طلاق جوان ترین نخست وزیر سابق جهان (+عکس)

هنوز ۳ سالی نیست که سانا مارین ۳۷ ساله ازدواج کرده بود. در یک سال گذشته انتشار فیلم رفتارهای او در یک مهمانی شبانه با دوستان و رفقایش، بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود و در انتخابات ماه گذشته نیز حزب او از رقبای محافظه کار شکست خورد.

"سانا مارین" نخست‌وزیر مستعفی فنلاند روز چهارشنبه (دیروز) تنها چند ماه پس از آن که به دلیل گرفتن مهمانی در محل کار و رقصیدن با مرد دیگری مورد انتقاد قرار گرفت، اعلام کرد که از شوهرش طلاق می‌گیرد.

به گزارش عصرایران، سانا مارین 37 ساله و همسرش "مارکوس رایکونن" با انتشار یک استوری در اینستاگرام به طور مشترک از جدایی  و طلاق شان خبر داده اند.

آنها نوشتند: " ما از 19 سال با هم بودن و دختر عزیزمان سپاسگزاریم. ما بهترین دوستان خواهیم ماند."

طلاق جوان ترین نخست وزیر سابق جهان از شوهرش (+عکس)

این زوج سابق در آگوست 2020 ازدواج کردند، زمانی که فنلاند با بیماری همه گیر "کووید- 19" دست و پنجه نرم می کرد و حالا کمتر از 3 سال پس از ازدواج، اعلام جدایی کرده اند.

مارین در آن زمان در اینستاگرام نوشت: "ما دوران جوانی خود را با هم زندگی کردیم، با هم وارد بزرگسالی شدیم و با هم به پدر و مادری برای دختر عزیزمان تبدیل شدیم."

مارین که در سال 2019 در سن 34 سالگی جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان بود، در آگوست پارسال به دلیل انتشار فیلم هایی از برگزاری مهمانی جنجال شبانه و رقصش با یک مرد غریبه و رفتارهای مشابه افراد تحت تاثیر مواد مخدر، مورد انتقاد قرار گرفت

برخی شهروندان فنلاندی رفتار او را مغایر با یک مقام سیاسی بلندپایه و حتی نامتناسب با سن و سالش دانسته و گفتند او در فیلم افشا شده از مهمانی مانند یک نوجوان تازه بالغ تحت تاثیر مواد روانگردان و مخدر رفتار می کند.

مارین در پی این فشارها، مجبور به واکنش شد و با فیلمی که از خود منتشر کرد با بغض و گریه از مردم فنلاند عذرخواهی کرد و اعلام کرد در آن مهمانی مواد مخدر مصرف نکرده و تنها مشروبات الکلی خورده بود.

او گفت: "من هم انسان هستم.. من کارم را انجام می‌دهم و از این موضوع  درس می‌گیرم."

در کنار جنجال انتشار فیلم مهمانی، اما افزایش هزینه های عمومی دولت فنلاند در 3 سال گذشته با انتقاد طیف گسترده ای از احزاب و سیاستمداران محافظه کار فنلاندی مواجه شده است.

مارین بدهی دولت فنلاند را به بیش از 70 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسانده است. 

طلاق جوان ترین نخست وزیر سابق جهان از شوهرش (+عکس)

ماه گذشته حزب سوسیال دموکرات او در انتخابات پارلمانی فنلاند شکست خورد و به حزب سوم کشور تبدیل شد. 

انتظار می‌رود که او با آغاز پارلمان جدید  فنلاند در پاییز امسال از رهبری حزب متبوعش کناره‌گیری کند.

از مهم ترین اقدامات مارین در حوزه سیاست خارجی، ارایه درخواست عضویت فنلاند در ناتو در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بوده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان