همه تولیدکنندگان خودرو با لوگوهای جدیدشان

با توجه به این موضوع، بیایید به تمام طراحی مجدد لوگوهای تولیدکنندگان خودرویی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است نگاهی بیندازیم.

همه تولیدکنندگان خودرو با لوگوهای جدیدشان

این شرکت‌های خودروسازی در چند سال اخیر لوگوهای خود را طراحی مجدد کرده‌اند.
طراحی مجدد تاریخ راحت نیست. برای بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، لوگوهایشان نماد دهه‌ها ارث است. اما در چند سال اخیر شاهد طراحی مجدد لوگوهای معروف تعدادی از تولیدکنندگان خودرو بوده‌ایم – برخی بهتر شده‌اند، برخی بدتر، اما بیشتر آنها بسیار ساده و حداقلیست شده‌اند.

روند لبه‌های منحنی و تمام شده نقره‌ای به گذشته تعلق دارد. در این روزها، طراحان گرافیک لوگوها – حتی خارج از حوزه خودروسازی – را به تصاویر دوبعدی بی‌جان و بی‌روح تبدیل کرده‌اند. آغاز جریان طراحی مجدد برندها با مینی در سال 2015 بود، در حالی که برندهایی مانند آئودی، آستون مارتین و بی‌ام‌و در سال‌های پس از آن دنبال کردند.

با توجه به این موضوع، بیایید به تمام طراحی مجدد لوگوهای تولیدکنندگان خودرویی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است نگاهی بیندازیم.

Aston Martin (2022)

آستون مارتین (2022)
بال‌های مشهور آستون مارتین از زمان ظهور آن در اوایل دهه 1930 تغییر چندانی نکرده است. اما در سال 2022، شرکت با کاهش تعداد خطوط و استفاده بیشتر از نوشته “آستون مارتین”، آیکون فرشتگانه خود را ساده‌تر کرد.

Audi (2022)

آئودی (2022)
آئودی با این ظاهر جدید خود از ریشه‌های خود دور نشده است. شرکت لوگوی حلقه‌های تعاملی مشهور خود را که در ابتدا در سال 1969 معرفی شده و در سال 2005 به طراحی نقره‌ای دستکاری شد، رها کرده و به سمت طرح دوبعدی جدید روز رفته است.

BMW (2021)

بی‌ام‌و (2021)
به شهرت بی‌ام‌و باید اعتراف کرد که لوگوی حلقه دور بی‌ام‌و از زمان معرفی آن در سال 1917 تغییر چندانی نکرده است. اما ظاهر جدید این لوگو نیز از طرح عمومی این فهرست پیروی می‌کند: سطحی کردن. لبه‌های منحنی نسخه بازطراحی شده از سال 1997 در طرح جدید کم‌تر و به سمت ظاهری ساده‌تر و با عناصر کمتر حرکت می‌کنند. رنگ‌های آبی و سفید نیز به جای آن‌ها از طرح شفاف استفاده شده است.

Buick (2022)

بوییک (2022)
لوگوی جدید بوییک بدون شک یکی از کمترین لوگوهایی است که در این لیست بهبودی نسبت به طرح قبلی داشته است (به جای فقط سطحی کردن). ظاهر جدید این لوگو از نمادهای سه‌تکه بافته‌شده دیگر خلاصه شده است و آن‌ها را از درون نشان مدور حذف کرده و آن‌ها را به‌صورت مرتب کنار هم قرار داده است.

Cadillac (2021)

کادیلاک (2021)
لوگوی سر شاخ کادیلاک برای طرح زیبا و سیاه و سفید خود از جزئیات قرمز، آبی و طلایی خود جدا شده است. شکل کلی تغییر نکرده است، اما مجدداً طراحان لوگو را برای ایجاد تأثیر 2D صاف کرده‌اند، به جای لبه‌های برجسته طرح قبلی.

FCA / Stellantis (2020)

اف سی آ / استلاکس (2020)
این نهایتاً یک طراحی مجدد ساده لوگو نیست بلکه یک تغییر کامل در برندینگ است. FCA و PSA اکنون استلاکس هستند – از سال 2020 به بعد. این ساختار شرکتی به‌همراه لوگوی تازه با نام جدید گروه قرار دارد.

Citroen (2016)

سیتروئن (2016)
سیتروئن لوگوی خود را ساده‌تر کرده و در عین حال برخی از راهبردهای تاریخی را نیز بازیابی کرده است. پیکان‌های دوتایی به سمت بالا – که البته کمتر بریدگی شده‌اند – در داخل نشانی بیضوی قرار گرفته‌اند که به نشان سیتروئن اصلی از سال 1919 بازمی‌گردد.

General Motors (2021)

جنرال موتورز (2021)
GM در سال 2021 لوگوی خود را به‌روزرسانی کرد و لبه‌ها و حروف بلوکی را برای برندینگ ساده‌تر و مدرن‌تر حذف کرد. لبه‌های آبی روشن به تمثیل “آسمان پاک” در حالی که شرکت به سمت خودروهای الکتریکی پیش می‌رود و لوگوی جدید GM نشان اولین طراحی مجدد در 50 سال است.

Jaguar Land Rover / JLR (2023)

جگوار لند روور / JLR (2023)
برندهای جداگانه جگوار و لند روور (تا جایی که ما می‌دانیم) لوگوهای خود را تغییر نمی‌دهند، اما کل شرکت به یک نام و طراحی جدید منتقل می‌شود. با تغییر نام به JLR، جگوار لند روور هویت خود را ساده‌تر کرده و لوگوی مخففی تمیز را معرفی کرده است تا این تغییر را نشان دهد.

Kia (2021)

کیا (2021)
کیا یکی از طراحی‌های مورد بحث بیشتر در این لیست را داشت. شرکت هویت بیضوی سابق خود را رها کرده و با یک لوگوی جدید بسیار خوش‌تراشیده جایگزین شده است. اما عدم فاصله‌گذاری بین “I” و “A” در “KIA” هنوز هم برخی از افراد در اینترنت را به سوال می‌اندازد که خودروی جدید “KN” چیست؟

Lancia (2022)

لانچیا (2022)
لانچیا، تولیدکننده خودروی ایتالیایی که یک زمان با خودروهای رالی معروفی مانند دلتا اینتگراله و O37 شناخته می‌شد، در آستانه بازگشتی بزرگ قرار دارد. خودروی مفهومی جدید با لوگوی تازه لانچیا در اواخر سال گذشته معرفی شد و دوران الکتریکی این برند را آغاز کرد.

Lotus (2019)

 

لوتوس (2019)
لوگوی به‌روز شده لوتوس نشان دهنده شروع تازه برند است. اما ظاهر آن خیلی از تاریخ خودروساز فاصله نمی‌گیرد و همان کاری را انجام می‌دهد که بسیاری از برندهای دیگر انجام داده‌اند – لغو لبه‌های منحنی و ساده‌سازی طراحی قبلی با لبه‌های منحنی. همچنین نوشته لوتوس نیز برای ظاهری تمیزتر صاف شده است.

Mini (2015)

مینی (2015)
مینی یکی از اولین برندها بود که لبه‌های برجسته را حذف کرد و به طور کامل صاف شد. لوگوی بال مستقیم تاریخی آن لبه‌های نقره‌ای خود را از دست داده و به جای آن برای طراحی یکنواخت و ساده‌تر، از یک طرح دوگانه رنگ استفاده شده است، همانند بسیاری از نشانه‌های به‌روزشده در این لیست.

Nissan (2021)

نیسان (2021)
لوگوی قبلی نیسان با لبه‌های منحنی سخت و پوشش نقره‌ای در دهه 90 گیر کرده بود. خوشبختانه، لوگوی جدید با یک طراحی ساده‌تر و یک  ظاهری ساده‌تر، حتی لبه‌های تیز نشانه قبلی را برای یک طراحی ساده‌تر و باز شده‌ای جدید رها کرده است.

Peugeot (2021)

پژو (2021)
پژو به اندازه‌ای ساده‌سازی نکرد، بلکه کاملاً لوگوی شیر آرم پرآوازه خود را بازطراحی کرد. تمام بدن شیر رفته است و جای آن یک سپر جدید با عنوان پژو و یک سر شیری مهاجم (اما هنوز ساده) قرار گرفته است.

Porsche (2023)

پورشه (2023)
پورشه در بازطراحی خود به شعار “اگر کار درست است، به آن دست نزنید” رفتار کرد. لوگوی کلاسیک ویژه باقی مانده است، اما حالا دارای حروف “اشتوتگارت” برجسته‌تری در بالا، میله‌های عمودی جدیدی شبکه عسلی مانند، و کمتر نقاشی باقیمانده بر روی عناصر برنزی است.

Renault (2021)

رنو (2021)
رنو واقعاً ساده‌سازی را در بازطراحی لوگوی خود در سال 2021 رقم زد. نام رنو به طور کامل حذف شده است و لوگوی الماس نقره‌ای اکنون دو خط زاویه‌دار متقابل است که همان شکل را ایجاد می‌کنند.

Volkswagen (2019)

فولکس‌واگن (2019)
لوگوی گرد فولکس‌واگن از اوایل دهه 1940 زیاد تغییر نکرده است. بنابراین در بازطراحی سال 2019، فولکس‌واگن ظاهر خود را با یک طراحی صاف تمیز کرد که هیچ منحنی ندارد. و برای اولین بار در تاریخ، حرف “W” به هیچ یک از لبه‌های خارجی متصل نیست.

Volvo (2021)

ولوو (2021)
ولوو به آرامی در سال 2021 لوگوی خود را به‌روز کرد و باز هم به طریقه ساده رفتار کرد. لوگو صافتر، تمیزتر و ساده‌تر از لوگوی نقره‌ای اواخر دهه 2000 است. شرکت حتی محو کننده مستطیلی برای کلمه “ولوو” را برداشت کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان