عطاءالله اکبری اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت بزرگراهها علاوه بر افزایش ایمنی سفر سبب توسعه فعالیت تجاری و ترانزیتی میشود و زمینه را برای رونق فعالیتهای اقتصادی، سرمایهگذاری و دیگر حوزههای اقتصادی فراهم میکند، این اداره کل با به کارگیری تمام ظرفیتهای ملی و استانی تلاش دارد در صورت تخصیص به موقع اعتبارات شبکه بزرگراهی استان را تا حدود سه سال آینده تکمیل کند. وی با بیان اینکه برای شتاببخشی به توسعه سیستان و بلوچستان باید مولفهها و عواملی که باعث بهبود زیرساختهای راهسازی میشود را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: با توجه به قطب اقتصادی بودن این استانها و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است از این رو تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه میتواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفهجویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به این منظور برای تسریع در ساخت بزرگراه در این استان ضروری است اقداماتی همچون جایگزین کردن تامین و پرداخت اعتبارات نقدی به جای اعتبار تهاتر نفت، ابلاغ و تخصیص 100درصدی اعتبارات پیوست قانون متوازن و هدفمندی، تخصیص اعتبارات از محل تسهیلات ماده 56 قانون الحاق برای طرحهایی نظیر قطعه 2 بزرگراه زاهدان- بیرجند و کمربندی غربی زاهدان مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان امکانپذیر نخواهد بود مگر آنکه شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب کامل شود، خاطرنشان کرد: راههای استان توجه ویژهای را میطلبد.