مردی که بدون پرواز با هواپیما به تمام کشورهای جهان سفر کرد

ماه گذشته، این مرد سفر خودش به تمام کشورهای جهان بدون اینکه با هواپیما پرواز کند را در مالدیو به پایان رساند، سفری که مطمئناً بسیار مهیج و جذاب بوده است. توربیورن سی پدرسن که در میان دوستانش به نام ثور شهرت دارد، در سال ۲۰۱۳ میلادی ایمیلی را دریافت کرد که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داد.

مردی که بدون پرواز با هواپیما به تمام کشورهای جهان سفر کرد

ماه گذشته، این مرد سفر خودش به تمام کشورهای جهان بدون اینکه با هواپیما پرواز کند را در مالدیو به پایان رساند، سفری که مطمئناً بسیار مهیج و جذاب بوده است. توربیورن سی پدرسن که در میان دوستانش به نام ثور شهرت دارد، در سال 2013 میلادی ایمیلی را دریافت کرد که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داد.

این ماجراجوی دانمارکی اظهار داشته که پدرش لینکی از یک مقاله را برای او فرستاده تا آن را مطالعه کند و بلافاصله متوجه شده که هیچ‌کس تاکنون در تاریخ بدون پرواز با هواپیما به تمام کشورهای جهان سفر نکرده است. همین نیز نظر این ماجراجو را به خودش جلب کرد.

ثور که قبلا سرباز سازمان ملل بوده، چمدان‌های خودش را می‎‌بندد تا ماجراجویی‌ای را شروع کند که به مدت یک دهه طول می‌کشد و 223072 مایل مسافت دارد. این سفر حماسی و خارق‌العاده سرانجام در تاریخ 23 ماه مه سال 2023 میلادی به پایان رسید و این ماجراجوی 44 ساله در مالدیو این سفر خودش را به انتها رساند، کشوری که آخرین مورد در فهرست 203تایی وی بوده است.

مأموریت ثور کاملاً ساده بود؛ او قصد داشت تا به تمام کشورهای جهان بدون اینکه از حمل و نقل هوایی استفاده کند، سفر کند. با این حال، او به‌سرعت متوجه شد که این کار آن طور که در ابتدا به نظر می‌رسید، ساده نیست. او اظهار داشته: «به طور کلی سعی کردم که هر جا می‌توانم بروم اما این کار آسان نیست. گاهی اوقات باید منتظر ویزا می‌بودم و گاهی نیز در جستجوی کشتی بودم. یک بار نیز به مدت دو روز در کنگو بالای یک کامیون سفر کردم و مجبور شدیم نیمه شب توقف کنیم چراکه خطر راهزنان وجود داشت.»

توقف سفر ثور به‌خاطر همه‌گیری کرونا

در ژانویه سال 2022 میلادی، ثور پدرسن با یک کشتی کانتینری از ایالات فدرال میکرونزی وارد هنگ کنگ شد. او تنها 9 کشور دیگر در برنامه سفر خودش داشت که شامل پالائو، وانواتو‌، تونگا، ساموآ، تووالو، نیوزیلند، استرالیا، سریلانکا و مالدیو بوده است. او قصد داشت تا هنگ کنگ را با یک کشتی کانتینری به مقصد پالائو ترک کند که خبر شیوع همه‌گیری کرونا باعث توقف سفر وی شد. او اظهار داشته: «زمانی که همه‌گیری جهانی کرونا اعلام شد، می‌دانستم که سفر به پایان رسیده، البته حداقل برای مدتی.»

بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده، او قصد داشت تا تنها چهار روز را در هنگ کنگ سپری کند اما این برنامه او به‌خاطر همه‌گیری کرونا مختل شد تا اینکه او در نهایت دو سال را در آنجا سپری کند و سپس با یک کشتی کانتینری به مدت 27 روز به سمت استرالیا رهسپار شد. او اظهار داشته: «همه چیز فراهم شده بود تا من این سفر را نیمه تمام رها کنم و به خانه برگردم. با اینکه سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتم اما به این سفر پایبند باقی ماندم و باید بگویم که اگر می‌خواهید به هدف خود برسید، باید روی رسیدن به آن پافشاری کنید.»

رکورد سفر زمینی و دریایی به همه کشورها چقدر است؟

با اینکه سفر ثور به کشورهای جهان عادی نیست اما باید گفت که او تنها کسی نبوده که تلاش کرده تا به چنین دستاورد بزرگ و مهیجی دست پیدا کند. بر اساس رکوردهای جهانی گینس، گراهام هیوز از بریتانیا در حال حاضر رکورد سریع‌ترین زمان بازدید از تمام کشورها با وسایل نقلیه عمومی غیر از هواپیما را در اختیار دارد.

برخلاف ثور که در طول سفر و به مدت 10 سال به خانه‌اش در دانمارک بازنگشته بود، گراهام هیوز اجازه داشت تا دو بار در طول سفر خودش به بریتانیا پرواز کند. ثور اظهار داشته: «بازدید از همه کشورهای جهان در یک سفر متوالی و بدون اینکه سوار هواپیما شد، کاری است که قبلاً هرگز انجام نشده است. من در طول سفرم سوار اتوبوس و قطارهای زیادی شدم و این فرصت را داشتم تا در 25 کشتی کانتینری بین قاره‌های مختلف سفر کنم. حتی سوار کشتی‌های تفریحی و بادبانی شدم که بسیار خاص و به‌یادماندنی بودند.»

ثور در ادامه اظهار داشته که از دستیابی به چنین دستاوردی بسیار خرسند است و از اینکه این سفر را به‌خاطر کرونا نیمه تمام رها نکرده بود، خوشحال است. با این حال، او اظهار داشته که حالا به دنبال تشکیل خانواده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان