جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

بنابر داده‌های جدول جهانی ورداُمتر که از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ثبت آمار رسمی کرونایی را آغاز کرده است، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به ۶۹۰ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۲۰ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۳۲ بیمار کووید نیز تایید شده است.

براساس داده‌های به‌روز شده در «جدول جهانی ورلداُمتر»، بیماری کووید-19 (ناشی از کروناویروس) طی شبانه روز گذشته جان 95 بیمار را در کل کشورهایی که آمار رسمی ارائه می‌دهند، گرفته و 14 هزار و 720 ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین آمریکا با ثبت 18 فوتی، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونایی و نیز با ثبت بیش از 3000 ابتلای جدید، بالاترین رقم مبتلایان روزانه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده‌ است.

بنابر داده‌های جدول جهانی ورداُمتر که از تاریخ 29 ژانویه سال 2020 میلادی ثبت آمار رسمی کرونایی را آغاز کرده است، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به 690 میلیون و 61 هزار و 520 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 889 هزار و 332 بیمار کووید نیز تایید شده است.

آمریکا نیز همچنان با ثبت بیش از 107 میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و 160 هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

پس از ایالات متحده، دو کشور هند و فرانسه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب جایگاه دوم و سوم را اشغال کرده‌اند؛ همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

در اروپا نیز روسیه با ثبت بیش از 390 هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را تاکنون گزارش کرده است.

همچنین بنابر آمارهای رسمی، ایران با مجموع هفت میلیون و 612 هزار و 65 مورد ابتلا و 146 هزار و 278 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در حال حاضر در رتبه نوزدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، منطقه‌ای و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روز رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه 5 مه 2023 به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید 19 در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان