فیلم‌هایی با اکشن‌های تمام نشدنی

فیلم‌های ژانر اکشن مبنی بر اینکه تا چه اندازه می‌توانند صحنه‌های اکشن خوبی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند یا اینکه در این کار ناتوان باشند، به موفقیت می‌رسند یا شکست می‌خورند

فیلم‌هایی با اکشن‌های تمام نشدنی

فیلم‌های ژانر اکشن مبنی بر اینکه تا چه اندازه می‌توانند صحنه‌های اکشن خوبی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند یا اینکه در این کار ناتوان باشند، به موفقیت می‌رسند یا شکست می‌خورند. مطمئنا تماشای اثری اکشن که به اندازه کافی صحنه اکشن نداشته باشد، برای طرفداران بسیار ناامیدکننده خواهد بود. در هر صورت، اگر به دنبال تماشای آثاری اکشن و جذاب هستید که بدون وقفه صحنه‌های جذاب اکشن را برای شما به نمایش بگذارند، پس در ادامه همراه با ما باشید.

1. فیلم هنری جان سخت

Hardcore Henry (2015)

Hardcore Henry (2015)

فیلم هنری جان سخت (Hardcore Henry) همانند آن به نظر می‌‌رسد که شما در حال تماشای بازی ویدیویی انجام شده‌ای توسط شخصی دیگر هستید. در حقیقت، بخش‌های بسیار اندکی از این اثر هستند که اکشن‌های بزرگ ندارند و این در حالی است که تمام این فیلم از دیدگاه اول شخص روایت می‌شود.

داستان این فیلم بر محوریت شخصیت اصلی که در تلاش است تا بتواند جان شخصی عزیز را از دست فردی بسیار شرور نجات بدهد. در این راه نیز بیننده‌ها شاهد صحنه‌های اکشن بسیار زیاد و متنوع خواهند بود که مطمئنا برای طرفداران این ژانر بسیار جذاب خواهد بود.

2. فیلم جان ویک 3 پارابلوم

John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

John Wick: Chapter 3 – Parabellum (2019)

دنباله‌ها برای فیلم‌های اکشن خوب کار نسبتا آسانی در پیش دارند چراکه فضا، جهان‌سازی، شخصیت‌ها و همه موارد در اثر اصلی معرفی شدند و حالا این دنباله می‌تواند بر پایه همین موارد قبلی، داستان خودش را به خوبی ادامه بدهد و صحنه‌های اکشن خارق‌العاده و جذابی را به نمایش بگذارد.

فیلم جان ویک 3 – پارابلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) اثری است که توانسته این کار را به خوبی به سرانجام برسند. به دنبال اتفاقات پایان فیلم دوم، این اثر توانست اکشن‌های بدون وقفه‌ای را به نمایش بگذارد که واقعا خارق‌العاده بودند.

3. فیلم پنج استاد شائولین

Five Shaolin Masters (1974)

Five Shaolin Masters (1974)

بررسی سینمای کلاسیک هنرهای رزمی کاری است که هر طرفداران ژانر اکشن باید آن را انجام بدهد. یکی از فیلم‌های برجسته در این زمینه نیز فیلم پنج استاد شائولین (Five Shaolin Masters) نام دارد که به خوبی صحنه‌‌های اکشن و جذاب را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد.

اتفاقات فیلم «پنچ استاد شائولین» درست پس از حمله‌ای مرگبار به یک معبد شائولین مشهور جریان دارد، حمله‌ای که تنها چند بازمانده داشته است. پنج شاگرد جوان که توانستند از این حادثه جان سالم به در ببرند، در حال گریز از دست دشمن هستند و در نهایت نیز گردهم جمع می‌شوند و حمله‌ای علیه قاتلین را صورت می‌دهند.

4. فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

Avengers: Infinity War (2018)

Avengers: Infinity War (2018)

10 ساله برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی در دنیای سینمایی مارول سرانجام به فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) در سال 2018 میلادی ختم شد. در این اثر، قهرمانان معرفی شده در دنیای سینمایی مارول در یک دهه قبل، باید با یکی از قدرتمندترین دشمنان خودشان به نام تانوس روبه‌رو می‌شدند.

تانوس به دنبال آن است تا مشکل جمعیت بیش از اندازه جهان را حل کند و از همین رو، سعی دارد تا با جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت، نیمی از موجودات را از بین ببرد. به لطف زمینه‌سازی‌های صورت گرفته در آثار قبلی، فیلم «انتقام‌جوان: جنگ ابدیت» توانست اکشن‌های بی‌وقفه‌ای را ارائه بدهد.

5. فیلم سیاره وحشت

Planet Terror (2007)

Planet Terror (2007)

فیلم سیاره وحشت (Planet Terror) محصول سال 2007 میلادی شبیه به آثاری از دهه هفتاد میلادی به شمار می‌رود که از شروع تا پایان، اکشن‌های بی‌امان و وحشتناکی را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد. این اثر داستان شهری را روایت می‌کند که با ویروسی بسیار واگیردار مواجه می‌شود، ویروسی که مردم را به زامبی تبدیل می‌کند. حالا کسانی که در این شهر جان سالم به در برده‌اند، باید با افراد آلوده مبارزه کنند یا از دست آن‌ها بگریزند تا زنده بمانند. سکان کارگردانی این اثر را رابرت رودریگز برعهده داشته است.

6. فیلم مد مکس: جاده خشم

Mad Max: Fury Road (2015)

Mad Max: Fury Road (2015)

فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) چهارمین فیلم از مجموعه آثار مکس دیوانه به شمار می‌رود، مجموعه فیلمی که از اواخر دهه هفتاد میلادی و در سال 1979 میلادی شروع شده بود. با اینکه فیلم اصلی این مجموعه چندان پر از اکشن نبود اما فیلم «مد مکس 4» محصول سال 2015 میلادی سرشار از اکشن‌های بی‌وقفه و خارق‌العاده بود که مطمئنا برای طرفداران ژانر اکشن بسیار لذت‌بخش بوده است. جدا از این اکشن‌های تماشایی، فیلمبرداری فیلم به زیبایی انجام شده و واقعا خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

7. فیلم گودزیلا: جنگ‌های نهایی

Godzilla: Final Wars (2004)

Godzilla: Final Wars (2004)

فیلم‌های فرنچایز گودزیلا از آنجا که بسیار دیوانه‌کننده و جذاب می‌شوند، همیشه مورد توجه بیننده‌ها قرار می‌گیرند اما باید گفت که هیچ کدام از این آثار همانند فیلم گودزیلا: جنگ‌های نهایی (Godzilla: Final Wars) نیستند. با اینکه بیش از پنجاه سال از ساخت اولین فیلم گودزیلا می‌گذرد اما این فرنچایز همچنان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و این در حالی است که فیلم‌های جدیدی از آن در راه هستند.

8. فیلم بیل را بکش 1

Kill Bill Vol. 1 (2003)

Kill Bill Vol. 1 (2003)

فیلم بیل را بکش 1 (Kill Bill Vol. 1) داستانی دنباله‌دار دارد و در فیلم دوم به آن پرداخته می‌شود. فیلم اول در سال 2003 و فیلم دوم در سال 2004 میلادی روی پرده سینماها اکران شدند اما باید گفت که این آثار از لحاظ ژانر با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. فیلم اول بیشتر یک اثر هنرهای رزمی و سامورائی به شمار می‌رود، در حالی که فیلم دوم بیشتر شبیه به اثری وسترن مدرن است. در هر صورت، فیلم «بیل را بکش 1» پر از صحنه‌های اکشن و جذاب است که توجه بسیاری از طرفداران ژانر اکشن را به خودش جلب کرده است.

9. فیلم شوگون قاتل

Shogun Assassin (1980)

Shogun Assassin (1980)

شش فیلم در مجموعه فیلم‌های ژاپنی گرگ تنها و توله (Lone Wolf and Cub) ساخته شدند و همگی نیز پر از اکشن‌های سامورایی خون‌آلود و شدید هستند. این مجموعه داستان یک سامورایی را دنبال می‌کند که همسرش به قتل رسیده و حالا که زندگی‌اش توسط اربابانش از هم پاشیده، تصمیم می‌گیرد تا به دنبال انتقام گرفتن باشد و در این مسیر نیز پسر خردسال خودش را به همراه می‌برد. دو فیلم ابتدایی این مجموعه در قالب فیلم شوگون قاتل (Shogun Assassin) محصول سال 1980 میلادی عرضه شدند که پر از اکشن‌های جذاب و تماشایی است.

10. فیلم یورش

The Raid (2011)

The Raid (2011)

فیلم یورش (The Raid) محصول سال 2011 میلادی یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دنیای سینما به شمار می‌رود که داستانی بسیار سرراست دارد و بیشتر روی ارائه صحنه‌های اکشن تماشایی و خون‌آلود متمرکز شده است. این فیلم داستان جوخه از نیروهای ویژه پلیس را روایت می‌کند که داخل یک مجموعه آپارتمان تحت نظر باندی جنایتکار گرفتار شدند و حالا آن‌ها باید برای نجات جان خودشان مبارزه کنند وگرنه مرگ‌شان قطعی است. همین نیز باعث می‌شود تا این اثر اکشن‌های بی‌امانی را به تصویر بکشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان