معرفی فیلم اکشن و مهیج Kandahar با بازی جرارد باتلر

از نبرد با ماهواره‌های آب‌وهوایی خارج از کنترل در فیلم طوفان جغرافیایی (Geostorm) و مورد اعتمادترین مأمور سرویس مخفی رئیس جمهور در سه‌گانه سقوط کرده (Has Fallen) تا رهبری ارتش اسپارت‌ها در فیلم ۳۰۰ و همچنین حضور در فیلم تازه هواپیما (Plane)، جرارد باتلر به یکی از بازیگران اکشن برجسته تبدیل شده که در آثار متعددی بازی کرده است

معرفی فیلم اکشن و مهیج Kandahar با بازی جرارد باتلر

از نبرد با ماهواره‌های آب‌وهوایی خارج از کنترل در فیلم طوفان جغرافیایی (Geostorm) و مورد اعتمادترین مأمور سرویس مخفی رئیس جمهور در سه‌گانه سقوط کرده (Has Fallen) تا رهبری ارتش اسپارت‌ها در فیلم 300 و همچنین حضور در فیلم تازه هواپیما (Plane)، جرارد باتلر به یکی از بازیگران اکشن برجسته تبدیل شده که در آثار متعددی بازی کرده است. حالا این بازیگر اسکاتلندی قرار است در تابستان امسال با جدیدترین اثر اکشن خودش به نام فیلم قندهار (Kandahar) به روی پرده سینماها بیاید.

فیلم «قندهار» بر اساس تجربیات شخصی نویسنده فیلم‌نامه فیلم یعنی میشل لافورچن به عنوان یک افسر اطلاعاتی نظامی است که پس از افشای اطلاعات اسنودن به افغانستان اعزام می‌شود. این فیلم به عنوان یکی از اولین تولیدات پر هزینه هالیوود به شمار می‌رود که به طور کامل در الاولاء و جده عربستان صعودی فیلمبرداری شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر اکشن آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Kandahar

فیلم «قندهار» به کارگردانی ریک رومن وو است، کسی که بیشتر برای کارهای خودش در فیلم تبهکار (Felon)، فیلم خبرچین (Snitch) و فیلم شات کالر یا سرکرده (Shot Caller) شناخته می‌شود.

داستان فیلم Kandahar

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «قندهار» به شرح زیر است:

«تام هریس یک مأمور سیا مخفی به شمار می‌رود که در اعماق قلمروی دشمن در افغانستان گرفتار شده است. هنگامی که یک افشای اطلاعاتی، هویت و مأموریت او را فاش می‌کند،‌ او باید در کنار مترجم افغان خودش به نقطه‌ای در قندهار برود و در عین حال از واحد نیروهای ویژه‌ای دوری کنند که وظیفه کشتن آن‌ها را دارند.»

فیلم‌نامه فیلم «قندهار» را مأمور اطلاعاتی سابق میچل لافورچن قلم زده است. این فیلم در جریان افشای اطلاعات اسنودن در سال 2013 رخ می‌دهد و نگاهی متفاوت و منحصربه‌فرد نسبت به این رویدادها را به نمایش در می‌آورد. این فیلم داستان تام هریس را دنبال می‌کند که در حال انجام مأموریتی خطرناک در افغانستان است و در این مأموریت نیز یک مترجم او را همراهی می‌کند. حالا آن‌ها باید مسافتی 400 مایلی را درون مناطق تحت اشغال دشمن پشت سر بگذرانند تا بتوانند خود را به نقطه استخراج در قندهار برسانند.

بازیگران فیلم Kandahar

در سال 2020 میلادی اعلام شد که جرارد باتلر به فیلم «قندهار» پیوسته است تا در آن نقش‎‌آفرینی کند و تولید آن را برعهده داشته باشد. این بازیگر کهنه‌کار در این فیلم نقش شخصیت اصلی داستان به نام تام هریس را بازی می‌کند. جرارد باتلر بازیگری سرشناس و برجسته به شمار می‌رود که در ژانر اکشن توانسته در آثار بسیار مهیجی بازی کند و از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم لانه دزدان (Den of Thieves)، فیلم مرکز پلیس (Copshop) و مواردی دیگر اشاره کرد. او در این فیلم با کارگردان فیلم فرشته سقوط کرده است (Angel Has Fallen) و فیلم گرینلند (Greenland) یعنی ریک رومن وو همکاری تازه‌ای خواهد داشت.

در کنار وی، بازیگر ایرانی و آمریکایی نوید نگهبان حضور دارد که نقش مترجم افغان را بازی می‌کند، مترجمی که در این مأموریت همراه با تام هریس است. این شخصیت در داستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این دو باید مسیری بسیار دشوار را با هم پشت سر بگذرانند تا بتوانند به سلامت به خانه‌های خود بازگردند. نوید نگهبان در آثار مختلفی بازی کرده که شامل سریال 24، سریال میهن (Homeland)، سریال معشوقه‌ها (Mistresses) و بازسازی لایو اکشن علاءالدین (Aladdin) دیزنی است.

بازیگر هندی علی فضل دیگر بازیگر حاضر در فیلم «قندهار» به شمار می‌رود که قبلا سابقه حضور در فیلم‌های هالیوودی همچون فیلم ویکتوریا و عبدل (Victoria & Abdul) و مرگ روی نیل (Death on the Nile) را داشته است. در حال حاضر اطلاعاتی درباره شخصیت وی در دست نیست اما حدس زده می‌شود که او نقش یک قاتل را برای نیروهای ویژه افغان بازی کند. از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر نیز می‌توان به اولیویا مای بارت در نقش آیدا هریس، بهادر فولادی در نقش فرزاد اسدی، نینا توسینت وایت و تراویس فیمل در نقش‌های نامشخص اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Kandahar

کمپانی Open Road Films در سال 2022 میلادی حق پخش این فیلم را بدست آورد و قرار است در تاریخ 26 ماه مه سال 2023 میلادی (جمعه 5 خرداد 14-2) روی پرده سینماها اکران شود. در همین زمان نیز فیلم لایو اکشن پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) از دیزنی، فیلم ماشین (The Machine) از سونی و همچنین فیلم کمدی درباره پدرم (About My Father) با بازی رابرت دنیرو نیز به روی پرده سینماها خواهند آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان