جزیره روزولت نیویورک کجاست؟

جزیره روزولت (Roosevelt Island) تنها دو مایل طول دارد و در عریض‌ترین نقطه آن نیز عرض آن حدود ۸۰۰ فوت است که تکه کوچکی از منهتن نیویورک به شمار می‌رود و در رودخانه شرقی واقع شده است

جزیره روزولت نیویورک کجاست؟

جزیره روزولت (Roosevelt Island) تنها دو مایل طول دارد و در عریض‌ترین نقطه آن نیز عرض آن حدود 800 فوت است که تکه کوچکی از منهتن نیویورک به شمار می‌رود و در رودخانه شرقی واقع شده است. اینجا مکانی بود که زمانی زندانیان شهر نیویورک نگهداری می‌شدند و مبتلایان به آبله بسیار مسری را قرنطینه می‌کردند. اما امروزه همانند بقیه شهر نیویورک مملو از ساختمان‌های آپارتمانی است، هر چند مردم اغلب برای تماشای تاریخ شگفت‌انگیز آن و البته مناظر قابل‌توجه منهتن و کوئینز در آن سوی آب به اینجا می‌آیند و از آن بازدید می‌کنند.

یک تراموآ شما را به جزیره روزولت می‌رساند و از آنجا خارج می‌کند و جلوه‌ای تماشایی و بدون مانع را از شهر در طول مسیر برای شما به تصویر می‌کشد. این یک سفر یک روزه منحصربه‌فرد در این مکان منزوی به شمار می‌رود که می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

تاریخچه جزیره روزولت

جزیره روزولت قبلا به عنوان جزیره بلک‌ول شناخته می‌شد و این پهنه خاکی که در خارج از ساحل منهتن قرار گرفته، قبلا از اواسط دهه 1800 تا اواسط دهه 1900 میلادی برای داشتن زندان، کارگاه‌ها، گداخانه، تیمارستان و چندین بیمارستان شهرت داشته است. در اینجا یک فانوس دریایی به نام فانوس دریایی جزیره بلک‌ول توسط زندانیان ساخته شد و امروزه نیز همچنان پابرجا است و در کنار دیگر ویرانه‌های ساختمان‌های این جزیره نیز در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شده است. در سال 1973 میلادی، این جزیره به افتخار رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت که بومی ایالت نیویورک بود، تغییر نام داده شد.

در نیمه دوم قرن بیستم میلادی و با افتتاح مقر سازمان ملل متحد در همان نزدیکی و همچنین اقامت بسیاری از مقامات بالا در آنجا برای نزدیک شدن به محل کارشان، آینده جزیره روزولت رو به بهودی رفت. شرکت‎‌های معتبر معماری شروع به ساخت ساختمان‌های آپارتمانی برای بیش از 20000 نفر ساکن اینجا کردند. پارکی نیز در اینجا به نام فرانک دی روزولت افتتاح شد.

در ادامه این نوسازی‌ها تراموآ و ایستگاه مترو نیز به این جزیره آمد. حالا، این جزیره محل پردیس فناوری کورنل، مجموعه‌ای از موزه‌ها و استودیوهای هنری و فضاهای سبز فراوان تبدیل شده است که جامعه‌ای جذاب را شکل می‌دهد و یک گردش دلنشین فارغ از شلوغی شهر نیویورک را به ارمغان می‌آورد.

جاهای دیدنی جزیره روزولت

جزیره روزولت مملو از فرهنگ است که در هر گالری هنری، موزه، پارک و رستوران به چشم می‌خورند. در فصل تابستان، ساکنین مردم جشن روز جزیره روزولت را جشن می‌گیرند که شامل کارناوال‌های سواری،‌ موسیقی زنده، غذاهای خوشمزه و پروژه‌های زیباسازی در سطح شهر است.

آب‎‌وهوای فصل گرم با جشنواره شکوفه‌های گیلاس در بهار و رژه هالووین در پاییز همراه است. همچنین جایی است که منهتنی‌ها برای مراسم روشن کردن درخت کریسمس و تماشای آتش‌بازی در چهارم ژوئیه گردهم جمع می‌شوند.

یکی از جاهای دیدنی و جالب‌توجه جزیره روزولت، پارک چهار آزادی فرانکلین دی روزولت (Franklin D. Roosevelt Four Freedoms Park) نام دارد که در انتهای جنوبی جزیره واقع شده و یادبودی برای این رئیس جمهور فقید به شمار می‌رود و نام این پارک نیز از روی سخنرانی مشهور این رئیس جمهور در سال 1941 میلادی الهام گرفته شده است. این پارک همچنین آخرین اثر از معمار مشهور قرن بیستمی لوئیس آی کان محسوب می‌شود.

فانوس جزیره بلک‌ول (Blackwell Island Lighthouse) دیگر جای دیدنی جزیره روزولت به شمار می‌رود که در آن سوی جزیره و در بخش شمالی آن واقع شده و 50 فوت ارتفاع دارد. این فانوس دریایی توسط زندانیان در سال 1872 میلادی ساخته شده و امروزه نیز به عنوان اماکن تاریخی ملی ثبت شده است و پیرامون آن را نیز پارکی با مناظری زیبا به چشم می‌خورد.

خانه بلک‌ول (Blackwell House) نیز ششمین خانه مزرعه‌ای شهر به شمار می‌رود که در سال 1796 میلادی برای صاحبان اصلی این جزیره ساخته شد. پس از بازسازی داخلی این بنا در اکتبر سال 2020 میلادی، این خانه اکنون به روی عموم بازگشایی شده و می‌توان از داخل این بنای تاریخی دیدن کرد.

گالری ریوا (Gallery RIVAA) نیز جزو جاذبه‌های گردشگری جزیره روزولت محسوب می‌شود که وابسته به انجمن هنرهای تجسمی جزیره است و آثار هنرمندان بومی و بین‌المللی در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. نقاشان، مجسمه‌سازان، هنرمندان کامپیوتر، طراحان گرافیک، سرامیست‌کارها و هنرمندان اینستالیشن همگی شاهکارهای هنری خودشان را در اینجا در معرض نمایش قرار داده‌اند. این گالری از چهارشنبه تا یکشنبه باز است.

محل اقامت در جزیره روزولت

تنها هتل موجود در جزیره روزولت، هتل گراجوئت روزولت آیلند (Graduate Roosevelt Island) نام دارد که چیزی از هتل‌های پر زرق و برق منهتن کم ندارد. اینجا منظره‌ای خیره‌کننده و باورنکردنی از افق منهتن و کوئینز را ارائه می‌کند. این هتل 18 طبقه دارد که در نزدیکی پردیس فناوری کورنل واقع شده و شامل 224 اتاق است و یک لابی پر از 5000 کتاب و یک مجسمه 12 فوتی هبرو برنتلی است.

مسیر دسترسی به جزیره روزولت

این جزیره کوچک در وسط رودخانه شرقی و به موازات خیابان‌های 46 تا 85 شرقی منهتن واقع شده است. از کوئینز می‌توان از طریق پل جزیره روزولت به آنجا رفت و تنها مسیری به شمار می‌رود که می‌توان با پای پیاده یا با خودرو به این جزیره سفر کرد. جدای از این پل نیز می‌توان با استفاده از تراموآ به جزیره روزولت رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان