همراه با بهار و لباس‌های مناسب این فصل برای کودکان

از میان فصل‌هایی که در طول سال با آن مواجه هستیم، فصل بهار با تمام طراوت، تازگی و شادابی که به همراه دارد، از هوای متغیری برخوردار است. در واقع هوای غافلگیر کننده بهار در بعضی از روزها تداعی کننده زمستان است

همراه با بهار و لباس‌های مناسب این فصل برای کودکان

به قلم : مهرنوش رجایی - روانشناس تربیتی

تحریریه زندگی آنلاین : از میان فصل‌هایی که در طول سال با آن مواجه هستیم، فصل بهار با تمام طراوت، تازگی و شادابی که به همراه دارد، از هوای متغیری برخوردار است. در واقع هوای غافلگیر کننده بهار در بعضی از روزها تداعی کننده زمستان است و گاهی نیز آنچنان گرم و آفتابی است که انگار در وسط تابستان قرار داریم.

به همین دلیل با توجه به تغییر فصل و نیز تغییر ناگهانی هوا، کودکان همواره در معرض سرماخوردگی هستند. از این رو توجه به چگونگی پوشش و انتخاب لباس مناسب کودکان در فصل بهار و خصوصا در فضای باز، از اهمیت خاصی برخوردار است .

اینکه چه نوع لباس‌هایی را در خارج از منزل برای کودکان‌مان انتخاب کنیم و هنگام بیرون رفتن پیش‌بینی‌های لازم را در این مورد داشته باشیم، از جمله مواردی است که در فصل بهار باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتربخوانید:

تزئین لباس های ساده کودکان

 

 

 

هنوز برای پوشاندن لباسهای آستین کوتاه زود است

برای پوشاندن لباس‌های نازک و آستین کوتاه عجله نکنید و همچنان برای بیرون بردن فرزندتان لباس گرم فراموش نشود. از آنجایی که ممکن است هنگام بیرون رفتن به یکباره هوا بارانی و سرد شود، همیشه یک لباس گرم برای کودک‌تان به همراه داشته باشید، البته نه مثل زمستان که کاپشن و کلاه‌های پشمی و شال‌گردن و نیز بلوز‌های کاموایی خیلی ضخیم به کودکان پوشانده می‌شود و یا مثل تابستان که یک تیشرت یا بلوز آستین کوتاه  کفایت می‌کند، بلکه در این فصل همچنان لازم است تا لباس‌های آستین‌دار به بچه‌ها پوشانده شود.

یک لباس زیر بدون آستین یا آستین کوتاه به همراه یک بلوز آستین بلند و نیز یک سوئیشرت کلاه‌دار و یا یک ژاکت سبک گزینه بسیار مناسبی است که می‌توان در این فصل برای بچه‌ها در نظر داشت.

چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی و خنکی هوای بهار کودک شما احساس سرما نکند و اگر هم هوا به گونه‌ای بود که در این شرایط بچه‌ها کمی احساس گرما کردند، بتوان سوئیشرت و یا لباس رویی آنان را به راحتی درآورد.

لباسهای جین انتخابی درست و بجا برای بچهها

از آنجایی که لباس‌های جین نه آنقدر کلفت هستند که بچه‌ها احساس گرما کنند و نه آنقدر نازک هستند که سردشان شود، به همین دلیل انتخاب بجا و درستی برای فصل بهار می‌باشند.

 بیشتر بخوانید:

دوخت و دوز لباس زیر کودک

در این فصل نیازی به گرمکن و شلوار زیرین نیست

پس می‌توان با شلوار لی به همراه یک پیراهن آستین بلند لی و یا یک کاپشن یک لایه که از جنس لی باشد، به همراه یک بلوز دیگری که در زیر آن پوشانده‌اید، پوشش مناسبی را برای کودک‌تان مهیا سازید که در صورت احساس گرما به راحتی بتوانید پیراهن و یا کاپشن او را درآورید.

بادگیرهای بهاری و بارانگیر پوششی مناسب در بهار

از آنجایی که بارش باران و باد در فصل بهار تا حدودی غافلگیر کننده است، پس تهیه یک بادگیر کلاه‌دار برای بچه‌ها لازم و ضروری شمرده می‌شود.

اینگونه بادگیرها که بسیار سبک و کاربردی هستند، پوشش بسیار مناسبی می‌باشند که هنگام وزش باد و باران در بیرون از منزل می‌توانید به کودک خود بپوشانید تا مانع جذب باران و خیس شدن لباس‌هایش شود، البته لازم به ذکر است که در زیر اینگونه بادگیرها حتما لباس کافی به کودک خود پوشانده باشید .

کفش و جوراب مناسب را فراموش نکنید

با اینکه هوای بهار سوز و سرمای زمستان را ندارد، اما با توجه به تغییرات آب و هوایی که در سه ماهه بهار دیده می‌شود، هرگز کودک‌تان را بدون جوراب از منزل بیرون نبرید، حتی اگر کفش کودک کاملا پوشیده و جلو بسته باشد، باز هم بدون جوراب، کفش پایش نکنید، زیرا یخ کردن کف پا باعث سرما در ساق پا شده و زمینه‌های ایجاد سرماخوردگی و امراض دیگر را در کودک به وجود می‌آورد، بنابراین با پوشاندن جوراب مناسب که مچ پای او را بپوشاند، مانع سرد شدن پاها و سرماخوردگی کودک شوید.

همچنین در این فصل به جای استفاده از چکمه و یا پوتین برای کودکان، بهتر است کفش‌های سبک‌تری را برایشان انتخاب کنید. کفش‌های جلو بسته و یا کفش‌های ورزشی و یا کتانی‌های ساق‌دار انتخاب خوبی برای این فصل است.

 بیشتر بخوانید:

کلاه گرم کودک

پاپوشها و لباسهای مناسب بهار در منزل

همانطور که برای بیرون بردن فرزندتان از خانه لباس مناسب فصل را به او می‌پوشانید، در خانه هم باید به همان میزان به این موضوع اهمیت دهید و در این زمینه دقت و توجه کافی داشته باشید .

چرا که به دلیل متغیر بودن هوا و با کم شدن درجه حرارت وسایل گرمایشی و یا خاموش کردن آنها در خانه احساس می‌کنیم که از سرما خبری نیست، در حالی که در بعضی از روزهای بهار، همچنان سرما به خوبی احساس می‌شود.

پس نباید به یکباره در منزل لباس‌های نازک و آستین کوتاه را جایگزین لباس‌های گرم کرد.

خصوصا امروزه با توجه به پوشش کف ساختمان‌ها که همه از سنگ و سرامیک ساخته شده است، هوای سرد بیشتر احساس می‌شود که با پوشاندن لباس و جوراب و پاپوش‌های مناسب به پای کودکان تا حد زیادی می‌توان مانع سرمازدگی آنان شد.

و اما یک نکته؛

اگر در طول فصل بهار کودک خود را برای بازی و تفریح به پارک و یا مراکز تفریحی می‌برید، حتما چتر به همراه داشته باشید .

قرار گرفتن کودک در زیر چتر به هنگام رگبار و باران‌های ناگهانی، نه تنها مانع خیس شدن او می‌شود، بلکه دیدن چتر برای او هیجان و تازگی داشته و لحظات خاطره‌انگیزی را برایش به وجود می‌آورد.

همچنین اگر کودک شما در سنی است که برای بیرون بردنش باید از کالسکه استفاده کنید، حتما کالسکه‌ای را انتخاب کنید که در مواقع لزوم و هنگام بارندگی بتوانید سقف متحرک آن را نصب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان