ماهان شبکه ایرانیان

ترندهای سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۳ و تحول آن‌ها

عشق سفر (Hodophiles)، سفر دوستانه (Friendcation)، سفرپرستی (Wanderlust) و کوله‌گردی (Backpacker) همه از اصطلاحاتی هستند که امروزه در دنیای سفر و گردشگری استفاده می‌شوند. همین نیز نشان می‌دهد که اصطلاحات سفر و گردشگری بسیار متحول شده‌اند و روند گردشگری در این سال‌های تکامل یافته است.

ترندهای سفر و گردشگری در سال 2023 و تحول آن‌ها

عشق سفر (Hodophiles)، سفر دوستانه (Friendcation)، سفرپرستی (Wanderlust) و کوله‌گردی (Backpacker) همه از اصطلاحاتی هستند که امروزه در دنیای سفر و گردشگری استفاده می‌شوند. همین نیز نشان می‌دهد که اصطلاحات سفر و گردشگری بسیار متحول شده‌اند و روند گردشگری در این سال‌های تکامل یافته است.

اختلال در صنعت سفر و گردشگری چیز جدیدی است و این بخش همیشه یک بخش رقابتی بوده و مشاغل مرتبط با سفر برای اینکه در این رقابت پیشرو و پیشگام باقی بمانند، همیشه سعی کردند تا نیازهای مشتریان خودشان را هر طور که شده برآورده سازند. نوآوری و تغییر نقشی حیاتی در جذب گردشگران ایفا می‌کنند، چه شامل مجموعه‌ای از امکانات رفاهی باشد چه تطبیق فناوری برای راحتی مشتری.

یکی از قابل توجه‌ترین و عمده‌ترین تغییرات روندهای سفر و گردشگری در دوره پس از فاجعه همه‌گیری کرونا مشاهده شد. اولویت‌ها تغییر کردند، مجموعه جدیدی از الزامات بهداشتی مورد توجه قرار گرفت، بهداشت به یکی از عوامل بسیار مهم هنگام سفر تبدیل شد؛ همه این موارد نشان می‌دهند که سفر و گردشگری پس از کرونا متحول شده است.

با توجه به افزایش تعداد علاقه‌مندان به سفر پس از همه‌گیری کرونا، صنعت سفر و گردشگری مطمئن شد تا خودش را با ترندهای روز همراه کند یا اینکه برخی از انتخاب‌ها و ترجیحات را اصلاح کند. با توجه به روحیه مسافران، صنعت سفر انواع مختلفی از گرایش‌های گردشگری تفریحی را معرفی کرده است. در زیر چند نمونه از ترندهای روز سفر و گردشگری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سفر کاری تفریحی

سفر کاری تفریحی (Bleisure) مفهومی گسترش یافته از سفر تفریحی است و به توری گردشگری اشاره دارد که به شما امکان می‌دهد از اوقات فراغت خود به هنگام سفر کاری‌تان لذت ببرید. هنگامی که در یک تور سفر کاری تفریحی هستید، مسافران تجاری اقامت خود را طولانی‌تر می‌کنند و غرق در فعالیت‌های سرگرم‌کننده و سبکی همچون گشت‌وگذار، پیاده‌‎روی یا گاهی اوقات استراحت می‌شوند. یکی دیگر از اصطلاحات کمتر شناخته برای این مفهوم نیز bizcation است.

اکوتوریستم

اکوتوریسم (Ecotourism) همان‌طور که از نامش پیدا است، یک گردشگری پایدار است که بر کمک به حفاظت از مناطق طبیعی و جوامع محلی تمرکز دارد. هدف اصلی اکوتوریسم، توسعه آگاهی‌های زیست محیطی و آگاهی فرهنگی در مسافران است.

گردشگری تندرستی

گردشگری تندرستی (Wellness Travel) یک ترند روبه‌رشد گردشگری است که به مسافران این امکان را می‌دهد تا از رفاه خود لذت ببرند. مسافران با پیروی از تمرین‌های سالم مانند مدیتیشن، یوگا و ورزش از اقامت خود لذت خواهند برد. این تورها همچنین به مسافران این اجازه را می‌دهند تا امکانات ویژه‌ای مانند اسپا و سونا را تجربه کنند.

سفر آهسته و بلند مدت

سفر آهسته و بلند مدت (Long-Term Slow Travel) همان‌طور که از نامش مشخص است، یک تور گردشگری و سفر آرام و پیوسته است که گشت‌وگذار در مکان‌های مختلف و تجربه فرهنگ‌های متفاوت ممکن است چندین ماه یا حتی سال‌ها طول بکشد. چنین تورهایی به مسافران این امکان را می‌دهند تا با کاوش در غذاهای محلی، یادگیری زبان و تجربه فرهنگ و سنت، بهترین استفاده را از اقامت خود ببرند.

کسب‌وکارهای متمرکز بر سفر و گردشگری با تأمین نیازهای فردی هر مسافر و در عین حال، همگام شدن با ترندهای روز این صنعت، سعی دارند تا بهترین عملکرد خود را به جای بگذارند. امروزه، ترندهای گردشگری با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال تغییر هستند، به طوری که حتی در سال 2023 میلادی می‌توان انتظار روندهای متفاوت‌تر و جدیدتری را داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان