۵ شربت سنتی برای جلوگیری از گرمازدگی

در فصل گرما برای پیشگیری از گرمازدگی تهیه شربت سکنجبین و تخم کاسنی، عناب و زرشک و خاکشیر یخ زده و آبلیمو می‌تواند به میزان قابل توجهی مفید باشد.

فصل گرما که فرا می‌رسد همه به دنبال نوشیدنی‌هایی برای کم کردن عطش خود هستند، اما می‌توان به جای نوشابه‌های مضر، از نوشیدنی‌های خنک سنتی استفاده کرد.
 
به گزارش ایسنا،‌ فاضله حیدریان مقدم _ متخصص طب سنتی با اشاره به این که در فصول گرم سال به دلیل شدت گرمای هوا، قوت هاضمه معده کاهش می‌یابد، اظهار کرد: در تابستان و هوای گرم باید از غذاها و نوشیدنی‌های سبک که هضم راحتی دارند استفاده کرد.
 
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی افزود: در فصل گرما برای پیشگیری از گرمازدگی تهیه شربت سکنجبین و تخم کاسنی، عناب و زرشک و خاکشیر یخ زده و آبلیمو می‌تواند به میزان قابل توجهی مفید باشد که دستور تهیه آنها از قرار زیر است:
 
شربت سکنجبین و تخم کاسنی
 
برای تهیه سکنجبین سه پیمانه شکر را با چهار پیمانه آب و یک پیمانه سرکه انگوری یا سرکه سیب بجوشانید، کمی از شربت را با یک قاشق چایخوری تخم کاسنی خیس خورده و یک لیوان آب بنوشید.
 
شربت عناب و زرشک
 
10 عدد عناب را له کرده با دو قاشق غذاخوری زرشک در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند سپس مواد را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر شیرین کنید و خنک بنوشید.
 
شربت خاکشیر یخ زده و آبلیمو
 
دو قاشق غذاخوری خاکشیر خیسانده را در جایخی بریزید، دو قاشق غذاخوری شکر، دو عدد لیمو تازه و یک لیوان آب را هم بزنید و یک مکعب خاکشیر یخ زده در آن انداخته و بعد از هم زدن میل کنید.
 
شربت به‌لیمو
 
برای تهیه این شربت شکر را با یک پیمانه آب کمی جوشانده، سپس یک پیمانه آب لیمو تازه اضافه کنید و بعد از کمی جوشیدن خاموش کنید، این شربت را با آب خنک رقیق کرده و میل کنید.
 
دوغ ترش و تخم شربتی
 
دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را در آب خیسانده، با یک لیوان دوغ ترش رقیق مخلوط کنید و خنک بنوشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان