رئیس طراحی برند آلمانی میگوید آنها صحبتها را نادیده نمیگیرند.
تصمیمات طراحی BMW در چند سال گذشته بحثبرانگیز بودهاند، با اینکه گاهی مدلهای خودروساز آلمانی دارای جلو پنجره بزرگ و عناصر طراحی خاص هستند که به سلیقه همه نمیخورند.
اما این موضوع ممکن است به زودی تغییر کند، زیرا رئیس طراح برند، ادرین وان هویدونک، میگوید خودروهای آینده BMW چهرهای تمیزتر خواهند داشت و احتمالا جلو پنجره رادیاتوری که آزاردهنده نباشد.
وان هویدونک که قبلا تحت نظارت کریس بنگل – شخصیت دیگر بحثبرانگیز در تاریخ BMW – کار میکرده است، در گفتوگو با TopGear میگوید که آنها “صحبتها را نادیده نمیگیرند”.
اما با فروش قابل توجه – 2.1 میلیون در سطح جهان برای برند به طور کل و 177000 برای BMW M به تنهایی در سال 2022 – به نظر میرسد بحثبرانگیز بودن با مشتریان شرکت خوب جور درآمده است.
وان هویدونک میگوید: “ما احساس میکنیم که در کار خود، باید عناصر جدید را به طراحی اضافه کنیم، ما نمیتوانیم همان چیزهایی را که داریم تکرار کنیم. گاهی مجبور هستیم از روال خارج شده و چیزهای جدید انجام دهیم. دلیل این امر این است که ما هم مایل هستیم در 10 سال آینده موفق باشیم”.
او اضافه میکند که تیم طراح دیدگاه واضح و روشن از آنچه که انجام میدهد دارد و اینطور نبود که به صورت تصادفی چیزی را آزمایش کرده باشند و پیش ببرید یا ببینید کجا به سطح کشیده شده است. “این فرآیند خیلی قطعی است”.
او در ادامه مىگوید: وقتی به جلو پنجره میرسید، رئیس طراح فکر میکند که برند همه چیز را از عمودی، بسیار لاغر، تا پهن و بسیار پائین انجام داده است، پس در واقع میتواند هر چیزی را که از این به بعد بخواد انجام داد، چون دارای سابقه فروانى است که حمایتش کند. با این حال، طراحى تمیزترى مورد نیاز است.
“من فکر می کنم در آینده چیزی که مهم است این است که طراحی ما تمیزتر شود. ما جلوپنجره را با توجه به نسبت کلی وسیله نقلیه یا با توجه به بیانی که می خواهیم به آن بدهیم طراحی خواهیم کرد.”