با ونیز شرق در چین آشنا شوید

درست در شمال شهر شانگهای و در ساحل شرقی چین، استان جیانگسو قرار دارد که بیشتر برای باغ‌های باستانی،‌ آبراه‌های زیبا و غذاهای لذیذ خودش شهرت دارد

با ونیز شرق در چین آشنا شوید

درست در شمال شهر شانگهای و در ساحل شرقی چین، استان جیانگسو قرار دارد که بیشتر برای باغ‌های باستانی،‌ آبراه‌های زیبا و غذاهای لذیذ خودش شهرت دارد. اینجا به عنوان منطقه‌ای شناخته می‌شود که زادگاه تمدن چین است و امروزه یکی از مرفه‌ترین مناطق در چین محسوب می‌شود که با فناوری، تجارت و صنایع نساجی رونق بسیاری دارد و جمعیتی در حدود 80 میلیون نفر در آن ساکن هستند.

استان جیانگسو به عنوان نسخه‌ای کوچک از چین به شمار می‌رود که مناظری بسیار زیبا و تماشایی دارد و علاوه بر آن نیز مناطق شهری بسیار بزرگی همچون نانجینگ، سوژو و ووکسی نیز در آن به چشم می‌خورد. علاوه بر این موارد نیز می‌توان در آنجا مناطق ساحلی بسیار خوب و جذابی را نیز مشاهده کرد.

چه به یادگیری درباره تولید ابریشم چینی علاقه‌مند باشید، چه دوست دارید در باغ‌های زیبا و آبراه‌های دلنشین منطقه کاوش کنید، در اینجا می‌توانید اوقات بسیار خوشی را پشت سر بگذرانید. این در حالی است که آبراه‌های زیبا در شهر سوژو سبب شده تا به آن لقب «ونیز شرق» را بدهند.

باز شدن دوباره مرزهای چین به روی گردشگران

پس از سه سال قرنطینه، دولت چین تصمیم گرفته تا از تاریخ 15 ماه مارس سال 2023 میلادی به گردشگران ویزا بدهد و به این ترتیب، مرزهای خودش را پس از همه‌گیری کرونا به روی گردشگران باز کرده است. البته باید توجه داشت که ممکن است وقت گرفتن و همچنین رسیدگی به درخواست‌ها مدتی طول بکشد.

این در حالی است که مسافرانی که قصد سفر به چین را دارند، باید 48 ساعت قبل از سفر خود آزمایش کووید بدهند تا بتوانند وارد این کشور شوند و علاوه بر این، همه مسافران نیز باید در داخل هواپیما ماسک به صورت داشته باشند.

جاهای دیدنی و تفریحات شهر سوژو

شهر سوژو که به ونیز شرق شهرت دارد، در فاصله 90 کیلومتری از شانگهای واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین شهرها در حوضه یانگ‌تسه به شمار می‌رود. امروزه این شهر یک مرکز تجاری پر رونق به شمار می‌رود اما باغ‌های باستانی آن هنوز پابرجا هستند. برای درک فرهنگ سنتی باغ‌های این منطقه نیز حتما باید از باغ مدیر فروتن (The Humble Administrator’s Garden) دیدن کنید که بزرگترین باغ کلاسیک در سوژو به شمار می‌رود.

این باغ به عنوان میراث جهانی یونکسو به ثبت رسیده و 52000 متر مربع مساحت دارد و در سال 1509 میلادی و در طی سلسله مینگ ساخته شده است. شهر سوژو برای باغ‌های کوچک خودش شهرت دارد که برای هزاران سال کاشته و پرورش داده شدند.

یکی از مشهورترین مناطق سوژو نیز خیابان شانتانگ نام دارد که مسیری در کنار کانالی با قدمت 1200 سال است. با گشت و گذار در شهر قدیمی، می‌توانید بتکده Cloud Rock Pagoda در Tiger Hill را مشاهده کنید. این بتکده آجری پیچیده در قرن دهم میلادی ساخته شده که در طی گذر زمان و در اثر وزن سنگینش به داخل زمین فرو رفته و کج شده است و اکنون نوک آن دو متر از موقعیت اولیه‌اش فاصله دارد. در داخل شهر سوژو حتما از موزه ابریشم (Suzhou Silk Museum) آنجا دیدن کنید تا بتوانید بیشتر با فرهنگ ابریشم چینی، چه در گذشته و چه امروزه آشنا شوید.

گشت و گذار در دریاچه تایهو

دریاچه تایهو (Taihu Lake) بسیار زیبا است و منبع الهام بسیاری از اشعار در چین باستان بوده است. پیرامون این دریاچه را شهرهایی همچون سوژو، ووکسی و هوجا فرا گرفته‌اند و اینجا سومین دریاچه آب شیرین در چین به شمار می‌رود. در نقاط مختلف داخل آن نیز جزیره‌هایی دیده می‌شوند و اطراف آن را نیز مناظر و تپه‌های سرسبز فرا گرفته‌اند که همین موارد نیز آن را به مقصدی ایده‌آل برای استراحت تبدیل کرده است.

در سفر خود به دریاچه تایهو حتما از معابد و باغ‌هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارند نیز دیدن کنید. از جمله این باغ‌ها نیز باید به باغ لیوان اشاره کرد که باغی بسیار زیبا محسوب می‌شود و در لبه شمال شرقی دریاچه لی (بخش فرعی دریاچه تایهو) قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان