معرفی فیلم Oppenheimer ساخته کریستوفر نولان

کریستوفر نولان یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌سازان حال حاضر به شمار می‌رود که قرار است اثر تماشایی و خارق‌العاده دیگری را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد

معرفی فیلم Oppenheimer ساخته کریستوفر نولان

کریستوفر نولان یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌سازان حال حاضر به شمار می‌رود که قرار است اثر تماشایی و خارق‌العاده دیگری را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد. نولان که در کارنامه هنری خودش ساخته سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight)، فیلم تلقین (Inception) و فیلم یادگاری (Memento) را دارد، هم آثار اورجینال و هم آثار اقتباسی ساخته و جدیدترین فیلم وی به نام فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) نیز یک اثر اقتباسی است.

فیلم «اوپنهایمر» دوازدهمین فیلم کریستوفر نولان به شمار می‌رود که علاوه بر کارگردانی، نویسنده و تهیه‌کننده آن نیز است و قرار است زندگینامه جی رابرت اوپنهایمر را به تصویر بکشد. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Oppenheimer

همان طور که در بالا اشاره شده بود، سکان کارگردانی فیلم «اوپنهایمر» را کریستوفر نولان در دست دارد و خود او نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده است. این نویسنده و کارگردان نیز در ساخت این اثر از برخی از همکاران قبلی خودش کمک گرفته است. برنده جایزه اسکار لودویگ گورانسون که موسیقی متن فیلم تنت (Tenet) را ساخته بود، موسیقی متن این اثر را خلق کرده است.

فیلم‌بردار هویتی ون هویتما که فیلم‌بردار فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)، دانکرک (Dunkirk) و «تنت» بود، فیلم «اوپنهایمر» را فیلمبرداری می‌کند. جنیفر لیم نیز قرار است تدوینگر این اثر باشد. همسر کریستوفر نولان یعنی اما توماس نیز از جمله تهیه‌کنندگان این اثر سینمایی است.

داستان فیلم Oppenheimer

فیلم «اوپنهایمر» اقتباسی از کتاب پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) نوشته مارتین شروین و کای بیرد است. این کتاب برنده جایزه پولیتزر به‌عنوان اثری مهیج و حماسی توصیف شده که بیننده‌های را به درون پارادوکس مردی مرموز وارد می‌کند که برای نجات دنیا، ریسک نابودی آن را به جان می‌خرد.

جی رابرت اوپنهایمر دانشمندی بود که بیشتر برای رهبری پروژه منهتن شناخته می‌شد، پروژه‌ای که مسئول توسعه بمب اتم برای ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم بود. او بعداً به‌عنوان رئیس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده آمریکا کار کرد، جایی که سعی داشت تا مسابقه تسلیحات اتمی بین آمریکا و ایالات متحده را کاهش بدهد.

در سال 1954، اوپنهایمر به‌دلیل وابستگی‌اش به گروه‌های متعدد به‌عنوان کمونیست شناخته و از خدمت دولت فدرال برکنار شد و به‌عنوان معلم و فیزیک‌دان نظری پیشگام در دوران تبعیدش به کمک‌های خودش به علم ادامه داد. او سه بار نامزد جایزه نوبل فیزیک شد اما قبل از مرگش در سال 1967 موفق به دریافت این جایزه نشد.

بازیگران فیلم Oppenheimer

کیلین مورفی که سابقه همکاری‌های متعددی با کریستوفر نولان دارد و در آثار مختلفی همچون سه‌گانه شوالیه تاریکی، فیلم «تلقین» و فیلم «دانکرک» حضور داشته، این بار نقش اصلی فیلم «اوپنهایمر» را بازی می‌کند. امیلی بلانت که در فیلم یک مکان آرام (A Quiet Place II) در کنار کیلین مورفی بازی کرده، در فیلم «اوپنهایمر» نقش همسرش به نام کاترین اوپنهایمر را بازی می‌کند که یک فعال و دانشمند بود.

مت دیمون نیز نقش سپهبد لزلی گرووز مدیر نظامی پروژه منهتن را در فیلم «اوپنهایمر» بازی می‌کند، کسی که بر ساخت پنتاگون نیز نظارت داشت. رابرت داونی جونیور نیز نقش لوئیس استراوس را در این اثر سینمایی بازی می‌کند. استراوس و اوپنهایمر در اواخر سال 1940 در بحث درباره توسعه بمب هیدروژنی نظرات مخالف یکدیگر داشتند.

فلورنس پیو نیز در فیلم «اوپنهایمر» نقش جین تاتلاک را بازی می‌کند که یکی از نقاط ارتباطی بین اوپنهایمر و کمونیست بوده است. این دو رابطه‌ای مخفیانه با یکدیگر داشتند که برای چندین سال ادامه داشته است. رامی مالک نیز نقش یک دانشمند را بازی می‌کند و بنی سفدی نیز نقش فیزیک‌دان مجارستانی ادوارد تلر را ایفا می‌کند که به ساخت اولین بمب هیدروژنی کمک کرد.

از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «اوپنهایمر» می‌توان به تونی کونتی در نقش آلبرت اینشتین، جاش هارتنت در نقش ارنست لارنس، دین دیهان، جک کواد، متیو مودین، دیلن آرنولد، آلدن ارنریک، دیوید کرومهولتز، کنت برانا، کیسی افلک، گری اولدمن، جاش زاکرمن، جیمز دارسی، گوستاف اسکاشگورد و تعداد زیاد دیگری اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Oppenheimer

کریستوفر نولان پس از اینکه برای بیش از دو دهه با کمپانی برادران وارنر همکاری داشت، در نهایت این همکاری خودش را قطع کرد و فیلم «اوپنهایمر» را با کمک کمپانی یونیورسال تولید کرده است. این فیلم با رده سنی R است که در تاریخ 21 ژوئیه سال 2023 میلادی (جمعه 30 تیر 1402) روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان