به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، برنامه یاد شده با بررسی عکس های یاد شده و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ارسال آنها بررسی مذکور را انجام می دهد. عکس های یاد شده بالغ بر 100 میلیون مورد بوده و طی سال های 2013 تا 2016 در نزدیک به 44 شهر در نقاط مختلف دنیا گرفته شده اند.
سه محقق از دانشگاه کورنلی می گویند با بررسی عکس های یاد شده می توان از تحولات مربوط به روندهای فرهنگی و پوشش و مد در جهان مطلع شد و تاثیر محل زندگی افراد در این زمینه را درک کرد. فناوری تشخیص چهره نرم افزار هوش مصنوعی پس از جمع آوری کل عکس ها، تصاویر نامربوطی که افراد در آنها حضور ندارند را به طور خودکار حذف کرده و سپس عکس هایی که در آنها نیم تنه بالایی انسان ها قابل مشاهده است را انتخاب می کند.
در مجموع 15 میلیون عکس توسط این گروه انتخاب شده که نرم افزار هوش مصنوعی با شناسایی نوع البسه موجود در آنها و همین طور رنگ، ابعاد، جنس و ... برای دسته بندیشان اقدام می کند. بعد از برچسب زدن بر روی عکس ها، داده های جمع آوری شده به برنامه دیگری داده می شود تا الگوهای پوشش بر مبنای زمان و موقعیت جغرافیایی در هر نقطه از جهان شناسایی شوند.
یکی از نتایج اولیه استفاده از این برنامه ها کشف این مساله است که علاقه به پوشیدن لباس های سیاه و قهوه ای در زمستان بیشتر است و در مقابل افراد در تابستان ها دوست دارند بیشتر لباس های سفید و آبی بپوشند.