۳۵ پناهجوی دیگر این بار در آب‌های جزایر قناری غرق شدند

در حالی که هنوز چند روزی از حادثه غرق شدن قایق مهاجران نزدیک سواحل یونان نگذشته است، منابع خبری عصر چهارشنبه به وقت تهران از کشته شدن ۳۵ پناهجوی دیگر سوار یک قایق که به سمت جزایر قناری در اسپانیا حرکت می‌کرد، خبر دادند.

در حالی که چند روز از ماجرای غرق شدن قایق مهاجران نزدیک سواحل یونان نگذشته است قایق حامل 35 پناهجوی دیگر که عازم جزایر «قناری» در اسپانیا بودند واژگون شد.
 
به گزارش فارس، در حالی که هنوز چند روزی از حادثه غرق شدن قایق مهاجران نزدیک سواحل یونان نگذشته است، منابع خبری عصر چهارشنبه به وقت تهران از کشته شدن 35 پناهجوی دیگر سوار یک قایق که به سمت «جزایر قناری» در اسپانیا حرکت می‌کرد، خبر دادند.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «هلنا مالنو» رئیس موسسه خیریه مهاجران در اسپانیا، بدون ارائه جزئیات بیشتر در توییتی اعلام کرد که 39 نفرپناهجو در جزایر قناری غرق شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، گارد ساحلی اسپانیا و مراکش در عملیات نجات حاضر هستند. این 2 کشور تاکنون به تعداد دقیق سرنشینیان قایق و کشته و مفقود شدگان  اشاره‌ای نکرده‌اند.
 
در یکی از بدترین فجایع سال جاری میلادی، یک قایق ماهیگیری حامل صدها پناهجویانی که قصد داشتند به اروپا سفر کنند، چهارشنبه گذشته در ساحل جنوبی یونان واژگون شد و دست‌کم 79 تن از مسافران آن جان خود را از دست دادند و 104 نفر نجات پیدا کردند و هنوز تعداد زیادی ناپدید هستند.
 
اوایل تابستان زمان اوج مهاجرت مهاجران برای عبور از دریای مدیترانه است و جزایر سواحل غرب آفریقا به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شده‌ا که سعی در رسیدن به اسپانیا دارند. بر اساس آمارهای دولت اسپانیا، دستکم 5914 نفر از ماه ژانویه تا اواسط ژوئن به جزایر قناری رسیده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 کاهش 31.5 درصدی را نشان می‌دهد.
 
یک منبع گارد ساحلی اسپانیا گفت،عملیاتی که توسط مراکش در 88 مایلی جنوب شرقی جزیره «گرن کاناریا» انجام شد، جان 24 نفر را نجات داد. گارد ساحلی اسپانیا از پیدا شدن اجساد 2 کودک در عملیات نجات خبر داده است.
 
موسسه خیریه مهاجران اسپانیا اعلام کرده که این قایق بیش از 12 ساعت برای نجات در آب‌های اسپانیا تقاضای کمک می‌کرد.
 
سازمان پناهجویان سازمان ملل  اعلام کرده که از سال 2014 تاکنون، بیش از 21 هزار نفر از پناهجویان در این مسیر جان خود را از دست دادند و ناپدید شدند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان