مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو را بیشتر می‌کند

افراط در مصرف برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین A سبب ریزش مو به صورت سکه‌ای یا آلوپسی می‌شود، اگر افراد بالغ روزانه بیش از ۵ هزار واحد ویتامین A مصرف کنند، این میزان جزو دوز بالا محسوب می‌شود.

بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش 80 تا 100 تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد.
 
به گزارش همشهری آنلاین، دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش همشهری آنلاین مبنی بر اینکه مصرف خودسرانه مکمل‌ها و انواع ویتامین‌ها این روزها بسیار رواج دارد، افراط در این موضوع آیا می‌تواند دلیل تشدید ریزش مو باشد؟ گفت: «بله. افراط در مصرف برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین A سبب ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی می‌شود، اگر افراد بالغ روزانه بیش از 5هزار واحد ویتامین A مصرف کنند، این میزان جزو دوز بالا محسوب می‌شود. 
 
ما معمولا در دارو درمانی برای درمان جوش صورت این میزان دوز بالا را استفاده می‌کنیم. به این صورت که برای درمان جوش صورت برای برخی افراد قرص راکوتان تجویز می‌کنیم، این قرص از مشتقات ویتامین A است و برای رفع آکنه‌های شدید پوستی به دلیل دارا بودن مقدار بالای این ویتامین کمک کننده است.
 
ازطرفی کمبود برخی ویتامین‌ها نیز مانند B9 و B12 در ریزش مو تاثیرگذارند. نرسیدن این ویتامین به میزان کافی می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. زیرا این ویتامین‌ها در تکثیر سلولی نقش دارند. همچنین بیوتین هم که از خانواده‌ ویتامین‌های ب کمپلکس و ماده‌ای مغذی و ضروری است کمبود آن می‌تواند سبب ریزش مو شود. همچنین کمبود و فقر آهن و کمبود ید ریزش مو را تشدید می‌کند.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان