ادعای رییس سابق روسکوسموس:

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

دیمیتری روگوزین می‌گوید در حالی که بسیاری در روسکوسموس(آژانس فضایی روسیه) از روایت ناسا از وقایع دفاع می کردند، هیچ‌کس نمی‌توانست دلیل انکارناپذیری ارائه کند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، دیمیتری روگوزین می‌گوید در حالی که بسیاری در روسکوسموس(آژانس فضایی روسیه) از روایت ناسا از وقایع دفاع می کردند، هیچ‌کس نمی‌توانست دلیل انکارناپذیری ارائه کند.

به گزارش راشا تودی، رئیس سابق آژانس فضایی روسکوسموس روسیه، دیمیتری روگوزین، ابراز تردید کرده است که مأموریت آپولو 11 آمریکا واقعاً در سال 1969 با فرود بر ماه به هدف خود رسیده باشد و گفت که او هنوز هیچ مدرک قطعی را ندیده است.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد
دیمیتری روگوزین

روگوزین در پستی در کانال تلگرامی خود در روز یکشنبه گفت که جستجوی شخصی خود را برای یافتن حقیقت ماجرا، حدود ده سال پیش" زمانی که هنوز در دولت روسیه کار می کرد، آغاز کرده است و در مورد این که آیا آمریکایی ها واقعاً پا به این کشور گذاشته اند یا خیر تردید دارد. در آن زمان او مقایسه کرد که فضانوردان شوروی پس از بازگشت از پروازشان چقدر خسته وفرسوده به نظر می رسیدند و در مقابل خدمه آپولو 11 چندان خسته و متاثر از سختی ماموریت به نظر نمی آمدند.

روگوزین گفت که همان موقع، درخواست‌هایی را برای شواهد به آژانس فضایی روسیه ارسال کرده است. تنها چیزی که او در پاسخ دریافت کرد، کتابی بود که شامل روایت آلکسی لئونوف فضانورد شوروی از نحوه صحبت او با فضانوردان آمریکایی و نحوه صحبت آن‌ها بر روی ماه بود.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

این مقام سابق نوشت که زمانی که در سال 2018 به سمت ریاست روسکوسموس منصوب شد، به تلاش خود ادامه داد، اما به گفته روگوزین، هیچ مدرکی به او ارائه نشد. او مدعی شد در عوض، چندین استاد دانشگاه که نامشان فاش نشده، با عصبانیت از او به خاطر تضعیف "همکاری مقدس با ناسا" انتقاد کردند.

رئیس سابق روسکوسموس همچنین گفت که "یک تماس تلفنی خشمگینانه از یک مقام عالی رتبه دریافت کرده بود" که ظاهرا او را به پیچیده کردن روابط بین‌الملل متهم می کرد.

روگوزین در پایان گفت که هنوز نمی تواند باور کند که ایالات متحده توانسته است این شاهکار را انجام دهد، اما با وجود پیشرفت باورنکردنی در فن‌آوری نسبت به اواخر دهه 1960، اکنون قادر به انجام این کار نیست.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

او در جستجوی خود برای حقیقت به نتیجه دیگری هم رسید و آن، این است که واشنگتن نفوذی‌های خود را در تشکیلات [روسیه] دارد.

آپولو 11 اولین ماموریت سرنشین‌دار به ماه بود که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به عنوان اولین انسان هایی که روی سطح ماه قدم گذاشتند، در تاریخ ثبت شدند.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

قبل از این پرواز برنامه لونا 2 بدون سرنشین شوروی انجام شد که مسیر اکتشاف ماه را روشن کرد.

مساله جعلی بودن ادعای فرود روی ماه سال‌هاست که به صورت جدی در خود آمریکا مطرح شده است و یکی از فرضیات جدی در این زمینه، همکاری کارگردان شهیر سینما، استنلی کوبریک، با ناسا در ساخت یک بازنمایی «نمایشی» از فرود روی ماه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان