۲ فیلم ایرانی در بخش رقابتی جشنواره کارلووی واری

۲ فیلم ایرانی «تورهای خالی» و «ماده تاریک» به ترتیب به بخش رقابتی اصلی و مسابقه پروکسیمای پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌ واری راه یافتند.

«تورهای خالی» و «ماده تاریک» به ترتیب به بخش رقابتی اصلی و مسابقه پروکسیمای پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌ واری راه یافتند.

به گزارش ایسنا، فهرست فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم کارلووی واری، مهم‌ترین جشنواره اروپای شرقی و مرکزی در حالی اعلام شد که فیلم سینمایی «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمی‌زاده محصول مشترک ایران و آلمان در بخش مسابقه بین‌الملل یکی از نامزدهای دریافت گوی بلورین بهترین فیلم است.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی حمیدرضا عباسی و صدف عسگری آمده است: امیر و نرگس، دو عاشق هستند. مرد جوان از یک خانواده فقیر است و پس از اخراج از شغل خود به عنوان پیشخدمت، مجبور به پیدا کردن کار در یک جامعه ماهیگیری است. این در حالی است که نرگس از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار است اما آنها در حال حاضر رابطه خود را مخفی نگه می دارند، ...

تورهای خالی

در بخش مسابقه پروکسیمای جشنواره فیلم کارلووی واری 2023 نیز فیلم «ماده تاریک» ساخته کریم لک‌زاده به نمایندگی از سینمای ایران حضور دارد.

در خلاصه داستان «ماده تاریک» نیز آمده است: از یک بازیگر مرد و زن برای بازی در یک جلسه انتخاب بازیگر دعوت می‌شوند اما آنها در تست قبول نمی‌شوند، بنابراین تصمیم می گیرند در عوض فیلم خود را بسازند. این فیلمی خواهد بود که قوانین سانسور را به چالش می کشد، فیلمی که هر چیزی در آن اتفاق می افتد و سازندگان آن توسط هیچ چیز و هیچ کس عقب نخواهند بود، ....

ماده تاریک

طبق اعلام پیشین ، جشنواره فیلم کارلووی واری امسال بخش ویژه‌ای را با عنوان «تولدی دیگر: سینمای ایران اینجا و اکنون» برگزار خواهد کرد که شامل نمایش فیلم‌های «ملخ» ساخته فائزه عزیزخانی از شاگردان عباس کیارستمی و به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی، «بی‌پایان» ساخته نادر ساعی‌ور که جعغر پناهی در نگارش فیلمنامه و تدوین آن همکاری داشته است، «زاپاتا» به کارگردانی دانش اقباشاوی، «پوست» اولین ساخته بلند برادران ارک که پیش از این در سال 2017 با فیلم «حیوان» جایزه سینه‌فونداسیون جشنواره کن را به خود اختصاص داده بودند، «دروازه رویا» به کارگردانی نگین احمدی، «سفر به ماه» به کارگردانی محمدرضا شایان نژاد، «رودخانه سیاه و سفید» به کارگردانی فرزین محمدی، «آفرینش بین دو سطح» دومین فیلم عکاس و فیلمساز ایرانی حسین رجبیان و فیلم «K9» از وحید وکیلی‌فر می‌شود.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری از تاریخ 30 ژوئن تا 8 جولای (9 تا 17 تیرماه) برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان