بهترین سریال‌های علمی تخیلی شبیه به Black Mirror

سریال آینه سیاه (Black Mirror) به دلیل مشکلات کپی‌رایت و بودجه در چند سال اخیر در حالت وقفه بوده است

بهترین سریال‌های علمی تخیلی شبیه به Black Mirror

سریال آینه سیاه (Black Mirror) به دلیل مشکلات کپی‌رایت و بودجه در چند سال اخیر در حالت وقفه بوده است. با این حال،‌ آن‌ها در میانه تولید فصل ششم این سریال جذاب و تماشایی هستند. حالا که طرفداران منتظر فصل جدید این اثر هستند، بهتر است که به تماشای دیگر سریال‌های پادآرمانی و آنتولوژی تأمل‌برانگیز بنشینند. در ادامه همراه با ما باشید تا با سریال‌هایی شبیه به سریال «آینه سیاه» آشنا شوید.

1. سریال انیمیشنی عشق مرگ و ربات‌ها

Love Death & Robots

Love Death & Robots

سریال انیمیشنی عشق مرگ و ربات‌ها (Love Death & Robots) اثری به سبک آنتولوژی و کوتاه است که هر کدام از قسمت‌های آن داستان‌های متفاوت و در سبک و ژانرهای مختلف را به تصویر می‌کشند. این ژانرها نیز شامل علمی تخیلی، ترسناک، کمدی و فانتزی می‌شود و افراد متفاوتی سکان کارگردانی و نویسندگی هر قسمت را در دست دارند و این به معنای آن است که بیننده‌ها در هر قسمت شاهد تجربه‌ای متفاوت خواهند بود. تاکنون سه فصل از این سریال انیمیشنی پخش شده و همانند سریال «آینه سیاه» نیز این اثر نیم نگاهی نسبت به بشریت و رشد آن و همچنین آینده‌ای غیرمنتظره و متفاوت برای انسان‌ها انداخته است.

2. سریال کربن تغییر یافته

Altered Carbon

Altered Carbon

سریال کربن تغییر یافته (Altered Carbon) داستان تاکشی کواچ را دنبال می‌کند که آخرین بازمانده از جنگجویانی نخبه میان ستاره‌ای هستند که قیام برای دنیایی جدید را شکست دادند. او پس از سال‌ها حبس روانی و ذهنی، حالا برای حل معمای یک قتل فرصتی دوباره برای زندگی پیدا کرده است. او در طی ماجراجویی‌های خودش نیز بیننده‌ها را با سقوط بشریت آشنا می‌کند، آن هم در حالی که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است. در قرن بیست و سوم، ذهن انسان دیجیتالی شده و روح‌ها می‌توانند به بدن دلخواه خود منتقل شوند. همین نیز سبب شده تا سریال به موضوعات تأمل‌برانگیز زیادی بپردازد.

3. سریال انیمیشنی انجیل نیمه شب

Midnight Gospel

Midnight Gospel

سریال انیمیشنی انجیل نیمه شب (Midnight Gospel) داستان یک فضانورد با یک شبیه‌ساز جهان به نام کلنسی را دنبال می‌کند و این دستگاه به او اجازه می‌دهد تا موجودات دیگر در دنیاهای مختلف را کشف کند. او در طول ماجراجویی‌هایش، تعاملاتی با دیگران دارد و همین نیز مسائلی قابل تأمل درباره زندگی و سایر سوالات ماهیتی را مطرح می‌کند. همانند سریال «آینه سیاه»، این سریال نیز رویکرد منحصربه‌فردی نسبت به موضوعات سنگین دارد.

4. سریال آلیس در سرزمین مرزی

Alice In Borderline

Alice In Borderline

سریال آلیس در سرزمین مرزی (Alice In Borderline) داستان انسان‌های خاصی را بازگو می‌کند که وارد یک دنیای موازی می‌شوند و حالا گیمری به نام آریسو و دوستانش باید در این نسخه متفاوت از شهر توکیو زنده بمانند. آن‌ها باید با مهارت خودشان وارد بازی‌های مختلف شوند و با پیروزی در آن‌ها، بقاء خودشان را تضمین کنند. در صورت عدم موفقیت در این بازی‌ها نیز نتیجه مرگباری در پیش خواهد بود و تنها راه برای بازگشت به زندگی قبلی‌شان، آن است که تمام بازی‌ها را برنده شوند. این سریال روی رشد انسان و تکنولوژی تمرکز داشته و از طریق داستان متفاوت خودش موضوعات جالبی را بازگو می‌کند.

5. سریال انیمیشنی آرکین

Arcane

Arcane

سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) بر اساس مجموعه بازی‌های محبوبی به نام لیگ افسانه‌ها (League of Legends) است و داستان خاستگاه دو شخصیت اصلی داستان به نام‌های جینکس و وی را بازگو می‌کند. آن‌ها در دنیایی از آرمان‌شهرهایی بر محور تکنولوژی زندگی می‌کنند که در این میان، شهر پیلتور و زائون نشان داده می‌شود. تجربه‌هایی که این دو خواهر در زندگی خود بدست می‌آورند، تفاوت‌های شهرهای آرمانی و پادآرمانی را برای بینندگان آشکار خواهد کرد. همانند سریال «آینه سیاه» این اثر نیز جنبه‌های مثبت و منفی جامعه و تکنولوژی را نمایان می‎‌کند.

6. سریال مجنون

Maniac

Maniac

سریال مجنون (Maniac) داستان انی لندزبرگ و اون میلگریم را روایت می‌کند که موافقت کردند تا در یک آزمایش دارو شرکت کنند، دارویی که بر ادعای سازندگان آن می‌تواند هر چیز ذهنی را درمان کند. تجربه آن‌ها به هنگام آزمایش‌ها نیز روی توانایی انتخاب‌های مثبت تأکید دارد. در نهایت این آزمایش شکست می‌خورد و هر دو از این تجربه آزمایشگاهی آسیبی دائمی می‌بینند و حالا آن‌ها مسیرهای جداگانه خودشان را در زندگی در پیش گرفتند. این سریال روی مسئله تمرکز روی حال تأکید دارد و نشان می‌دهد که هر فردی باید از زندگی فعلی خودش لذت برد و زمان حال را از دست ندهد.

7. سریال انیمیشنی توطئه‌های داخلی

Inside Job

Inside Job

سریال انیمیشنی توطئه‌های داخلی (Inside Job) اثری بزرگسال به شمار می‌رود که داستان تیمی ناکارآمد از شرکت کاگنیتو را روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چطور این تیم تلاش می‌کند تا با گسترش تئوری‌های توطئه، از دولت خودشان محافظت کند. با وجود کمدی بودن این اثر، همچنان به دلیل سیستم بازدارنده قدرتش، یک اثر علمی تخیلی محسوب می‌شود و همانند سریال «آینه سیاه»، به موضوعاتی تکاملی به عنوان یک جامعه می‌پردازد. بیننده‌ها در طی این سریال انیمیشنی نیز حقیقت پیرامون خودشان و معنای آینده را زیر سوال می‌برند.

8. سریال استودیو اوتس

Oats Studio

Oats Studio

همانند سریال انیمیشنی «عشق مرگ و ربات‌ها»، سریال استودیو اوتس (Oats Studio) نیز متشکل از چندین داستان کوتاه است. این اثر به عنوان سریالی علمی تخیلی و ترسناک شناخته می‌شود و دلیل آن نیز محیط و فضای دیستوپیایی آن است. هر فیلم کوتاه در این سریال نیز تجربه بصری و درسی را بیان می‌کند که بیننده‌ها را به خودشان جلب می‌کنند و آن‌ها را تأمل وا می‌دارند. تاریکی و دیستوپیایی این سریال شبیه به سریال «آینه سیاه» است و همانند آن، موضوعات قابل بحثی را با بیننده‌ها به اشتراک می‌گذارد.

9. سریال 3%

3%

3%

سریال سه درصد (3%) در آینده جریان دارد، زمانی که بیشتر مردم در فقر زندگی می‌کنند. با این حال، هر ساله به افراد بیست سال اجازه داده می‌شود تا در مجموعه‌ای از بازی‌ها شرکت کنند تا بتوانند به زندگی مرفه برسند و از فقر نجات پیدا کنند. این دنیای دیستوپیایی شکاف بسیار قابل توجهی بین طبقه‌های جامعه خودش دارد و نشان می‌دهد که چطور انسان‌ها به چنین جامعه طبقاتی‌ای سوق پیدا کردند. همانند سریال «آینه سیاه»، این سریال نیز به موضوعات بحث‌برانگیزی درباره بشریت و رشد آن می‌پردازد.

10. سریال مسافران

Travelers

Travelers

سریال مسافران (Travelers) داستان گروهی از افراد را دنبال می‌کند که آخرین انسان‌های پابرجای آینده هستند و باید آگاهی خودشان را به گذشته بفرستند تا بتوانند از این طریق، آینده نه چندان خوب خودشان را تغییر بدهند. این ماموریت مخفی آن‌ها توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود که بر جدول زمانی آینده نظارت دارد. با این وجود، آن‌ها باید یاد بگیرند که چطور روابط را در قرن بیست و یکم میلادی حفظ کنند. همین دشواری سبب شده تا مأموریت آن‌ها برای نجات بشریت بسیار دشوارتر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان