طرز تهیه شیرینی هیرا خوشمزه و نکاتی برای پخت بهتر این شیرینی

برای طرز تهیه شیرینی هیرا کافی است این مطلب را از دست ندهید تا به صورت مرحله به مرحله بتوانید این شیرینی خوشمزه ترکی را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی هیرا خوشمزه و نکاتی برای پخت بهتر این شیرینی

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ای که در کشور ترکیه مورد استفاده قرر می گیرد هیرا است. این شیرینی دارای دستور پخت بسیار ساده ای می باشد و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب نماید و اگر عاشق پخت و پز شیرینی ها هستید به شما پیشنهاد می دهیم که برای یک بار هم که شد9ه این شیرینی خوشمزه را بپزید. در ادامه شما را با طرز تهیه شیرینی هیرا آشنا خواهیم کرد.

 پختن شیرینی هیرا

شیرینی هیرا یکی از شیرینی های بسیار خوب ترکیه می باشد و از شهر توقات آن می آید و این شهر یکی از شهر های تاریخی این کشور می باشد و باید بدانید که هر ناحیه از این کشور دارای غذا ها و شیرینی های بسیار متنوع و خوشمزه ای می باشد که ارزش یک بار پختن را دارد. این مدل از شیرینی های ترکیه ای با استفاده از آرد سمولینا تهیه می شود و یکی از دسر های بسیار محبوب آن ها به حساس می آید. شما می توانید از این شیرینی برای تمامی دور همی های خود یا حتی شیرینی عید نوروز استفاده نمایید. در ادامه نحوه9 پختن آنرا به شما خواهیم گفت.

مواد لازم برای شیرینی هیرا

برای تهیه این شیرینی شما باید دو نوع مواد را تهیه کنید و یکی از آن ها مواد تهیه شیرینی می باشد و دیگری برای شربت این شیرینی می باشد و هر دو نوع مواد لازم را به صورت جدا برایتان می نویسیم که در تهیه آن راحت باشید.

مواد لازم برای شیرینی

  • آرد سمولینا یک و نیم لیوان
  • آرد سفید یک لیوان
  • تخم مرغ یک عدد
  • ماست نصف لیوان
  • روغن مایع یک سوم لیوان
  • کره ذوب شده یک چهارم قاشق چای خوری
  • پرتقال یک عدد
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای شربت

  • شکر دو لیوان
  • آب دو لیون
  • آب لیمو دو قطره
  • زعفران یک پنس

طرز تهیه شیرینی هیرا

طرز تهیه شیرینی هیرا

برای این که بتوانید این شیرینی را بپزید ابتدا باید مواد را از یخچال خارج کرده و بگذارید تا به دمای محیط برسند. در ادامه شما می توانید شربت را آماده کنید و بگذارید تا خنک شود. برای این کار باید تمامی مواد لازم برای شربت را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار داده تا کمی غلیظ گردد. یادتان باشد که در تهیه این شربت آب لیمو و زعفران را در حینی اضافه کنید که می خواهید درجه حرارت را خاموش کنید. شربت این مدل از شیرینی ها نباید بیش از حد بجوشد و در حد 5 الی 7 دقیقه جوشیدن کافی است.

بعد از تهیه این شربت می توانید مواد شیرینی را تهیه نمایید. تخم مرغ را به همراه ماست و روغن و کره و وانیل درون یک کاسه بریزید و ان ها را خوب با یک دیگر ترکیب کنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود. پرتقال را با رنده ریز پوست بکنید و سعی کنید بخش های سفید رنگ زیر پوست پرتقال را درون شیرینی نریزید.

یک پیمانه آرد سمولینا را با آرد معمولی ترکیب نمایید و بعد از این که از الک رد کردید به صورت کم کم به مواد بیفزایید. مخلوط شما کم کم سفت می شود و شما می توانید آن را با دستان خود  ورز دهید و این کمار را تا زمانی که خمیر نرم و یک دستی ایجاد شود انجام دهید. یادتان باشد که در حین گلوله کردن خمیر در دست های شما نباید ترک داشته باشد.

از خمیر به اندازه گردو بردارید و درون دستان خود آن را گرد نمایید. بعد این خمیر را روی مقداری آرد سمولینا بغلتانید و روی کاغذ روغنی بگذارید. فر خود را روشن نمایید و بگذارید 35 دقیقه فر شما گرم شود و بعد با دمای 190 درجه سانتی گراد بگذارید تا شیرینی های شما پخته و طلایی شوند. بعد از این که شیرینی ها پخته شدند باید اجازه دهید تا کمی خنک شوند و بعد شربت تهیه شده را روی آن ها بریزید و بگذارید 45 دقیقه ای بماند تا خوب به خورد شیرینی ها برود و بعد از اتن می توانید شیرینی ها را درون ظرف های سرو بچینید.

طرز تهیه شیرینی هیرا در خانه

نکات مهم در تهیه این شیرینی

در طرز تهیه شیرینی هیرا یک سری نکاتی هستند که اگر آن ها را رهایت کنید می توانید به راحتی این شیرینی خوشمزه را در خانه خود تهیه نمایید.

  • سعی کنید برای تهیه این شیرینی از ماست های غلیظ و سفت استفاده نمایید.
  • آرد سمولینای شما حتما باید تازه باشد و آن را از قنادی های معتبر تهیه نمایید.
  • سعی کنید از ورز دادن زیاد خمیر خودداری نمایید در غیر این صورت خمیر شما به روغن می افتد.
  • برای تزیین شیرینی هیرا می توانید از هر چیزی که دوست دارید استفاده نمایید.

حال که با طرز تهی شیرینی هیرا آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت دارید در ادامه به شما توصیه می کنیم تا از طرز تهیه باقلوا استانبولی و طرز تهیه شیرینی کمال پاشا ترکی را که در زمینه شیرینی و کیک نوشته شده است را نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان