EV۹؛ دومین مدل شاسی‌بلند الکتریکی کیا

کیا دومین مدل از سری جدید محصولات الکتریکی‌اش را رونمایی کرد. شاسی‌بلند EV۹ گران‌ترین مدلی است که کیا تاکنون عرضه کرده و کارخانه با آن به بازار ماشین‌های لوکسی وارد می‌شود که در سیطره خودروسازان آلمانی است.

EV9؛ دومین مدل شاسی‌بلند الکتریکی کیا

کیا دومین مدل از سری جدید محصولات الکتریکی‌اش را رونمایی کرد. شاسی‌بلند EV9 گران‌ترین مدلی است که کیا تاکنون عرضه کرده و کارخانه با آن به بازار ماشین‌های لوکسی وارد می‌شود که در سیطره خودروسازان آلمانی است.

EV9 یک شاسی‌بلند بزرگ است که کریم حبیب، طراح سابق ب‌ام‌و طراحی کرده است. ظاهرش مدرن و ساده و متفاوت با مدل‌های دیگر کارخانه است. آقای حبیب که چهار سال است مدیر طراحی محصولات کیا است، می‌گوید در طراحی EV9 از شاسی‌بلندهای کلاسیک و محبوبی نظیر لندروور دیفندر الهام گرفته است.

در طراحی ماشین از شاسی‌بلندهای کلاسیکی مثل لندروور دیفندر الهام گرفته شده است

در طراحی ماشین از شاسی‌بلندهای کلاسیکی مثل لندروور دیفندر الهام گرفته شده است

اتاق ماشین جادار و لوکس است. اکثر کنترل‌ها روی فرمان هستند و بقیه بخش‌های ماشین را می‌توان از طریق نمایشگر لمسی بزرگ روی داشبورد کنترل کرد. کیا می‌گوید در ساخت اتاق تا حد زیادی از مواد بازیافتی استفاده کرده است. ماشین را می‌توان با شش یا هفت صندلی سفارش داد. در حالت شش نفره، صندلی‌های ردیف دوم را می‌توان چرخاند تا سرنشینان عقب روبروی هم بنشینند.


کیا جزییات فنی ماشین را ماه آینده و همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک منتشر خواهد کرد، اما گفته می‌شود EV9 با هر بار شارژ می‌تواند تا 540 کیلومتر حرکت کند. همچنین می‌توان از باتری‌های ماشین برای نیرو دادن به وسایل الکتریکی یا حتی تامین برق خانه استفاده کرد.


قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود گران‌ترین مدلش حدود صد هزار دلار باشد. نزدیک‌ترین رقیب EV9 تسلا مدل X است که قیمتش از صد هزار دلار شروع می‌شود. مرسدس بنز هم یک شاسی‌بلند هفت نفره دارد که از کیا ارزان‌تر است، اما به اندازه آن جادار نیست.

الکتریکی شدن ماشین‌ها فرصتی برای خودروسازان به وجود آورده تا رابطه خود را با مشتری از نو تعریف کنند. کیا که نامش به عنوان یک خودروساز با محصولات ارزان‌ جا افتاده، با استفاده از این فرصت دست به ریسک بزرگی زده و می‌خواهد به خودروسازی با محصولات گران‌تر تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان