طرز تهیه عدس پلو با خرما یک غذای متفاوت و خوشمزه

عدس پلو یکی از غذاهای ایرانی بسیار پرطرفدار و لذیذ محسوب می شود که با ترکیب با دیگر مواد مانند خرما، کشمش و &#۸۲۳۰; می توانید تنوعی دلخواه را به آن ببخشید. در این مطلب طرز تهیه عدس پلو با خرما بدون گوشت را آموزش می دهیم.

طرز تهیه عدس پلو با خرما یک غذای متفاوت و خوشمزه

عدس پلو با خرما از جمله غذاهای خوش طعم و سنتی کشورمان می باشد که به روش های متفاوت زیادی طبخ و آماده می گردد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذای بینظیر در طعم و عطر را می توانید هم با گوشت و هم بدون گوشت تهیه نمایید. در این مطلب طرز تهیه عدس پلو با خرما را با شما به اشتراک می گذاریم.

عدس پلو یکی از غذاهای محبوب و قدیمی ایرانی می باشد که به روش های گوناگونی تهیه می گردد. از جمله آن می توان به عدس پلو با مرغ، عدس پلو با میگو و عدس پلو شکم پر اشاره داشت. همان طور که از نام آن مشخص می باشد، اصلی ترین ترکیب و مواد آن عدس است که با دیگر مواد مانند مرغ، میگو، کشمش و خرما به سلیقه و ذائقه افراد مختلف همراه می شود و طعمی خاص تر و جدیدتر به وجود می آورد. عدس پلو با خرما یکی از همین طعم های نو و دلچسب محسوب می شود.

آشنایی با طرز تهیه عدس پلو با خرما

طرز تهیه عدس پلو با خرما بدون گوشت

در مرحله ی اول برای شروع لازم است عدس را با آب و نمک با حرارت ملایم پخته کنید و بعد از طبخ شدن آن را آبکشی نمایید. هسته های خرما را از آن جدا نمایید. پیازها را نیز خرد کنید، درون یک تابه مقداری روغن و یا کره ریخته و بر روی حرارت بگذارید تا داغ گردد، سپس پیازها را درون روغن تابه تفت بدهید تا سرخ شده و به رنگ طلایی درآید. خرماهای بدون هسته را در تابه ای دیگر همراه کره تفت بدهید تا براق گردند.

در این مرحله قابلمه ای را همراه مقداری آب و نمک را بر روی شعله بگذارید تا بجوشد، سپس برنج را به آن اضافه نموده و وقتی زمان آن رسید، داخل آبکش بریزید و همراه پیازداغ و فلفل ترکیب نمایید. در کف قابلمه قدری روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود، سپس هر ته دیگی که مدنظرتان استف اعم از ته دیگ سیب زمینی، ته دیگ نان و یا … را در آن قرار دهید. سپس یک لایه برنج و یک لایه خرما داخل قابلمه بریزید و در نهایت هم دمی را بر روی دهن قابلمه بگذارید، دم بکشد. البته همچنین می توانید در این مرحله به جای لایه لایه ریختن برنج و خرما، برنج را کامل ریخته و بعد خرماها را بر روی آن در آخر بریزید.

آموزش دستور تهیه عدس پلو با خرما با طعمی لذیذ و نو

به روش دیگر

البته یک روش دیگر و رایج تر نیز وجود دارد، به این صورت که عدس پلو را تهیه می کنید و درون ظرف مناسب می کشید، سپس خرماهای بدون هسته را درون کره تفت می دهید و در کنار آن و یا روی آن قرار می دهید. اگر ترکب گوشت و کشمش نیز دارید می توانید در قسمتی دیگر از ظرف بریزید. و در نهایت هم با زرشک و زعفران آن را تزیین نمایید.

آشنایی با طرز تهیه عدس پلو با خرما

نکات مهم

  • در صورت تمایل می توانید گوشت را نیز به ترکیبات این غذای لذیذ بیفزایید.
  • در برخی رسپی ها، از کشمش نیز استفاده می گردد.
  • به منظور خوش طعم تر گردیدن عدس پلو می توانید، در میان خرماها گردو قرار دهید. در این صورت باید گردو را از شب پیش در محلول آب و شکر خوبانده باشید.

دستور پخت عدس پلو با خرما به روشی عالی

در این مطلب اختصاص داده شده به آموزش آشپزی شما را با طرز تهیه عدس پلوبا خرما آشنا کردیمف امیدواریم مفید بوده و از مطالعه آن لذت برده باشید. در واقع با افزودن ترکیب های دیگر همچون خرما می توانید تکرار غذای عدس پلو را دلچسب نمایید. از این غذا می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز بهره ببرید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان