تعیین جنسیت جنین با روش های علمی و طب سنتی

آیا میتوان پیش از بارداری جنسیت جنین را انتخاب کرد؟ روش های تعیین جنسیت کدامند؟ چگونه می توان بر روی جنسیت جنین تاثیر گذاشت؟ روش های سنتی در انتخاب جنسیت جنین کدامند؟ این ها سوالاتی هستند که اکثر افرادی که قصد نعیین جنسیت فرزندشان را دارند به دنبال پاسخ آن میگردند

تعیین جنسیت جنین با روش های علمی و طب سنتی

تعیین جنسیت پیش از بارداری

آیا میتوان پیش از بارداری جنسیت جنین را انتخاب کرد؟ روش های تعیین جنسیت کدامند؟ چگونه می توان بر روی جنسیت جنین تاثیر گذاشت؟ روش های سنتی در انتخاب جنسیت جنین کدامند؟ این ها سوالاتی هستند که اکثر افرادی که قصد نعیین جنسیت فرزندشان را دارند به دنبال پاسخ آن میگردند. یکی از دلایل اهمیت تعیین جنسیت برای والدین ایجاد توازون در خانواده است ( تعداد دختر و پسر متولد شده در خانواده). امروزه روش های سنتی و پزشکی بسیاری برای تعیین جنسیت بوجود آمده است که درصد خطای پایین تری دارد.

بسیاری از خانواده ها بدلیل علاقه به جنس دختر یا پسر و تلاش برای بدنیا آوردن فرزند مورد علاقه خود فرزندان بسیاری را به دنیا می آورند تا به نتیجه مورد نظر برسند به همین علت بهتر است قبل از بارداری تعیین جنسیت انجام دهند. اما گاهی بعضی از والدین بدلیل داشتن سابقه نقص ژنتیکی در خانواده ( نقص ژنتیکی وابسته به جنسیت) به فکر تعیین جنسیت فرزندشان می افتند.

به طور معمول هر فرد 46 کروموزوم دارد که دو کروموزوم از آن ها کروموزوم های جنسی هستند که در خانم ها و آقایان دو کروموزوم متفاوت است. کروموزوم جنسی خانم ها xx و کروموزوم جنسی در آقایان xy است که لقاح هر یک از کروموزوم ها ی مرد و زن جنسیت جنین را مشخص می کند. هر تخمک حاوی کروموزوم x بوده و هر اسپرم حاوی یک نوع از کروموزوم ها x و y هستند. اگر اسپرم حاوی کروموزوم x در کنار تخمک قرار گیرد جنین حاصل از لقاح دختر است و اگر اسپرم حاوی کروموزوم y درکنار تخمک قرار گیرد جنین حاصل از لقاح پسر می باشد. درواقع می توان گفت تعیین کننده جنسیت جنین اسپرم حاوی کروموزوم y در آقایان است و وجود و عدم وجود کروموزوم y جنسیت را نشان می دهد.

کروموزوم y سبکتر است و با سرعت بیشتری به تخمک می رسد،اگر لقاح صورت گیرد جنین حاصل پسر خواهد شد. در مقابل سرعت زیاد، کروموزوم y نسبت به عوامل محیطی مقاومتکمی دارد و ممکن است قبل از لقاح از بین برود.

زوش های علمی تعیین جنسیت در پزشکی

برای تعیین جنسیت قبل از بارداری دو روش تعیین جنسیت ( IUI-IVF ) با آی وی اف و آی یو آی وجود دارد:

روش تعیین جنسیت با آی وی اف و آی یو آی

درصد موفقیت در این روش بالا بوده و احتمال خطای بسیار کمی دارد اما نتیجه حاصل از این روش به میزان تبحر پزشک مورد نظر نیز بستگی دارد.

  1. تشخیص ژنتیکی در آی وی اف قبل از PGD : این روش ابتدا به زوج هایی که ناقل بیماری وابسته به جنسیت هستند توصیه میشد اما امروزه برای تعیین جنسیت قبل از بارداری نیز از این روش استفاده می شود.
  • در مرحله اول لقاح آزمایشگاهی برای بارور کردن تخمک ها انجام می شود
  • در مرحله دوم تخمک لقاح یافته به مدت 2 الی 3 روز و تا زمانی که به هشت سلول تقسیم شود، در آزمایشگاه می ماند.
  • در مرحله سوم از بین سلول های حاصل از تقسیم تخمک یک یا دو سلول مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • در مرحله چهارم کروموزوم های هر یک از سلول ها از لحاظ مشکلات ژنتیکی بررسی می شود.
  • در مرحله پنجم دو یا 3 جنین با جنسیت مورد نظر برای رشد به رحم منتقل می شود.
  • جنین های باقی مانده را در مواقعی فریز میکنند یا از بین می برند.
  1. مرتب کردن اسپرم ها ( تلقیح داخل رحم یا IUI) : اسپرم های حاوی کروموزوم های X و Y را ازیکدیگر جدا می کنند از طریق روش آی یو آی به رحم منتقل می کنند و بدین صورت تخمک را بارور می سازند.

روش غیر علمی تعیین جنسیت قبل از بارداری:

در روش های غیر علمی تعیین جنسیت از طریق تغییر تغذیه و تعیین روز تخمک گذاری و … انجام میشود که درصد خطای بالاتری نسبت به روش علمی دارد و بطور 100 در100 نتیجه آن قابل تشخیص نیست. مراحل روش تعیین جنسیت غیر علمی در زیر آورده ایم:

زمان بندی در تخمک گذاری: با توجه به میزان سرعت اسپرم حاوی کروموزوم Y هرچه زمان رابطه جنسی به روز تخمک گذاری نزدیک تر باشد احتمال بدنیا آوردن فرزند پسر بیشتر میشود و برعکس هرچه زمان رابطه جنسی از روز تخمک گذاری دور تر باشد شانس بدنیا آوردن فرزند دختر بیشتر می شود.

به ارگاسم رسیدن زن: هنگامی که در رابطه جنسی زن به ارگاسم برسد شرایط بهتری برای انتقال اسپرم Y به تخمک فراهم میشود زیرا در حین ارگاسم موادی ترشح می شود که محیط قلیایی مناسبی را برای حرکت اسپرم فراهم می کند و درنتیجه شانس فرزند پسر افزایش می باید.

کاهش وزن و عدم قدت بدنی مناسب: کاهش وزن و عدم قدرت بدنی احتمال دختر دار شدن را افزایش می دهد پس اگر فرزند پسر می خواهید سلامت و قدرت بدنی خود را تقویت کنید.

پوزیشن مناسب حین رابطه جنسی: باتوجه به اسیدی بودن ورودی رحم بهتر است برای افزایش شانس پسر دار شدن از پوزیشن آمیزش از پشت یا حالت سگی استفاده کنید زیرا هرچه دخول عمیق تر باشد شانس رسیدن اسپرم های کروموزوم Y بیشتر میشود. درصورتی که فرزند دختر می خواهید از پوزیشن رو در رو استفاده کنید.

تعداد اسپرم ها: تعداد اسپرم برای هر دو جنسیت فاکتور مهمی است به همین دلیل توصیه میشود 3 الی 4 روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی نداشته باشید تا تخلیه و کاهش اسپرم اتفاق نیوفتد.

تعیین جنسیت جنین با طب سنتی

تعیین جنسیت به روش سنتی قبل از بارداری

در این روش تعیین جنسیت نوزاد از طریق رژیم غذایی مناسبو تغییر طبع بدن انجام می شود. رعایت رژیم غذایی مورد نظر تاثیر بسیاری در جنسیت جنین دارد بنابراین 3 ماه قبل از اقدام به بارداری باید تغییر در سبک تغذیه و مزاج والدین صورت گیرد.

تاثیر طبع سرد و گرم مواد غذایی در جنسیت

در تعیین جنسیت به شیوه سنتی استفاده از غذاهای گرم احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد به همین دلیل اگر قصد پسردار شدن دارید قبل از خوردن مواد غذایی به طبع آن دقت کنید و از غذاهای با طبع سر بپرهیزید. اما در خوردن غذاهای گرم بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند سبب ناباروری شود.

تاثیر محیط رحم در تعیین جنسیت

محیط قلیایی رحم حرکت اسپرم ها را سریع تر میکند همچنین اسپرم کروموزوم Y در محیط قلیایی ماندگاری بیشتر دارد و در محیط اسیدی از بین می رود به همین علت اگر فرزند پسر می خواهید محیط رحم را قلیایی نگه دارید. برای اینکار از تغذیه مناسب، شستشوی دستگاه تناسلی و رحم با مواد مخصوص غافل نشوید. در طب سنتی برای دختر دار شدن استفاده از سرکه برای شست و شوی رحم توصیه شده است و برای پسر دار شدن استفاده از جوش شیرین قبل از رابطه جنسی توصیه می شود.

تمامی موارد و روش های گفته شده قطعی و صد در صدی نیستند و امکال خطا در هر یک از روش ها وجود دارد اما با رعایت این نکات می توان شانس جنسیت دختر یا پسر را افزایش داد.

برگرفته شده از سایت: https://drzahrazareian.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان