و بعد پیاز ها را در آن همراه گوشت چرخ کرده، نمک، زردچوبه و  فلفل سیاه به مدت 10 دقیقه تفت دهید تا گوشت چرخ کرده تغییر رنگ دهد و بعد رب گوجه فرنگی را بی افزایید و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

در مرحله دوم باید به سراغ بادمجان ها برای این منطور بادمجان ها را تمیز بشویید و بر روی از یا هر چیز دیگر کبابی کنید. وقتی بادمجان ها کبابی شوند و زیر آب گرم بگیرید به راحتی پوست آن جدا می شود و نیازی به پوست کردن ندارد. با استفاده از چاقو بادمجان ها را ساطوری ریز کنید و داخل یک تابه کمی روغن زیتون بریزید.

در ادامه زمانی که روغن زیتون کمی داغ شد سیر ها را رنده ریز کنید و به همراه بادمجان های ساطوری شده درون ماهی هم بزنید و در حین هم زدن به مقدار لازم روغن اضافه کنید. سپس بادمجان و سیر های تفت خورده را به ماست چکیده بی افزایید. حالا مواد گوشتی را بر روی ماست بریزید.

طرز تهیه کباب علی نازیک لذیذ

برای سرو کردن با برنج می توان ماست را بر روی برنج ریخت و بعد مواد گوشتی را بر روی ماست بریزید. برای مشاهده انواع کباب های خوشمزه و لذیذ بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان