طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی با همراه سس مخصوص

جوجه کباب آلبالویی یکی از محبوب ترین خوراک ها در ایران می باشد که شما می توانید به ساده ترین روش به دو نوع در خانه آن را با استفاده از مرغ، پیاز و انواع ادویه تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی قرار دارد. &#۸۲۱۱;

طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی با همراه سس مخصوص

جوجه کباب آلبالویی یک نوع خوراک محبوب در بین خانواده های ایرانی است که در اکثر رستوران ها تهیه می شود. شما می توانید جوجه کباب آلبالویی را با استفاده از مواد اولیه نسبتا کمی و مهم در خانه با خوشمزه ترین روش تهیه کنید. اگر می خواهید جوجه کباب شما زودتر طعم بگیرد بهتر است از مرغ تازه و غیر یخ زده استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی قرار دارد.

برای تهیه جوجه کباب باید مرغ ها را به داندازه های دلخواه ریز کنید و بعد درون یک کاسه همراه پیاز و آبلیمو و ادویه به مدت 3 الی 4 ساعت قرار دهید تا خوب طعم دار شود و آموزش کامل در قسمت پایین مواد لازم قرار گرفته است که میتوانید با استفاده از آن جوجه کباب آلبالویی را به راحتی تهیه کنید و دقت داشته باشید ای مواد لازم برای 4 نفر است در صورت نیاز می توانید مواد را کم یا دو برابر کنید.

جوجه کباب آلبالویی خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • آب 1/2 لیوان
  • آلبالو 1 پیمانه
  • سینه مرغ 400 گرم
  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • رب اناز 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده غلیط به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

جوجه کباب آلبالویی با طعمی بی نظیر

طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی همراه سس

ابتدا برای تهیه جوجه کباب البالویی باید به سراغ مرغ بروید، برای این منظور مرغ ها را تقریبا نازک و ورقه ای تکه کنید و بعد از تکه کردن تمامی آن یک عدد گوشت کوب بردارید و آرام آرام بر روی آن بکوبید تا کمی نازک شود.

پس از نازک کردن مرغ ها آن را درون یک کاسه به صورت ورقه ای بچینید. حالا یک عدد پیاز را خلالی خرد کنید و بر روی مرغ ها بریزید. کمی نمک، فلفل، زرد چوبه و زعفران دم شده هم به کاسه بی افزایید.

در مرحله سوم باید به سراغ تهیه سس آلبالویی بروید و برای این کار ابتدا باید یک عدد پیاز باقی مانده را با رنده ریز رنده کنید و درون یک قابلمه با کمی روغن و حرارت ملایم قرار دهید تاسبک و شیشه ای شود.

پس از طلایی رنگ و سبک شدن پیاز باید آلبالو ها را دانه کنید و همراه رب انار به داخل قابلمه ای که پیاز های رنده شده قرار داشت بی افزایید و بعد از کمی تفت دادن آب را اضافه نمایید.

در ادامه زمانی که آب را به قابلمه اضافه کردید پس از گذشت 2 دقیقه شکر را هم بی افزایید و دوباره کمی مخلوط کنید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا پخته و غلیظ شود و زمانی که غلیظ شد حرارت را خاموش کنید.

در این مرحله باید به سراغ مرغ ها بروید و تعدادی سیخ چوبی بردارید، مرغ ها را به صورت حلزونی شکل بر دور سیخ چوبی بپیچید و می توان در هر سیخ 3 تا مرغ پیچید و یا بیشتر این بستگی به سلیقه شما دارد.

یک ماهی تابه مناسب بردارید و روی حرارت تقریبا زیاد قرار دهید و به مقدار لازم روغن درون آن بریزید. وقتی روغن گرم شد سیخ های چوبی را درون ماهی تابه بگذارید تا سرخ و با گذاشتن در ماهی تابه مغز پخت شوند.

در مرحله آخر پس از مغز پخت شدن مرغ آن ها را از ماهی تابه خارج کنید و در ظرف مورد نظر بریزید. حالا سس آلبالو را درون همان ظرفی که جوجه کباب ها را گذاشتید بریزید و در آخر میل کنید. نوش جان.

طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی خوشمزه

برای سرو کردن جوجه کباب آلبالویی می توان از انواع ترشیجات و یا از برنج آبکشی و کته استفاده کرد. اگر مایل به دیدن و تهیه انواع کباب های خوشمزه و خوش عطر هستید بر روی لینک قرار گرفته در مطلب کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان