سروصدای حاصل از ترافیک باعث ابتلا به فشار خون بالا می‌شود

در مطالعه جدیدی که در مجله پیشرفت‌های دانشکده قلب‌شناسی آمریکا منتشر شده است، وضعیت بیش از ۲۴۰ هزار شرکت‌کننده بررسی و نتیجه‌گیری شده است که سروصدای حاصل از ترافیک می‌تواند باعث ابتلا به فشار خون بالا شود.

سروصدای حاصل از ترافیک باعث ابتلا به فشار خون بالا می‌شود

در مطالعه جدیدی که در مجله پیشرفت‌های دانشکده قلب‌شناسی آمریکا منتشر شده است، وضعیت بیش از 240 هزار شرکت‌کننده بررسی و نتیجه‌گیری شده است که سروصدای حاصل از ترافیک می‌تواند باعث ابتلا به فشار خون بالا شود.

مطالعات قدیمی‌تر هم نشان داده بود که رابطه علی بین سروصدای حاصل از ترافیک و فشار خون بالا وجود دارد، اما مشخص نکرده بودند افزایش فشار خون ناشی از سروصدای ترافیک است یا افزایش آلودگی هوا.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست جینگ هوانگ، نویسنده اصلی این مطالعه، به هلت‌نیوز گفت: «هم با سروصدای حاصل از ترافیک احاطه شدیم و هم آلودگی هوای ناشی از ترافیک. اهمیت اساسی دارد که اثرات مستقل سروصدای ناشی از ترافیک در خیابان‌ها را مشخص کنیم نه اثرات کل محیط اطراف را.»

کاظم رحیمی، پروفسور درمان‌های قلبی‌وعروقی و سلامت جمعیت در دانشگاه آکسفورد و نویسنده ارشد این مطالعه، به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «چون در مناطق پرسروصدا میزان آلودگی هوا نیز اغلب بالا است سوالی که پیش می‌آید این است که آیا هر کدام از این عوامل به طور مستقل به این خطر دامن می‌زنند؟ و در واقع نیز همین طور است. زندگی در ناحیه‌های پرسروصدا و آلوده به خطر ابتلا به فشار خون بالا دامن می‌زند.»

مبنای این مطالعه چه نوع داده‌هایی درباره فشار خون است؟

محققان داده‌های شرکت‌کنندگان 40 تا 49 ساله این مطالعه را گردآوری کردند. این افراد در آغاز دارای فشار خون بالا نبودند.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، 21 هزار و 140 شرکت‌کننده از 240 هزار شرکت‌کننده این مطالعه دچار فشارخون بالای اولیه شدند که نشان می‌داد بین این عارضه و سروصدای حاصل از ترافیک پیوندی وجود دارد.

در بیانیه جیانگ‌دونگ ژانگ، محقق قلب‌شناسی دانشگاه کارولینای شمالی واقع در چپل هیل، آمده است: «داده‌های مندرج در این مقاله شواهد پرکیفیت‌تری به دست داد که نشان می‌دهد می‌توان با برطرف کردن آلودگی هوا و سروصدای ناشی از ترافیک در هر دو سطح انفرادی و جمعی سلامت قلبی‌عروقی را بهبود بخشید. »

این محققان افزودند وقتی میزان آلودگی هوا هم بالا می‌رفت، میزان فشار خون بالا نیز افزایش می‌یافت.

هوانگ به خبرگزاری هلت‌دی گفت: «پیوند قوی بین سروصدای حاصل از ترافیک و ابتلا به فشار خون بالا حتی پس از تنظیم آلودگی هوا چندان باعث شگفتی ما نشد.»

چرا این مطالعه درباره فشار خون مهم است؟

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، «فشار خون وقتی بالا می‌رود که میزان فشار خون در رگ خیلی زیاد باشد (90/140 میلی‌متر جیوه یا بیش‌تر). این فشار خون رایج است اما اگر درمان نشود عواقب جدی دارد.»

طبق گزارش سایت مدیا‌ دیلی MedicalDaily.com، فشار خون بالا بر سلامت 50 درصد آمریکایی‌های بالا 20 سال اثر منفی گذاشته است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، فشار خون بالا اگر درمان نشود می‌تواند به عارضه‌های بسیاری مثل آنژین صدری، حمله قلبی، نارسایی قلبی، نامنظمی ضربان قلب و مرگ ناگهانی منجر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان